79db uitlaatgeluid, Ha!
-
ReinO
- Donateur (2x)

Re: Uitlaatgeluid, cut out.
heeft iemand in de buurt van Lelystad een geijkte DB meter?
-
ReinO
- Donateur (2x)

Re: Geijkte DB meter, uitlaatgeluid.
https://www.infopolitie.nl/index.php/ve ... rsonenauto
De meetsituatie is hier beschreven. .5 meter afstand en bij een bepaald toerental.
De meetsituatie is hier beschreven. .5 meter afstand en bij een bepaald toerental.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Wij hebben in het bedrijf ook meters om het geluid te meten, voor een indicatie gebruiken we iets wat al in de buurt komt van € 700 en het toppertje loopt al naar de €6000.
Tja, en dan kun jij met een appie het wel ff doen.
Als er echt veel belangstelling is voor geluidsmeting dan zou je eens een keer een avondje de leverancier van die meetspullen moeten vragen voor een demonstratie.
dan kom je erachter dat er wel ff wat meer bij komt kijken dan een telefoon en een appie, die beste man lult zelf oom agent met zijn apparatuur nog de hoek in.
Tja, en dan kun jij met een appie het wel ff doen.
Als er echt veel belangstelling is voor geluidsmeting dan zou je eens een keer een avondje de leverancier van die meetspullen moeten vragen voor een demonstratie.
dan kom je erachter dat er wel ff wat meer bij komt kijken dan een telefoon en een appie, die beste man lult zelf oom agent met zijn apparatuur nog de hoek in.
-
ReinO
- Donateur (2x)

betekent dit dat de meetapparatuur van de politie ook niet goed geijkt / goed genoeg is?
Anders prop ik er wel een spons in.
Anders prop ik er wel een spons in.
-
sonett003
- Geregistreerd lid
Onlangs een geluidsmeting moeten laten doen voor certificering van een voertuig wat we
hadden ontworpen en als prototype hebben gebouwd.
Meting duurde inclusief de ijkingen en controles voor en achteraf en de benodigde tijd om op
bedrijfstemperatuur te komen ongeveer een uur.
Aan de gebruikte apparatuur en calibratiebronnen hing een prijskaartje van ca € 11.000.
Meting en rapportage moet je begroten op ca € 500 exclusief mobilisatiekosten.
De doorsnee handhaver heeft of de apparatuur niet of is niet geschoold cq gecertificeerd om dit soort
metingen te doen. Om maar niet te spreken over oom agent op een routine controle onderweg
hadden ontworpen en als prototype hebben gebouwd.
Meting duurde inclusief de ijkingen en controles voor en achteraf en de benodigde tijd om op
bedrijfstemperatuur te komen ongeveer een uur.
Aan de gebruikte apparatuur en calibratiebronnen hing een prijskaartje van ca € 11.000.
Meting en rapportage moet je begroten op ca € 500 exclusief mobilisatiekosten.
De doorsnee handhaver heeft of de apparatuur niet of is niet geschoold cq gecertificeerd om dit soort
metingen te doen. Om maar niet te spreken over oom agent op een routine controle onderweg
-
ReinO
- Donateur (2x)

meen je niet............ . ik had al het gevoel dat het niet deugde, maar dit bevestigt het wel sterk.
-
ReinO
- Donateur (2x)

nu met 2 apps gemeten en allebei komen tot 79db en dat is nb 2 db onder de norm. Maar ook dat is dus indicatief..... .
Die sponsen ga ik er niet meer in stoppen in elk geval.
Metingen op 50 cm gedaan. Vanaf een meter en verder daalt het naar 78 en 74db.
Die sponsen ga ik er niet meer in stoppen in elk geval.
Metingen op 50 cm gedaan. Vanaf een meter en verder daalt het naar 78 en 74db.
-
Robbert
- Donateur (6x)

Re: 79db uitlaatgeluid, Ha!
Voor mijn idee: hoeveel dBb is het dan in de auto?
-
ReinO
- Donateur (2x)

Daar kwam ik tot 76 db, zonder muziek. Grappig ik zal een 9-5 ook eens meten want die is echt een stuk stiller.
-
Robbert
- Donateur (6x)

Werkt die app ook op de I.phone? Ik wil het ook wel eens proberen.
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Tja een db meter appie, daarom ontstaat er altijd discussie wat het nu werkelijk is, vooral met eigenwijze klanten.
Maar wat sonett ook al zegt, oom agent meet ook maar wat. Wel met iets betere apparatuur. Maar dan nog .
Maar wat sonett ook al zegt, oom agent meet ook maar wat. Wel met iets betere apparatuur. Maar dan nog .
-
ReinO
- Donateur (2x)

er is idd voor apple een aparte app. ff google.
Een goede vriend van me doet audits bij grote bedrijven en die gebruikt daarvoor een goedgekeurde db meter, zo n handheld ding met een microfoon.
Hij keurt nooit iets af op die geluidsmeter omdat zelfs dat ding indicatief is. Hij gaf ook aan wat al gezegd werd eerder dat er maar heel weinig
echt nauwkeurige geluidsmeters zijn en dat het onwaarschijnlijk is dat de politie zo n duur ding heeft staan.
Een goede vriend van me doet audits bij grote bedrijven en die gebruikt daarvoor een goedgekeurde db meter, zo n handheld ding met een microfoon.
Hij keurt nooit iets af op die geluidsmeter omdat zelfs dat ding indicatief is. Hij gaf ook aan wat al gezegd werd eerder dat er maar heel weinig
echt nauwkeurige geluidsmeters zijn en dat het onwaarschijnlijk is dat de politie zo n duur ding heeft staan.
-
sonett003
- Geregistreerd lid
quote "dat er maar heel weinig echt nauwkeurige geluidsmeters zijn en dat het onwaarschijnlijk is dat de politie zo n duur ding heeft staan"
Bruel en Kjaer is in ieder geval een van de producenten van echt nauwkeurige geluidsmeters en je wil niet weten hoeveel van dat merk
geluidsniveaumeters de nederlandse politie heeft.........in ieder geval meer dan dienders die er goed mee om weten te gaan
Bruel en Kjaer is in ieder geval een van de producenten van echt nauwkeurige geluidsmeters en je wil niet weten hoeveel van dat merk
geluidsniveaumeters de nederlandse politie heeft.........in ieder geval meer dan dienders die er goed mee om weten te gaan
-
ReinO
- Donateur (2x)

ok thnx. ik laat het er op aan komen want ik ga die bloedmooie en degelijke rvs uitlaat van Jelmer niet zomaar volstoppen met sponsen.
Eerder gaat de tussendemper er af.

Eerder gaat de tussendemper er af.
-
RoccoH
- Donateur (5x)

Voertuigeisen is het gemeten geluidsniveau van jouw auto, ik neem aan van de typegoedkeuring. Die 2 dB(A) maximale toegestane overschrijding is gewoon een standaard meetonzekerheid waarmee je dus mag afwijken, want zelfs met goede meetapparatuur en onder ideale omstandigheden heb je nog altijd een meetonzekerheid van 1-2 dB(A), of erger...ReinO schreef:...
In de wet staat dat je tot maximaal 2 decibel mag overschrijden op basis van de voertuigeisen... .