Rare ratel
-
ervani
- Geregistreerd lid
Re: Rare ratel
Balans is al vervangen en ik ga er ook een beetje van uit dat ze tijdens het vervangen van de geleiders even naar de distributie hebben gekeken.
-
brinky
- Donateur

Misschien hebben ze een foutje gemaakt bij het vervangen van de balansasgeleiders... of iets over het hoofd gezien.
-
ReinO
- Donateur (2x)

Balansas? Vervangen?
Tja je kan 1voudig ie t s verkeerd doen daar. FF terug?
Tja je kan 1voudig ie t s verkeerd doen daar. FF terug?
-
RoccoH
- Donateur (5x)

Of Misschien gewoon niet vervangen maar wel in rekening gebracht....
Heb weleens gehad dat ik net een auto van iemand had over genomen en op de meest recente onderhoudsfactuur stond dat het brandstoffilter was vervangen tijdens een beurt, maar dat ik een paar maanden later toch echt moest constateren dat ze óf een volledig verroest nieuw filter hadden gemonteerd, of die gewoon niet hadden vernieuwd...
Heb weleens gehad dat ik net een auto van iemand had over genomen en op de meest recente onderhoudsfactuur stond dat het brandstoffilter was vervangen tijdens een beurt, maar dat ik een paar maanden later toch echt moest constateren dat ze óf een volledig verroest nieuw filter hadden gemonteerd, of die gewoon niet hadden vernieuwd...
-
ZSR
- Donateur (3x)

Hmmm filtertje vergeten, dat zit dus ergens tussen dementie en diefstal in
Maar een balans as vergeten en wel op de rekening zetten lijkt me wel heel bizar. Kan het me gewoon niet voorstellen.
Maar een balans as vergeten en wel op de rekening zetten lijkt me wel heel bizar. Kan het me gewoon niet voorstellen.
-
lemmer
- Geregistreerd lid
Heb genaast het geluid ook nog last van vibraties? dan is de leerling monteur een boutje vergeten vast te zetten.
Niet verder rijden en openmaken, geluid is niet goed en maakt alles kapot.
Niet verder rijden en openmaken, geluid is niet goed en maakt alles kapot.
-
ervani
- Geregistreerd lid
Nee geen trillingen en het geluid verdwijnt op een gegeven moment en dan loopt het blok juist heel mooi rustig.
-
fozwart
- Donateur (7x)

Kun je nog eens een keer goed luisteren. Je schrijft dat het geluid van de achterkant van de motor weg komt. Om even de positie te bepalen. De voorzijde van het motorblok begint bij mij bij cilinder 1. Dat is aan de linkerzijde onder de motorkap. Dat zou je kettingspanner en je distributieriem uitsluiten. Aan de achterzijde van het blok (dus rechts onder de motorkap) zit je stuurbekrachtigingspomp, je koppeling en het vliegwiel. Zit er voldoende vloeistof in je stuurbekrachtiging?
-
ervani
- Geregistreerd lid
Vloeistof stuurbekrachtiging is voldoende. Met achterzijde blok bedoel in schutbord zijde dus aan zijde van het interieur. Maar de exacte locatie is lastig te duiden. Ik ga de olie eens laten vervangen door 5W40. Als het goed is zit er nu 0W30 in.
-
Michail
- Geregistreerd lid
Is het een ratel of een rinkel? Bij een rinkel kan het de zijn dat die voortgebracht wordt door de alu inlaatbuis die onder het blok door loopt en resoneert tegen het schutbord.
-
ReinO
- Donateur (2x)

Even bij ervaren fm er langs om het geluid te kunnen beoordelen want dit wordt zo n raad een geluid spel?
-
ervani
- Geregistreerd lid
Het geluid staat als youtube film in deze topic vermeld.
-
RoccoH
- Donateur (5x)

Klinkt mij als teveel speling op de balansasketting waardoor deze regelmatig een tandje verspringt, kan zelfs met nieuwe spanner en geleider als de ketting teveel is uitgerekt. Soms is de Timing dan weer perfect waardoor het blok dan weer loopt zoals het hoort, en dan weer eens verspringt waardoor de timing van de balansassen dan weer niet goed is en het blok weer onrustig is.ervani schreef:Nee geen trillingen en het geluid verdwijnt op een gegeven moment en dan loopt het blok juist heel mooi rustig.