(zelf) tuning met T8suite
-
fuga
- Geregistreerd lid
(zelf) tuning met T8suite
Hallo,
Ik zat zo eens te kijken in T8suite, daarin heb je een tuning wizard met een aantal vooraf ingeprogrameerde (?) opties
hoe betrouwbaar is dat als je dat op je eigen auto zet?
Ik wil niet zeggen dat tunen heel makkelijk is, maar ik vroeg het me gewoon af, als ik de software van mijn Saab inlaad, tune en terug schrijf.
gr alex
Ik zat zo eens te kijken in T8suite, daarin heb je een tuning wizard met een aantal vooraf ingeprogrameerde (?) opties
hoe betrouwbaar is dat als je dat op je eigen auto zet?
Ik wil niet zeggen dat tunen heel makkelijk is, maar ik vroeg het me gewoon af, als ik de software van mijn Saab inlaad, tune en terug schrijf.
gr alex
-
ReinO
- Donateur (2x)

Re: (zelf) tuning met T8suite
Superveilig en lekker simpel.
Want wanneer je gaat veranderen in de mappen dan heb je een wbl en egt nodig om alles
te volgen.
Want wanneer je gaat veranderen in de mappen dan heb je een wbl en egt nodig om alles
te volgen.
-
DionHPT
- Geregistreerd lid
Oneens met Rein.
T8 suite tune me up is niet echt heel betrouwbaar en houdt geen rekening met hardcoded limiters uit de code.
Wizard daarentegen is leuk om mee te beginnen of zelf wat kleine aanpassingen door te voeren.
T8 suite tune me up is niet echt heel betrouwbaar en houdt geen rekening met hardcoded limiters uit de code.
Wizard daarentegen is leuk om mee te beginnen of zelf wat kleine aanpassingen door te voeren.
-
ReinO
- Donateur (2x)

vanuit de T5 suite is alles veilig geregeld met de autotune: is dat bij T8 anders?
-
fuga
- Geregistreerd lid
Kan de computer dat soort dingen niet uitlezen? En wat als ik die dingen niet volg?ReinO schreef:Superveilig en lekker simpel.
te volgen.
Niet betrouwbaar in welk opzicht? Vast lopen ofzo?DionHPT schreef:Oneens met Rein.
-
DionHPT
- Geregistreerd lid
Nee dat niet. Bij t8 komt veel vermogen uit bijvoorbeeld ontsteking en herschalen van mappen om tot je doel te komen. Dat gebeurt met die tune me up functie niet. Maar het is leuk om te proberen als je een adapter of elm hebt om eens te zien wat het met je auto doet.
Begin van het leer proces. Bij t5 suite werkt tune me up bijvoorbeeld eigenlijk best goed zelfs! T7 heb ik het nooit gebruikt dus zou het niet weten, zelfde als voor T8.. ik waag me er niet aan, te veel slechte verhalen.
Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Begin van het leer proces. Bij t5 suite werkt tune me up bijvoorbeeld eigenlijk best goed zelfs! T7 heb ik het nooit gebruikt dus zou het niet weten, zelfde als voor T8.. ik waag me er niet aan, te veel slechte verhalen.
-
ReinO
- Donateur (2x)

wanneer je handmatig alleen de turbodruk verhoogt zal ie adem en benzine tekort kunnen komen. slecht lopen en misschien erger, motorschade.
Mijn 900ng is alleen met de autotune in de T5 suite gedaan en de afr heb ik eens laten meten op de vermogensbank en die was mooi plat en goed over
het hele toerengebied. Maar goed dat is geen T8.
Mijn 900ng is alleen met de autotune in de T5 suite gedaan en de afr heb ik eens laten meten op de vermogensbank en die was mooi plat en goed over
het hele toerengebied. Maar goed dat is geen T8.
-
fuga
- Geregistreerd lid
Ik bedoelde niet de tune me up, .maar de tuning wizard, daarin staan diverse voorgeprogrammeerde (?) onderdelen.DionHPT schreef:Nee dat niet. Bij t8 komt veel vermogen uit bijvoorbeeld ontsteking en herschalen van mappen om tot je doel te komen. Dat gebeurt met die tune me up functie niet. Maar het is leuk om te proberen als je een adapter of elm hebt om eens te zien wat het met je auto doet.
'Tune me up'. Heb ik het niet op, klakkeloos vermogen invoeren en hopen dat het goed gaat.
Gr alex
-
ReinO
- Donateur (2x)

in de T5, kun je uit verschillende turbo s kiezen. Een 3 bar map sensor en green Giants selecteren.
stage 3 was al eerder voorbijgekomen.
stage 3 was al eerder voorbijgekomen.
-
DionHPT
- Geregistreerd lid
Nee dat klopt Alex je kan in de wizard wat zaken kiezen. Handig bij het omzetten van een 11t turbo naar 14t. Of wissel naar 550cc bosch injectoren
-
evo
- Donateur (2x)

De tuning packs in de wizzard zijn best goed, ook met hardware coded limiters. Is een boel werk in gaan zitten en geven een leuke basis om verder aan te sleutelen.
Wat betreft de tune-me-up functie. Afgezien van materie om van te leren vind ik het jammer dat deze bij T7 en T8 bestaat. Ik vind dat deze optie veelal "een potje" maakt van assen en maps. T5 is zo vele malen simpeler van opzet, dat het daar best goed werk tot bepaalde niveaus.
My 0.02
Wil je iets specieks bereiken, aanpassen?
Wat betreft de tune-me-up functie. Afgezien van materie om van te leren vind ik het jammer dat deze bij T7 en T8 bestaat. Ik vind dat deze optie veelal "een potje" maakt van assen en maps. T5 is zo vele malen simpeler van opzet, dat het daar best goed werk tot bepaalde niveaus.
My 0.02
Wil je iets specieks bereiken, aanpassen?
-
fuga
- Geregistreerd lid
aha, een mooi iets om dus verder te onderzoeken voor de fun.
@ evo: ik Wil niets specifieks bereiken of aanpassen. "just for fun"
@ evo: ik Wil niets specifieks bereiken of aanpassen. "just for fun"
-
millerman
- Donateur (3x)

Voor fun kun je ook een hoop leren zonder met je auto te experimenteren. Download eens wat tunes van anderen en vergelijk ze met jouw software. Maak eens een autotune en vergelijk ze met handmatige tunes voor dezelfde waardes. Daar leer je al een hoop van! Als je dan een beeld hebt van wat er gebeurt, dan kun je proberen zelf wat te flashen.
-
fuga
- Geregistreerd lid
Via de engelse of amerikaanse trionic site kon ik niets downloaden omdat ik een leek ben.
Wat word er zoal aangepast? Ontsteking, brandstof toevoer, luchtmassa en!?
Wat word er zoal aangepast? Ontsteking, brandstof toevoer, luchtmassa en!?
-
RoccoH
- Donateur (5x)

Belangrijk: Pak de Trionic 7 handleiding erbij (dus T7suite downloaden van http://txsuite.org" onclick="window.open(this.href);return false; en installeren), de basis is in essentie hetzelfde als bij Trionic 8 maar daarvan is de handeling te summier. De maps heten bijna hetzelfde maar het tunen wordt stap voor stap uitgelegd in de T7 handleiding en die mist geheel in de T8 handleiding.
T5 is drukregeling, T7 en T8 zijn luchtmassaregeling en daarmee complexer waarbij T8 de kroon spant. Ook logisch natuurlijk omdat die het jongst is.
Kijk wat andere tuners met en stage 1 tune bereiken voor jouw model en richt je daar op. En wat o.a millerman en evo hier zeggen.
T5 is drukregeling, T7 en T8 zijn luchtmassaregeling en daarmee complexer waarbij T8 de kroon spant. Ook logisch natuurlijk omdat die het jongst is.
Kijk wat andere tuners met en stage 1 tune bereiken voor jouw model en richt je daar op. En wat o.a millerman en evo hier zeggen.