ODB2 en Apps
-
Chilly-Pepper
- Donateur

ODB2 en Apps
Heren tuners..
Tijdens mijn zomer vakantie wil ik mijn Caab dame en haar prachtige, fijne motor een beetje in de gaten kunnen houden.
Ik heb het plan gevat een een redelijke ODBC2 -> Bluetooth adapter aan te schaffen (van rond de 60 euro) en op mijn telefoon (Android) een App te installeren die zo mijn motor kan "lezen".
Ik heb twee Apps gevonden... "Torque" en "DashCommand" die naar mijn inzien in staat zouden moeten kunnen zijn mijn wens in te vullen..maar er zijn natuurlijk veel meer.
Het gaat mij vooral om "Life" waarden zoals turbodruk, Lucht intake temperatuur, Koelvloeistof temperatuur, Sensor informatie...natuurlijk algemeen geluk and happyniss van het brok techniek in het vooronder...
Niets speciaals dus.. Geen tunning op mijn blok toegepast maar de combinatie mijn rechtervoet en Caab motor geeft vaak aanleiding van positief snelheid commentaar van mensen die mij hebben zien rijden..Ze (mijn Caab dame) is gewoon erg vlot.
Ik zoek dus gewoon goed advies welke App door jullie als tunners graag gebruikt wordt en mij zinnige info kan leveren. Dat het daarnaast meer kan is mooi meegenomen.
Graag jullie kennis en advies
Groet Auke
Tijdens mijn zomer vakantie wil ik mijn Caab dame en haar prachtige, fijne motor een beetje in de gaten kunnen houden.
Ik heb het plan gevat een een redelijke ODBC2 -> Bluetooth adapter aan te schaffen (van rond de 60 euro) en op mijn telefoon (Android) een App te installeren die zo mijn motor kan "lezen".
Ik heb twee Apps gevonden... "Torque" en "DashCommand" die naar mijn inzien in staat zouden moeten kunnen zijn mijn wens in te vullen..maar er zijn natuurlijk veel meer.
Het gaat mij vooral om "Life" waarden zoals turbodruk, Lucht intake temperatuur, Koelvloeistof temperatuur, Sensor informatie...natuurlijk algemeen geluk and happyniss van het brok techniek in het vooronder...
Niets speciaals dus.. Geen tunning op mijn blok toegepast maar de combinatie mijn rechtervoet en Caab motor geeft vaak aanleiding van positief snelheid commentaar van mensen die mij hebben zien rijden..Ze (mijn Caab dame) is gewoon erg vlot.
Ik zoek dus gewoon goed advies welke App door jullie als tunners graag gebruikt wordt en mij zinnige info kan leveren. Dat het daarnaast meer kan is mooi meegenomen.
Graag jullie kennis en advies
Groet Auke
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Re: ODB2 en Apps
Van de twee genoemde vind ik torque pro veruit het beste. Super veel extra functies ingebakken, en helemaal naar je eigen idee in te richten en uiterlijk aan te geven. Ik heb een zwarte achtergrond met groene dials en oranje naalden. Geheel volgens de saabkleuren.
-
Spatje
- Donateur (3x)

Torque Pro hier. Werkt prima. Maar waarom 60 euro voor zo'n adapter? Die zijn er toch ook veel goedkoper?
-
Chilly-Pepper
- Donateur

Yep.... dat zijn de afzettersprijzen in NL (met hier en daar een uitzondering)Spatje schreef:Torque Pro hier. Werkt prima. Maar waarom 60 euro voor zo'n adapter? Die zijn er toch ook veel goedkoper?
Inmiddels heb ik er 3 besteld in China.

Zelfde merk, zelfde uitvoering.. verwacht ze over 2 a 3 weken binnen.
Indien de ervaring goed is dan komen er twee te koop te staan hier tegen een zeer aantrekkelijke prijs.
bij voldoende animo kan ik er een partijtje laten komen.
-
Spatje
- Donateur (3x)

Ik heb nagenoeg dezelfde. Doet het al jaren. Let wel op het stroomverbruik
Ik heb de startkabels meer dan eens nodig gehad als de auto twee of drie dagen had stilgestaan met de apapter erin
-
blue city
- Donateur (3x)

Hey Auke, wil je mij dan ff PB en. Neem ik er eentje
Ik ben tegenwoordig ook modern op de mobiele smart telefoon. Nu zelf ook nog ff smart worden.
-
Techman
- Donateur (4x)

Hier nog iemand met interesse.
Verstuurd vanaf mijn SM-P900 met Tapatalk
-
millerman
- Donateur (3x)

Gewoon via DX.com of soortgelijke site bestellen. 5 jaar geleden kon je ze al voor €12 euro inclusief verzending krijgen, dus dat zal nu niet minder zijn. Torque Pro erbij en voor <€20 kun je zelf uitlezen en resetten. Dat is voor mij het geld al dubbel en dwars waard geweest. Alleen al voor de momenten met CE in het buitenland. Even uitlezen, googelen op code en doelgericht onder de motorkap zoeken.
-
Chilly-Pepper
- Donateur

Ik heb er nog 1.
DX.com lijkt ze niet meer te hebben.. Een PB en je hoort de prijs inclu. verzendkosten
Als de interesse groot is dan wil ik wel een rondje inkoop doen.
DX.com lijkt ze niet meer te hebben.. Een PB en je hoort de prijs inclu. verzendkosten
Als de interesse groot is dan wil ik wel een rondje inkoop doen.
-
millerman
- Donateur (3x)

Hoe kom je daar bij? Ze hebben tientallen varianten! Zoek op 'obd bluetooth'. Ik heb al jaren deze, die je voor €6,50 thuisbezorgd krijgt:
http://www.dx.com/p/obdii-bluetooth-car ... 0hlD8vRbqA" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.dx.com/p/obdii-bluetooth-car ... 0hlD8vRbqA" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Chilly-Pepper
- Donateur

Het keyword was "Lijkt" Ik zoek logischerwijze op ODB2... daarmee vind ik ze overal behalve bij DX.commillerman schreef:Hoe kom je daar bij? Ze hebben tientallen varianten! Zoek op 'obd bluetooth'. Ik heb al jaren deze, die je voor €6,50 thuisbezorgd krijgt:
Dat is hoe ik "daar bij kom"
-
oenatje
- Geregistreerd lid
ik heb er 1 besteldmillerman schreef:Hoe kom je daar bij? Ze hebben tientallen varianten! Zoek op 'obd bluetooth'. Ik heb al jaren deze, die je voor €6,50 thuisbezorgd krijgt:
-
jor[D]1
- Geregistreerd lid
Heb de USB versie van het gelinkte exemplaar tijdje geleden gekocht bij Dx, werkt prima zodra de drivers gevonden zijn.
Meegeleverde CD'tje was beschadigd bij levering, die bevat oa. de drivers en wat (gekraakte) software. Inhoud van Cd's is gelukkig ook op verkoop pagina van dx te vinden als download link.
Meegeleverde CD'tje was beschadigd bij levering, die bevat oa. de drivers en wat (gekraakte) software. Inhoud van Cd's is gelukkig ook op verkoop pagina van dx te vinden als download link.
-
Techman
- Donateur (4x)

Heb van Chilly-Pepper inmiddels een exemplaar toegezonden gekregen. Natuurlijk direct in de auto steken....werkt niet! Dit betreft dus een gevalletje RTFM
. Vervolgens de drivers op de telefoon geinstalleerd en de bijgeleverde versie van Torque Pro. En ja hoor daar komen alle wijzertjes in beweging.
.
Hier nog iemand met tips en trucs?
Hier nog iemand met tips en trucs?