Opel/Vauxhall naar Peugeot?

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Robbert
Donateur (6x)
Donateur (6x)

Re: Opel/Vauxhall naar Peugeot?

Bericht door Robbert » do 16 feb, 2017 21:09

jelger schreef:
Vauxhall zou zich geen zorgen hoeven maken, juist een Brexit kan hun redding zijn in de situatie dat PSA de boel overneemt (immers, er is dan een economische incentive om in het VK te blijven voor de lokale verkoop)
The future of Vauxhall’s Ellesmere Port, which currently builds the new Astra, is dependent on EU sales, as 80 per cent of the 120,000 produced annually are exported to other member countries.

http://www.autoexpress.co.uk/vauxhall/9 ... -in-europe

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » do 16 feb, 2017 21:27

Ah, dus ze maken de auto's door elkaar. Daar was ik me niet van bewust. Mijn uitspraken waren gebaseerd op de aanname dat er in UK fabrieken alleen Vauxhalls gemaakt worden.

Dank voor deze verduidelijking. Dan zal om precies dezelfde redenen (en bij de aanname dat het VK geen handelsverdrag gaat sluiten zoals de regering aangaf) het er voor vauxhall inderdaad somber uit kunnen gaan zien.

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » do 16 feb, 2017 22:51

ik bedoel maar..... :D

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » vr 17 feb, 2017 7:10

Ik ben er op zich wel blij mee. Helemaal sinds "America First" de toon is aan de andere kant van de grote plas, zijn we gebaat bij een sterker onafhankelijker Europa met sterke eigen industrie in eigen handen!

Eén van de redenen dat we voortaan ook een beetje letten op wat er we de spullen vandaan halen (liever nog uit Nederland zelf), zo ook onze (volgende) Auto('s).

GM heeft meer kapot gemaakt dan goed gedaan aan beide zijde van de plas. Het is überhaupt nog een wonder dat Opel bestaat..... Nu lekker terug in Europese handen. Goed voor ons!

Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » vr 17 feb, 2017 8:30

Sapphire schreef:Opel in Franse handen... dat wordt net zo'n succes als met KLM, of willekeurig ander Frans bedrijf. Laat maar zitten...
Yep de franse slag, dit gaat hem niet worden voor Opel, Peugeot trek alle kennis weg, kleed de handel uit, pakt nog wat pegels mee van de Duitse overheid en sterft een langzame dood, die nog wel eens snel kan gaan.

Bij Opel ging het al mis toen het niet meer de meest verkochte auto in Nederland was, lees mismanagement die alleen maar met besparingsdollars in hun hoofd rondlopen> kwaliteitsproblemen.

Ik geef Opel alleen kans als ze teruggaan naar hun roots, maar dan zitten ze in dezelfde vijver als Peugeot te vissen.
Op het level Audi, BMW gaan ze nooit komen, zeker niet met naam.

Terug naar de tijd van de kadettjes, massa volume voor het volk, maar dan electrisch. Of er dan nog Opel op komt te staan?

De grootste kans voor NEVS, Opel met massa volume electrisch rijden voor het volk, dit geeft infrastructuur en acceptatie.
Blijft er voor NEVS nog een hele dikke taartpunt over voor mensen die zich willen onderscheiden.

Ym2c

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » di 07 mar, 2017 23:57

De Volkskrant vraagt zich af:
Wat moet een concern dat drie jaar geleden nog balanceerde op de rand van de afgrond met een branchegenoot die al zestien jaar verlies draait?
........Het is toch een beetje de lamme helpt de blinde: PSA is drie jaar geleden door de Franse overheid gered van de ondergang en lijdt al jaren onder afkalvend marktaandeel, Opel maakt al sinds de eeuwwisseling verlies en heeft voormalig moederbedrijf General Motors sinds die tijd 15 miljard dollar gekost. Al gloorde hoop voor Opel: het afgelopen jaar zou het concern, dat uit een dal klimt, quitte spelen, maar de Brexit gooide roet in het eten. Na zestien jaar bleek winst opnieuw een fata morgana. GM vond het daarop welletjes.....
Bron: http://www.volkskrant.nl/economie/overn ... ~a4470694/

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » wo 08 mar, 2017 1:08

ik las afgelopen dagen op Feestboek een reactie hierover, en daarin werd gevreesd dat Vauxhall eenzelfde pad zou kunnen gaan lopen als Talbot...

edwardk
Geregistreerd lid

Bericht door edwardk » wo 08 mar, 2017 2:49

Sapphire schreef:Opel in Franse handen... dat wordt net zo'n succes als met KLM,
De KLM doet niet anders dan de verliezen van Air France goed maken, dat dit zou gaan gebeuren daar werd al voor gewaarschuwd.

Raggare
Geregistreerd lid

Bericht door Raggare » wo 08 mar, 2017 10:42

Maar ze zijn er nog wel, kun je van Saab niet zeggen...

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » wo 08 mar, 2017 20:10

ik denk niet dat het van luxe is dat GM Opel verkoopt. volgens mij (maar wie ben ik) was Opel (of althans de engineering ervan) de kurk waar GM op dreef. ben benieuwd hoe GM de electronica van Opel-sized auto's gaat op- danwel vervangen. maar wie weet heeft GM wat dat betreft een vinger tussen de deur gehouden, zodat ze de IP van Opel (en dus PSA) kunnen gebruiken.

hmm...doet me denken aan een situatie in het recente verleden waarbij datzelfde GM een soortgelijke constructie weigerde.

jelger
Geregistreerd lid

Bericht door jelger » wo 08 mar, 2017 22:00

Hoe dan ook, we mogen toch wel van een historische stap spreken. Opel zit al sinds 1929 bij GM. Bijna 90 jaar dus.

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » wo 08 mar, 2017 22:10

De boodschap van de nieuwe eigenaar PSA Peugeot Citroën aan Opel is volstrekt helder:
.....Een zeker triomfalisme kon de topman van de Franse autobouwer PSA Peugeot Citroën maandagochtend niet onderdrukken, bij de presentatie van de overname van het Duitse Opel. PSA is nu een sterk en winstgevend bedrijf, maar had nog maar vier jaar geleden ,,een bijna-doodervaring’’, zei Carlos Tavares. Als de Duitsers, die al sinds 1999 geen winst meer hebben gemaakt, daar de komende jaren als onderdeel van PSA een voorbeeld aan nemen, dan hoeven ze zich geen zorgen te maken......

Bron: https://www.nrc.nl/nieuws/2017/03/06/fr ... 5-a1548988

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » do 09 mar, 2017 0:03

Ik denk dat er wel iets meer speelt bij PSA.
Zij hebben in al die achterliggende jaren weinig tot niets aan het E-rijden gegaan, cq ontwikkeld. Nu hopen ze natuurlijk met opel, lees GM, om die achterstand in te halen. GM heeft in de US al het eea lopen en gedaan op gebied van E-rijden. Zoals de Volt en de nieuwe Opel met een range van 400 km.
Weet alleen niet als dit ook allemaal bij de Opel deal in zit. Ben benieuwd.

Frans47
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Frans47 » di 14 mar, 2017 10:06

Bladerde gisteren - in de wachtkamer van de huisarts - in een Autovisie van mei 2016...
Daarin werd een samenwerking genoemd tussen Opel en PSA bij de ontwikkeling van 'awd busjes'
als opvolgers van de huidige Opel SUV's. Deze nieuwe Opels, die de toevoeging 'X' krijgen, zijn feitelijk dus al
PSA producten..

Plaats reactie