Basisdruk problemen / overboosting - update
-
ReinO
- Donateur (2x)

Re: Basisdruk problemen / overboosting - update
ts heeft in stapjes de tune geupgrade en daarna kwamen pas deze 'verschijnselen' naar voren.
-
AlexJ
- Donateur

Probleem was er altijd al (sinds motor en turbo wissel )
-
harryS9K
- Geregistreerd lid
Ik ben toch wel benieuwd wat de basisdruk doet/is als de WGA vacuum direct verbind met het vacuum van het compressorhuis.
Dan zou je toch echt de basisdruk moeten hebben.
-
ReinO
- Donateur (2x)

maar je had toch later de dp en 100cell kat geplaatst?
-
AlexJ
- Donateur

Hoe werkt dat dan? In de startpost doe ik dit via de apc klep. Hoe kan ik jouw suggestie uitvoeren zonder dat t7 een foutmelding geeft (en gaat terugregelen)?harryS9K schreef:Ik ben toch wel benieuwd wat de basisdruk doet/is als de WGA vacuum direct verbind met het vacuum van het compressorhuis.
@rein: downpipe geplaatst meteen bij aankoop auto. Met oude motor en turbo geen problemen maargoed dat was een 2ton oude garret.
-
harryS9K
- Geregistreerd lid
Ik ken het T7 systeem niet, dus wellicht stel ik iets raars voor.AlexJ schreef:Hoe werkt dat dan? In de startpost doe ik dit via de apc klep. Hoe kan ik jouw suggestie uitvoeren zonder dat t7 een foutmelding geeft (en gaat terugregelen)?
Kan je de vacuumslang van de compressor niet rechtstreeks op de WGA aansluiten bij een T7?
De T7 klep is toch geen LMM?
-
AlexJ
- Donateur

Zo goed als zeker dat de t7 apc klep dan een fout rapporteert aan de ECU waardoor er limiters actief worden en je resultaat dus een vertekent beeld van de werkelijkheid is. Ik zou het ff kunnen proberen, maar voel meer voor het lenen van een APC klep van iemand anders. Moet lukken deze week 
-
harryS9K
- Geregistreerd lid
Die foutmelding durf ik niks over te zeggen. De vacuumleiding van het inlaattraject naar de apcklep moet je wel afdichten, want anders heb je een vacuumlek
-
DionHPT
- Geregistreerd lid
Nee geeft dan geen foutmelding.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
-
AlexJ
- Donateur

C = compressor. Goes to the compressor housing on your turbo.harryS9K schreef:Die foutmelding durf ik niks over te zeggen. De vacuumleiding van het inlaattraject naar de apcklep moet je wel afdichten, want anders heb je een vacuumlek
W = wastegate. Goes on the nipple on your wastegate.
R = intake. Connect this to the intake pipe going into the turbo.
Als ik de compressor aansluit op de wastegate, dan heeft mijn APC klep maar 1 leiding aangesloten, namelijk de leiding van inlaattraject naar APC.
De vraag is dus, moet ik op mijn apc nog iets afdoppen om een foutmelding te voorkomen?
Dan doe ik vanavond al even een testje... vooruitlopend op het lenen van een andere t7 klep
(Recent wilde ik mijn t7 klep dus testen met een andere die ik nog had liggen van mijn NG900, maar die klep viel helaas uit elkaar, denk dat 1 jaar niet gebruiken toch funest was).
-
DionHPT
- Geregistreerd lid
Nee. gewoon de C slang naar de wastegate en rijden. Zo meet je de basisdruk!
-
harryS9K
- Geregistreerd lid
Voor de zekerheid zou ik de R leiding van de APC afhalen en deze afdoppen.
Je trekt namelijk ongefilterde lucht vanuit de R leiding via het inlaattraject de turbo in.
Je trekt namelijk ongefilterde lucht vanuit de R leiding via het inlaattraject de turbo in.
-
ReinO
- Donateur (2x)

knikje en tierapje.... .afdoppen.
-
AlexJ
- Donateur

R zit op de inlaat vast toch? Of moet die los (zodat er geen slang op de apc zit?)harryS9K schreef:Voor de zekerheid zou ik de R leiding van de APC afhalen en deze afdoppen.
Want zoals mijn startpost al zegt:
De 0,65 / 0,70 bar basisdruk heb ik vastgesteld door de 'c' slang van de APC op de 'a' te doen (en de 'a' los te hangen).
Vervolgens PINL bekijken bij WOT in z'n 3, daar staat dan 1650-1700.
-
harryS9K
- Geregistreerd lid
De R slang moet je van de APC afhalen en afdoppen.
Wat bedoel je met a?
Wat bedoel je met a?