Poeh hee liet je me ff schrikken!.. M0oi dat hij het wel doet.Techman schreef:Heb van Chilly-Pepper inmiddels een exemplaar toegezonden gekregen. Natuurlijk direct in de auto steken....werkt niet! Dit betreft dus een gevalletje RTFM. Vervolgens de drivers op de telefoon geinstalleerd en de bijgeleverde versie van Torque Pro. En ja hoor daar komen alle wijzertjes in beweging.
.
Hier nog iemand met tips en trucs?
Verstuurd vanaf mijn SM-P900 met Tapatalk
ODB2 en Apps
-
Chilly-Pepper
- Donateur

Re: ODB2 en Apps
-
hoppa3
- Geregistreerd lid
heb destijds mn auto laten tunen door saabtuners....... die hebben er als extra'tje deze future's ingezet op mn boordcomputer.
Vind het als voordeel hebben dat je geen extra apparatuur in je auto hebt rondslingeren, en naar mijn mening werkt dit ook prima.
Vind het als voordeel hebben dat je geen extra apparatuur in je auto hebt rondslingeren, en naar mijn mening werkt dit ook prima.
-
delano.888
- Geregistreerd lid
Mocht iemand zo'n tool nog niet hebben en wel willen, NOOIT meer dan €10 voor betalen. Ze doen allemaal exact het zelfde.
Op ebay.com zijn ze vanaf ~€4,50 te vinden (inc verzending) en nogmaals, ze doen allemaal exact hetzelfde.
En mocht het toch niet werken krijg je je geld terug (mits met paypal betaald).
Ik heb er 1 van 6 euro en die doet het al 3 jaar prima.
Op ebay.com zijn ze vanaf ~€4,50 te vinden (inc verzending) en nogmaals, ze doen allemaal exact hetzelfde.
En mocht het toch niet werken krijg je je geld terug (mits met paypal betaald).
Ik heb er 1 van 6 euro en die doet het al 3 jaar prima.
-
ReinO
- Donateur (2x)

gisteren met een elm 327 uitgelezen tijdens een rit en daarbij was er verschil tussen de '
analoge turbodrukmeter: 1.95 bar en de elm 1.45 bar. Dat hebben we een aantal keren gezien en dat vond ik
vreemd. Rijden met de laptop aangekoppeld en de T5 suite geeft ook 1.95 bar.
Als dat niet klopt, hoe betrouwbaar is de elm dan? De iat leek wel redelijk te kloppen overigens en idem voor amul.
analoge turbodrukmeter: 1.95 bar en de elm 1.45 bar. Dat hebben we een aantal keren gezien en dat vond ik
vreemd. Rijden met de laptop aangekoppeld en de T5 suite geeft ook 1.95 bar.
Als dat niet klopt, hoe betrouwbaar is de elm dan? De iat leek wel redelijk te kloppen overigens en idem voor amul.
-
DionHPT
- Geregistreerd lid
Kan best zijn dat hij geen verder kenveld heeft. Je fopt ze auto ook ivm de 3 bar map.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
-
ReinO
- Donateur (2x)

nu weet ik niet wat een kenveld is (die blokjes met waarden wanneer je ecu suite opent?) maar de app gaf best veel info ook
over benzinedruk (kwam niet verder 2.6 bar terwijl ie tot 3 bar moet gaan bij wot), iat, maf, map, nm (zal niet kloppen uiteraard) enz.
over benzinedruk (kwam niet verder 2.6 bar terwijl ie tot 3 bar moet gaan bij wot), iat, maf, map, nm (zal niet kloppen uiteraard) enz.
-
DionHPT
- Geregistreerd lid
Waar zie jij met je T5 een benzine druk meter ergens dan
-
brian76
- Donateur (3x)

Heb ook eens een keer zo een ding besteld maar kon er bar weinig mee zien (bouwjaar 2000 9-5) en daar zou dat aan liggen... kon er de foutcodes mee uitlezen maar dat was het (icm torque pro)
-
Gerard1978
- Geregistreerd lid
Ik heb dus zo'n ELM OBD2 unit (12dollar incl. verzending) i.c.m. Dashcommand op mijn iPhone, en ben er zeer over te spreken.
Kan de meest relevante zaken meten zoals IAT, Cooling / Engine Temp, Boost/Vac, Amul, MAP, MAF, O2 sensor, alle brandstof verbruik gegevens, foutcodes uitlezen en resetten en noem maar op (en nog meer waarvan ik nog niet achter ben wat het betekent).
Wellicht dat door de draadloze verbinding een ietwat vertraagde gegevens doorvoer ontstaat, maar in de kern heb je voor een habbekrats een erg leuke en nuttige tool waarmee je als (niet pro-) liefhebber veel te weten kan komen over de toestand van je Saab. Uiteraard zul je als je zelf gaat Tunen en software aanpassen wellicht niet voldoende hebben aan deze 'eenvoudige' / beperkte middelen... maar voor veel 'amateurs' zoals ik is het een meer dan leuke aanvulling op al je andere Saab-investeringen die veel meer kosten
Kan de meest relevante zaken meten zoals IAT, Cooling / Engine Temp, Boost/Vac, Amul, MAP, MAF, O2 sensor, alle brandstof verbruik gegevens, foutcodes uitlezen en resetten en noem maar op (en nog meer waarvan ik nog niet achter ben wat het betekent).
Wellicht dat door de draadloze verbinding een ietwat vertraagde gegevens doorvoer ontstaat, maar in de kern heb je voor een habbekrats een erg leuke en nuttige tool waarmee je als (niet pro-) liefhebber veel te weten kan komen over de toestand van je Saab. Uiteraard zul je als je zelf gaat Tunen en software aanpassen wellicht niet voldoende hebben aan deze 'eenvoudige' / beperkte middelen... maar voor veel 'amateurs' zoals ik is het een meer dan leuke aanvulling op al je andere Saab-investeringen die veel meer kosten
-
Techman
- Donateur (4x)

Laten jullie die obd2 steker gewoon in de auto zitten als je de auto niet gebruikt?
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Dat durfde ik niet aan, maar wel eens vergeten en dat ging wel goed.Techman schreef:Laten jullie die obd2 steker gewoon in de auto zitten als je de auto niet gebruikt?
-
Gerard1978
- Geregistreerd lid
Binnen een klein weekje wel je accu leeg hoor... ik spreek uit ervaring 
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Als je niet rijdt denk ik dat je bedoeld?
Ik ben m eens drie weken in een v40 laten zitten toen we op vakantie gingen. Startte naderhand gewoon zonder problemen.
Ik ben m eens drie weken in een v40 laten zitten toen we op vakantie gingen. Startte naderhand gewoon zonder problemen.