Spoiler 96

1967-1980
liberator
Geregistreerd lid

Spoiler 96

Bericht door liberator » vr 29 apr, 2016 16:57

Ik heb een foto gezien met een Saab 96 uit de zeventiger jaren waarop een voorspoiler was gemonteerd, deze was van plastic en mat zwart.
Heeft iemand daar foto's van? En heeft iemand zo'n spoiler voor mijn Saab.

odin1899
Donateur
Donateur

Re: Spoiler 96

Bericht door odin1899 » vr 29 apr, 2016 17:04

Hier is zoiets te zien: viewtopic.php?f=39&t=151456

GieS
Geregistreerd lid

Bericht door GieS » do 12 mei, 2016 21:56

Het was een spoiler in zwarte hoogglans met een aparte onderlip. Dat stond werkelijk prachtig! Maar het ding was erg kwetsbaar en na een aanrijding in 1986 toen al niet meer leverbaar. Er is toen nog wel een matzwarte uit-een-stuk op gezet, maar die was niet origineel en ook weer erg kwetsbaar. In 1989 viel die er ook af en sindsdien rij ik spoilerloos. Alles went.

Christiaan94
Donateur
Donateur

Bericht door Christiaan94 » vr 13 mei, 2016 9:53

RP Glasfiber kan je helpen: http://rpglasfiber.com/?go=pro_info&id= ... at=8483954" onclick="window.open(this.href);return false;

Turbobakk
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Turbobakk » vr 13 mei, 2016 19:24

Ze hebben ook een mooie achterklep spoiler a la Porsche :D

Afbeelding

liberator
Geregistreerd lid

Bericht door liberator » ma 16 mei, 2016 19:36

De spoiler van rp glasfiber ziet er wel mooi uit maar is niet de orginele van Saab zelf, maar lijkt mij een aangepaste versie voor de rallysport ? :O:
Is er een foto beschikbaar waar zo'n rp glasfiber spoiler op te zien is?

Christiaan94
Donateur
Donateur

Bericht door Christiaan94 » di 17 mei, 2016 0:06

Als het goed is, is het een exacte replica. Originele wil je ook niet hebben, barsten al als je er naar kijkt..

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » di 17 mei, 2016 8:46

ik vind die whaletail mooi! Hoort wel op een 96 waar ook serieus wat power uitkomt.

liberator
Geregistreerd lid

Bericht door liberator » di 17 mei, 2016 9:51

ik heb een 96 in rallye uitvoering dus dat moet lukken, moet hem nog wel een beetje kietelen, wil beginnen met dubbele weber, maar dat zal ik in andere rubriek wel vragen.

Turbobakk
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Turbobakk » di 17 mei, 2016 12:38

Hoe zou dat staan op die van mij? Iemand handig met photoshop? Kleur is al goed en de uitvoering kan ook wel (1700 cc, Weber 36 DCD, iets scherpere nokkenas en Simons uitlaat). :D

Afbeelding

liberator
Geregistreerd lid

Bericht door liberator » di 17 mei, 2016 14:05

mooie saab :D
dubbele webers 36 zijn die makkelijk te monteren of moet je daar veel voor veranderen?

Turbobakk
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Turbobakk » di 17 mei, 2016 14:21

Geen idee, zat er allemaal al op toen ik hem kocht. Wellicht even de zoekfunctie gebruiken. Over weberconversies op de Saab 96 is al heel veel gepost.

Christiaan94
Donateur
Donateur

Bericht door Christiaan94 » di 17 mei, 2016 15:06

Met chromen bumpers zijn er wel foto's te vinden met spoiler, lukt mij zo 1,2,3 niet. 96 cabrio van een forumlid was zo uitgevoerd.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » di 17 mei, 2016 22:15

Volgens mij is er een topic van een heleboel 96 met spoiler, ook met chroom bumpers
Ik heb er wel 1 maar er niet onder, even een iets te veel uitstapje met een rit of iets dergelijks en je bent hem kwijt.

Gelukkig zat hij er ook niet onder tijdens 1 van de HSE in Lelystad toen ik de politieheg aan het maaien was :D [quote="Christiaan94"]Met chromen bumpers zijn er wel foto's te vinden met spoiler, lukt mij zo 1,2,3 niet. 96 cabrio van een forumlid was zo uitgevoerd. :D

De spoiler achterop, daar droomde ik van, maar dat is nu 30 jaar geleden :wink:

Google Saab 96 front spoiler

Alex B
Geregistreerd lid

Bericht door Alex B » di 17 mei, 2016 22:35

liberator schreef:mooie saab :D
dubbele webers 36 zijn die makkelijk te monteren of moet je daar veel voor veranderen?
DCD heeft hetzelfde boutpatroon als de door Saab gemonteerde tweetraps Solex en (dus ook) Weber DG(A)V. Je hebt in ieder geval een inlaatspruitstuk voor een tweetraps carburateur nodig.

Alex

Plaats reactie