bijzondere auto's in het wild - toevallige ontmoetingen

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
martinphili
Geregistreerd lid

Re: bijzondere auto's in het wild - toevallige ontmoetingen

Bericht door martinphili » za 31 okt, 2015 15:03

Van mijn toevallige ontmoeting vandaag geen foto's maar dat geeft ook helemaal niet.
Vanochtend schoof een Audi R8 zich voor mij op de A10 op het stuk na de Coentunnel waar je 80 mag. De chauffeur wist precies hoe hij deze bolide kan laten zingen.
Tjongejongejongejonge, wát een geluid is dat. Zoiets hoor je alleen als je naar bijv. Italia a Zandvoort gaat als de Ferrari's de baan op gaan. En eigenlijk zelfs dan nóg niet :)
Tegen het eind van de 80 km/h zone vond meneer het welletjes en trok even door naar illegale snelheden. Zo snel als die Audi van mij vandaan ging heb ik het nog nooit gezien.
Poe hee.

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door levensnevel » vr 06 nov, 2015 17:46

Niet echt een vierwieler dus een beetje :offtopic: .
Bij de Shell raffinaderij in Pernis gaat er soms iets niet helemaal goed in het productieproces en dan gaan ze affakkelen.
Een spectaculair schouwspel, zeker wanneer het nog pikdonker is.
Zoals vanochtend, of was het toen nog nacht :?:

Afbeelding

en even later is het weer business as usual

Afbeelding

Jungleman
Geregistreerd lid

Bericht door Jungleman » di 29 dec, 2015 14:05

rondvliegend op Google Earth/streetview kwam ik deze eigenbouw-Volvo tegen in Nykroppa, Zweden:

Afbeelding

en wat doe je nou helemaal in Nykroppa, zal je denken...: altijd leuk om te koop staande huizen te bekijken, vooral in Zweden ;-)

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door levensnevel » do 07 jul, 2016 13:35

de laatste bijdrage is alweer van een tijdje geleden.

Dank vrouwlief

Zo af en toe moet je vrouwlief dankbaar zijn.

Kreeg gisteren een berichtje dat ons nieuwe naamplaatje, incl. huisnummer voor naast de voordeur klaar lag om opgehaald te worden (van fraai email en uit Polen)
Dus vanochtend even langs met mrs levensnevel. Nou zit de leverancier van dit fraais aan de rand van het winkelgebied in het centrum van Weert en op de hoek in een drukke weg.
Wanneer ik alleen geweest was had ik onze voiture even dubbel geparkeerd, alarmlichten aan en hop snel naar binnen.
Maar: Nee, dat was niet de bedoeling aldus vrouwlief.
Zoek maar gewoon een parkeerplek op en dan lopen we op ons gemak terug naar de winkel.
En wie ben ik dan om tegen te spreken.

Wat schetst vervolgens onze verbazing.
Een 'primrose yellow' Jaguar E-Type Coupe mk 1 met de 4.2l zes cylinder in het vooronder vond een plekje om te parkeren en daar achter was er warempel nog een plekje voor onze 38 jaar jongere 9-5 vrij.
Dus waar er geparkeerd werd is vervolgens natuurlijk een 'no brainer'.
Kort nog even met de eigenaar wat complimenteuze woorden over zijn meer dan fraai stukje brits erfgoed gewisseld.
Zal kijken of er nog wat leuke 'stills' uit onze dashcam te toveren zijn. Tot die tijd moeten de kiekjes uit onze aiphoon maar voldoen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
"waarom nou niet ff 2 stappen achteruit en dan het kiekje schieten" vraag je je thuisgekomen af

Xantoz
Geregistreerd lid

Bericht door Xantoz » do 07 jul, 2016 20:53

Helaas geen foto kunnen schieten, maar een tijdje geleden zag ik op de A1 in de buurt van Baarn een hele aparte auto in de verte op de rechterstrook... dichterbij komende nog steeds geen idee wat het precies was.. gelukkig kon ik het kenteken onthouden... (ben ik ondertussen vergeten)

Maar het was een VW XL1 voor degene die hem niet kennen..

Afbeelding

Als ik de autovisie mag geloven zijn er officieel 6 in Nederland geleverd dus het is geen alledaagse spot..

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » do 07 jul, 2016 21:10

Ook wel eens gezien, het lijkt alsof je een overmaatse ligfiets inhaalt! Het is nog een prijzig ding ook.

Xantoz
Geregistreerd lid

Bericht door Xantoz » do 07 jul, 2016 21:49

Hehe... Ja idd daar lijkt het nog het meest op... En prijzig is ie zeker ja.. Met €110.000,

Wel grappig dat hij geen zijspiegels heeft maar camera's en in beide deuren een schermpje aan de binnenkant... Leuk prestige project met een bijhorend prijskaartje.

gijsmondria
Geregistreerd lid

Bericht door gijsmondria » do 07 jul, 2016 22:15

Autopech voor Afrojack. (bekende Nederlandse DJ)

Afbeelding2016-07-07_09-43-01 by Gijs Mondria, on Flickr

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » do 07 jul, 2016 22:16

Was vandaag nog in het nieuws: Japan gaat weglaten van spiegels als eerste toestaan. Deze VW heeft een uitzondering gekregen.

De conceptwagen PhoeniX van Saab had ook de spiegels vervangen door (vleugels met) camera's.

Turbobakk
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Turbobakk » vr 08 jul, 2016 8:54

Xantoz
Helaas geen foto kunnen schieten, maar een tijdje geleden zag ik op de A1 in de buurt van Baarn een hele aparte auto in de verte op de rechterstrook... dichterbij komende nog steeds geen idee wat het precies was.. gelukkig kon ik het kenteken onthouden... (ben ik ondertussen vergeten)
Ik denk dat je dit exemplaar hebt gezien. Zag ik vorige jaar september op de A28 bij Leusden. Zie pagina 4 in dit topic.

Afbeelding

sonett003
Geregistreerd lid

Bericht door sonett003 » vr 08 jul, 2016 9:29

Rond Leusden zie je deze, ja de benaming "ingepakte ligfiets" komt in de buurt van mijn beleving :wink: , VW met enige regelmaat. Over het algemeen hou ik me ver van commentaar op prijzen die onder andere aan voertuigen hangen, maar bij dit vehikel heb ik diverse keren gedacht "hoeveel moois kun je kopen voor dit geld"
Gelukkig hebben we niet allemaal dezelfde smaak, alleen maar Saab's zou ook saai zijn geworden :)

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door levensnevel » za 09 jul, 2016 6:24

Dat primrose yellow staat zo'n E-Type toch verrekte mooi :wow:

Nu wat stills vanaf onze Dashcam
Allemaal niet zo spannend, maar belofte maakt nu eenmaal schuld.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » za 09 jul, 2016 9:51

Jaguar e type zie ik bijna iedere week! :lol:

Funky Dude
In memoriam †

Bericht door Funky Dude » di 19 jul, 2016 0:00