tuning? testbank.

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
avg
Geregistreerd lid

tuning? testbank.

Bericht door avg » zo 12 jun, 2016 8:05

Weet niet of deze post juist hier hoort, maar toch.
Ik rijd nu sinds een jaar in een 8.3ss TiD 88 kw, handgeschakeld. Althans, dat denk ik. Hiervoor had ik een 110kW TiD automaat en deze was veel minder vlot.
Ben daarom naar een testbank gegaan. Daar werd aan de wielen 118pk en 279 Nm gemeten. Lijkt mij niet standaard.
Hoe kom ik er achter welke tuning er op zit (en dus de kwaliteit daar van?).
Er mag op dit forum geen reclame gemaakt worden. De vermogensmeting ging erg professioneel. Een paar 'runs'. Werd voorzichtig met de auto omgegaan. Een aanrader!
Via een Pb kan ik je alle info sturen

gijsmondria
Geregistreerd lid

Re: tuning? testbank.

Bericht door gijsmondria » zo 12 jun, 2016 8:17

Jouw 9-3 sportsedan heeft 88kw. Als je dat omrekend naar pk's is dat exact 118pk volgens Google.
Dus precies volgens het boekje.

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » zo 12 jun, 2016 8:48

Alleen horen dat geen Wielpk's te zijn maar krukaspk's dus er is wel iets aan de auto gedaan.

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » zo 12 jun, 2016 8:50

Ja, hoeveel verlies wordt er ongeveer gerekend? 15% ofzo dacht ik?

avg
Geregistreerd lid

Bericht door avg » zo 12 jun, 2016 8:53

Dank voor je reactie.
Ik dacht (denk nog steeds) dat automerken hun gegevens die aan de krukas meten. Als er is nogal wat verlies wanneer het uiteindelijk aan de wielen gemeten wordt (ca 12%) . Dan zou ik dus zo'n 108 pk aan m'n wielen moeten overhouden. Of klopt mijn verhaal niet?

avg
Geregistreerd lid

Bericht door avg » zo 12 jun, 2016 8:57

...mijn reactie was nog op die van Gijsmondria.
Ja, volgens mij is daar inderdaad iets mee gedaan. Hoe kom ik er achter dat er iet 'goeds in zit. Uiteraard ga ik even m'n VIN naar Hirsch sturen en zien of daar iets bekend is. Maar als dat niet zo is....wat dan?

JTB81
Geregistreerd lid

Bericht door JTB81 » ma 13 jun, 2016 8:20

Tsja, eigenlijk kun je alleen maar even langs een tuner gaan om de boel te laten uitlezen, die kunnen het beoordelen.

Plaats reactie