Saab B308E

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
Ivartje
Geregistreerd lid

Saab B308E

Bericht door Ivartje » zo 25 sep, 2016 13:14

Goedemiddag Saab liefhebbers , hierbij weer een overloper vht Opel-forum haha :roll: heb mezelf een B308E moter aangeschaft waarvan ik de turbo-delen op een Opel Z32SE(3.2 V6) wil schroeven , moet zeggen heb de moter sinds gisteren gehaald maar begin nu ook al saab gevoelens te krijgen :oops: mooie vht verhaal is dat bij beide motoren de compressieverhoudingen hetzelfde zijn (heb ik begrepen,allebei 10 bar) kwa ombouw vd aanbouwdelen is bij mij alles al bekent, maar had nog wat vraagjes maar eerst mijn doelstelling:
Een betrouwbare met zoveel mogelijk vermogen 3.2 V6 icm turbo onderdelen vd B308E dus een 3.2 V6 Turbo

1: kan er een grotere turbo op ?
2:moet er een wastegate op?
3: gelijk een grotere intercooler monteren?
4:andere dingen waar ik rekening mee moet houden?

wat ik begrepen heb is dat ik met een gereviseerde saab turbo op de 3.2 een vermogen van +-290 pk kan halen , alleen hoe meer vermogen voor relatief weinig geld hoe beter ,aangezien me 3.2 nu kaal in de motersteun hangt en de B308E in de moter-takel,alleen ben ik niet van plan om €5000 in t blok te pompen , dus hoopte eigk hier wat tips en ervaringen te horen

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Saab B308E

Bericht door ReinO » zo 25 sep, 2016 16:35

Helaas heb ik geen kennis van dit blok. Hier zijn 2.0 blokken erg populair omdat die voor een habbekrats naar 300pk kunnen.
Hopelijk ko m t v er een deskundige voorbij.

a3426rage
Geregistreerd lid

Bericht door a3426rage » zo 25 sep, 2016 16:43

Ga je met hetzelfde spruitstuk werken? Dus dat dat er 3 cilinders onder druk staan? Weet wel dat via de orginele saab ECU het lastig tunen is en het moet via je gasklep volgens mij, DionHPT kan je hier wel meer over vertellen mocht dat nodig zijn.

Injectie
Moderator

Bericht door Injectie » zo 25 sep, 2016 17:02

Alle 6 cilinders staan onder druk. Er wordt maar een cilinderbank ( 3 cilinders) gebruikt om de turbo aan te drijven.

De Saab motor is maar een 3 liter overigens dus dat de compressieverhouding gelijk is zegt verder niks. Ik weet wel dat de zuigers en dergelijke anders zijn als de varianten die Opel gebruikt.

martincc
Geregistreerd lid

Bericht door martincc » zo 25 sep, 2016 17:28

De zuigers enzo zijn bij de Saab versterkt. Dus ben benieuwd hoe lang de 3.2 het gaat volhouden!

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk

Ivartje
Geregistreerd lid

Bericht door Ivartje » zo 25 sep, 2016 18:36

Diblas tuned de V6-en van Opel naar 300 pk met originele interne onderdelen met compressor/turbo , was van plan de aansturing vd Opel V6 te gebruiken omdat (Neem ik aan) de extra lucht die erin gepompt word geregistreerd word door de luchtmassameter

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

Ivartje
Geregistreerd lid

Bericht door Ivartje » zo 25 sep, 2016 18:37

Btw Hoezo gaat t via de gasklep?

Verstuurd vanaf mijn HUAWEI GRA-L09 met Tapatalk

Plaats reactie