td04-16t# een 18t#6 of een 19t#6?
-
ReinO
- Donateur (2x)

Re: td04-16t# een 18t#6 of een 19t#6?
Idd de fm57. Hoeveel nm? Geen idee,maar hij leeft nog net.
fikse turbodruk bij jou dus knallen geblazen. Hebben jullie een wbl gebruikt of h o e doe je dat dan veilig en snel?
fikse turbodruk bij jou dus knallen geblazen. Hebben jullie een wbl gebruikt of h o e doe je dat dan veilig en snel?
-
The dude
- Geregistreerd lid
ja idd er zit een AFR metertje in, ik heb bij Jelmer toen een o.a een bung voor een breedband lambda in m,n downpipe laten maken (ik geloof een meter van de turbo af).
ligt nu nog in m,n dashbordkastje, maar wordt met de andere metertjes ingebouwd in m,n middenconsole (op de plek van m,n radio).
ligt nu nog in m,n dashbordkastje, maar wordt met de andere metertjes ingebouwd in m,n middenconsole (op de plek van m,n radio).
-
ReinO
- Donateur (2x)

Na een tijdje kijk je niet meer op dat ding, dus geen haast lijkt me.
-
evo
- Donateur (2x)

Uiteraard. Wagen is helemaal custom gemapped. Als je de zover gaat is knippen/plakken van maps not done, althans niet voor de hoge vermogens. Rustig beginnen met brandstof, onsteking, boost. Stapje verder, brandstof, onsteking, boost. Weer stukje verder, brandstof, onsteking, boost, steeds een beetje aanscherpen, etc, etc.ReinO schreef:...fikse turbodruk bij jou dus knallen geblazen. Hebben jullie een wbl gebruikt of h o e doe je dat dan veilig en snel?
Alleen zo weet je waar je blijft. Gaat redelijk wat tijd in zitten, maar uiteindelijk wordt je dan ook beloond (met kale banden...
-
ReinO
- Donateur (2x)

idd erg tijdrovend, ik vroeg met daarom af. Maar goed je haalt wel de laatste pk s op een veilige manier uit de motor.
Ik denk dat je 1 van de weinigen bent die dat nog zo doet?
Ik denk dat je 1 van de weinigen bent die dat nog zo doet?
-
reiernumans
- Donateur (2x)

In Saabwereld zijn er maar een paar die het zo aanpakken denk ik, maar voor zover ik weet is het wel de enige manier om buiten standaard setups te tunen.
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Er is zuiver met hardware ook een hoop te halen bij t5 bij t7 moet je echt de software in en goede hardware software combo maken.
-
reiernumans
- Donateur (2x)

Waarom zou je dat bij T5 niet doen als de tools om het wel te doen er gewoon zijn? 
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Nou ja, ik snap wel wat ze bedoeld. Wat bij veel andere merken gebeurd kan je bij t5 ook doen. Door hardware aan te passen kan je bij t5 meer vermogen krijgen zonder de software aan te passen.
Heeft gewoon te maken met hoe het motormanagement werkt.
Bij t7 kan je hardware wisselen wat je wil, meer luchtmassa gaat de ECU niet vragen en meer vermogen krijg je er niet door als je dat niet aan de ECU vertelt.
Het is ook niet zozeer dat je bij t5 de software niet moet aanpassen, maar er zijn veranderingen hardwareveranderingen te doen waarbij je wel meer vermogen krijgt
Heeft gewoon te maken met hoe het motormanagement werkt.
Bij t7 kan je hardware wisselen wat je wil, meer luchtmassa gaat de ECU niet vragen en meer vermogen krijg je er niet door als je dat niet aan de ECU vertelt.
Het is ook niet zozeer dat je bij t5 de software niet moet aanpassen, maar er zijn veranderingen hardwareveranderingen te doen waarbij je wel meer vermogen krijgt
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Ja bij een t5 stage 3 en de juiste hardware aanpassingen krijg je een heel leuk resultaat!