Blije recente eigenaar
-
JesterV2
- Geregistreerd lid
Re: Blije recente eigenaar
haha, die alarmlichtenknop zit er wel, mar die heeft mijn schoonbroertje per ongeluk achter het dashboard geduwd.
Dit exemplaar zal je kunnen zien zijden in de buurt van ede een veenendal, rond tiel en oost brabant.
Deze zaterdag worden de remschijven en remblokken achter vervangen, en ga ik samen met mijn schoonbroertje de olie verversen, de autoradio aansluiten en de mudflaps verwijderen. misschien nog wat dingen maar dat zien we dan wel weer.
Dit exemplaar zal je kunnen zien zijden in de buurt van ede een veenendal, rond tiel en oost brabant.
Deze zaterdag worden de remschijven en remblokken achter vervangen, en ga ik samen met mijn schoonbroertje de olie verversen, de autoradio aansluiten en de mudflaps verwijderen. misschien nog wat dingen maar dat zien we dan wel weer.
-
Alex B
- Geregistreerd lid
Ga je die mudflaps definitief verwijderen? Zo ja dan heb ik interesse.
Alex
Alex
-
JesterV2
- Geregistreerd lid
ik hou de mudflaps wel, voor in de winter als het wegdek ranzig wordt.
Moet ik per se originele oliefilters gebruiker of kan ik ook wegkomen met andere filters?
Moet ik per se originele oliefilters gebruiker of kan ik ook wegkomen met andere filters?
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
beste is om een GM-oliefilter te gebruiken:

dit oliefilter heeft namelijk een terugslagklepje waardoor er olie in je filter blijft staan, voordeel: je turbo draait zo kort mogelijk zonder olie. een gewoon filter heeft zoiets niet, waardoor het filter dus leegloopt in het carter. bij elke koude start duurt het dan dus langer eer de olie bij je turbo-asje is. de druk in de olie duwt het kleppie open, zodat de olie kan circuleren in je blok. als de auto goed onderhouden is, zou er een soortgelijkfilter onder moeten zitten, van onder goed te zien, voor aan het blok aan de passagierszijde. hou rekening met de nieuwe olie dat die niet te dik (max 10W, liever 5W) mag zijn, en een extra 0,25 liter voor je oliefilter. waarschijnlijk VOLsynthetische olie.

dit oliefilter heeft namelijk een terugslagklepje waardoor er olie in je filter blijft staan, voordeel: je turbo draait zo kort mogelijk zonder olie. een gewoon filter heeft zoiets niet, waardoor het filter dus leegloopt in het carter. bij elke koude start duurt het dan dus langer eer de olie bij je turbo-asje is. de druk in de olie duwt het kleppie open, zodat de olie kan circuleren in je blok. als de auto goed onderhouden is, zou er een soortgelijkfilter onder moeten zitten, van onder goed te zien, voor aan het blok aan de passagierszijde. hou rekening met de nieuwe olie dat die niet te dik (max 10W, liever 5W) mag zijn, en een extra 0,25 liter voor je oliefilter. waarschijnlijk VOLsynthetische olie.
-
JesterV2
- Geregistreerd lid
Ok dankjewel!
Ik ga m'n best doen morgen!
Ik ga m'n best doen morgen!
-
JesterV2
- Geregistreerd lid
Zo'n GM filter zat er al op! Hij zag er heel goed en schoon uit dus het lijkt erop dat dat filter er nog niet zo lang op zit. Ik heb gekeken naar de roestplekken die werden genoemd, en ik kan zeggen dat ik helemaal niets heb gevonden, deze auto ziet er bijzonder goed uit ondanks 330.000 kilometer op de teller. Ik heb de olie bijgevuld met super goede kwaliteit 5w40 volsynthetisch, dus dat zit ook goed.
-
Vincent9000cc
- Geregistreerd lid
Gefeliciteerd met je 9000. Ongeveer een week daarvoor heb ik net zo'n Saab 9000 gekocht. Ook een mooie beverly maar dan met 609.000km op de teller. Moet ik ook nog het één en ander aan doen maar ik heb er een beetje mee gereden op het erf, en wat een fijne auto's zijn dat toch.
-
JesterV2
- Geregistreerd lid
wow, 600.000km?
is ie in goede staat?
heb je foto's?
ik wil meer weten!
is ie in goede staat?
heb je foto's?
ik wil meer weten!
-
Powerbak
- Geregistreerd lid
De auto is op zich in goede staat. Op een klein plekje na op de motorkap is er geen roest te bekennen.JesterV2 schreef:wow, 600.000km?
is ie in goede staat?
heb je foto's?
ik wil meer weten!
Helemaal probleemloos is ie nou ook weer niet.
- Climate Control liet telkens de zekering knappen. Nu hebben we nog ergens eentje liggen maar die moeten we eerst nog even vinden.
- Aircopomp deed het niet. Daarom was er een andere multiriem op gezet.
- 3 Lampjes in het dashboard deden het niet maar dat was zo gedaan.
- Het grootste probleem is helaas dat de deur linksachter niet meer open wil. Eerst wilde die niet van binnen open. Later breek de deurhendel van buiten af dus die meteen vervangen. Helaas is daar iets verkeerd gegaan en nu wil die zowel van binnen als van buiten niet open.
Dit zijn dan ook de enige kleine dingetjes die nog even moeten gebeuren en het doel is dan om er minimaal 1.000.000km op de teller te krijgen.
Het is een LPT maar een vorige eigenaar heeft er kennelijk een turbodrukmeter ingezet.

De deep dish velgen waren nog van de vorige eigenaar en zaten er slechts tijdelijk onder aangezien er nog geen tijd was die te wisselen.
En dit allemaal nog voordat ik m'n rijbewijs heb.