Sneller dan.... .

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Re: Sneller dan.... .

Bericht door V6Aero » di 12 jul, 2016 11:02

Voordeel qua gewicht, een snelle(re) automaat en koppel vanaf praktisch stationair...

JTB81
Geregistreerd lid

Bericht door JTB81 » di 12 jul, 2016 12:31

Wegen toch een 1500 kg leeg, met name die dsg's zijn bloedsnel met schakelen. En veel koppel al heel vroeg beschikbaar inderdaad.

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » di 12 jul, 2016 14:04

Ik sta er iedere keer weer versteld van dat mensen die VAG ellende nog durven te kopen!
Op een één of andere manier hangt er een blits imago over de verschillende VAG producten maar de techniek is echt erbarmelijk slecht.

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » di 12 jul, 2016 14:37

Met elk merk en type is wel eens wat. Je hoort ook altijd alleen maar de ellende en niet de succesverhalen.

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » di 12 jul, 2016 14:48

Motoren die rond de ton aan een volledige revisie toe zijn is echt niet meer nodig in deze tijd

jaap noord
Geregistreerd lid

Bericht door jaap noord » di 12 jul, 2016 23:53

Dat waren toch met name de fsi motoren. Dat was inderdaad doffe ellende. Verbrande zuigers etc.

brian76
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door brian76 » wo 13 jul, 2016 15:24

Het is niet altijd drama bij VW :D Mijn vader heeft een Passat uit 2008 met een 2.0 tdi (170pk) en de DSG bak. Loopt al jaren prima en heeft inmiddels 250K gelopen. Dsg is bij optrekken vanuit stilstand wat ruw, tenzij je meer gas geeft. Voor de rest weinig problemen mee gehad.
En om maar even aan te geven hoe snel de bak is: 0-100 in 8,8 seconden, mijn auto met 230 pk (dus 60 pk meer) doet datzelfde in 8,2 seconden (op papier, ik heb het nooit nagemeten in het echt)
Ik ben zeer tevreden over mijn Saab, maar vind toch echt wel dat de automaat een hoop wegsnoept aan vermogen
Maar ken ook wel de verhalen van de TSI motoren

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Maus71 » wo 13 jul, 2016 15:32

De automaat pakt niet alleen veel weg, ik heb een standaard 9-5 Aero met handbak. Dat ding is niet vooruit te krijgen in de eerste 2 versnellingen. Vanaf 80 in 3 gaat redelijk ...... Toch zijn er tegenwoordig genoeg dieseltjes van onder de 200 PK die sneller zijn als mijn Aero. Helaas.

Pleeboy
Geregistreerd lid

Bericht door Pleeboy » wo 13 jul, 2016 23:05

Maar die halen geen 4 ton zoals jouw aero, vervuilen 4 keer zoveel als op papier en zijn voor herniapatienten zoals ik onmogelijk om langer dan 2-3 uur in te zitten.

Dan liever een trage saab :wink: of nog beter: wat je niet betaald aan afschrijving gebruik je om jouw prachtige auto sneller en toch betrouwbaar te maken...

DionHPT
Geregistreerd lid

Bericht door DionHPT » do 14 jul, 2016 11:52

Nou Maus71... dat ligt o.a. ook aan de koppelbegrenzing in de 1 en 2.

Toch zal het altijd een auto zijn die op koppel draait.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

parma
Geregistreerd lid

Bericht door parma » do 14 jul, 2016 11:56

dion is een handbak

Maus71
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Maus71 » do 14 jul, 2016 13:14

Ja, handbak. Mijn vriend heeft een nieuwe Duitser : 245 PK, 350 nm , benzine. 0-100 in 6 seconden, top 250 en tussendoor sprints hou ik hem ook niet bij......

JTB81
Geregistreerd lid

Bericht door JTB81 » do 14 jul, 2016 13:24

Toch zou dat makkelijk moeten kunnen als ik sommige reacties lees (306 pk/350 Nm). :D

Pleeboy
Geregistreerd lid

Bericht door Pleeboy » do 14 jul, 2016 15:47

Tijd voor stage 1 lijkt mij maus :wink:

DionHPT
Geregistreerd lid

Bericht door DionHPT » do 14 jul, 2016 16:18

Handbak is ook gelimit....

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk

Plaats reactie