E85
-
evo
- Donateur (2x)

Re: E85
E10 is doorgaans goedkope prut welke met ethanol toevoeging een RON van 95 haalt... Voordeel is voor de staat (en een beetje milieu...)
E85 is juist vanwege zijn hoge klopvastheid en het hoge percentage biobrandstof (85%...) leuk voor het rijden en het milieu (al valt over dat laatste te discussieren).
Wat ik wil zeggen is dat E10 eigenlijk niet met E85 te vergelijken is.
E85 is juist vanwege zijn hoge klopvastheid en het hoge percentage biobrandstof (85%...) leuk voor het rijden en het milieu (al valt over dat laatste te discussieren).
-
Thieuke
- Donateur (3x)

In NEderland loop je niet achterop hoor. België is nog erger. Hierr mag E85 NIET verkocht worden aan particulieren...... Er was in Brussel 1 pomp die E85 aanbiedt, aan landbouwbedrijven.edwardk schreef: Dat E85 rijden is goed/beter voor het milieu dus dat komt hier in Nederland dat altijd achterop loopt natuurlijk niet van de grond en het zal de staat wel niet genoeg opleveren dus waarom zou je het gebruik er van willen bevorderen, zo'n investering mag in Nederland niets kosten.
-
edwardk
- Geregistreerd lid
Lijkt me nog al duidelijk, E10 is pure Euro 95 (want aan de gewone Euro is nu al 5-7 % ethanol toegevoegd) waar voor 10% ethanol aan is toegevoegd en E85 is Euro die voor 85% uit ethanol bestaat , eigenlijk is E85 dus ethanol waar 15% Euro aan is toegevoegd.evo schreef:
Buiten het milieu argument is E85 & E10 beter voor de portemonnee
-
Ruben09
- Geregistreerd lid
NopeSteve-O schreef:Zojuist gebeld met hun locatie Pesse (langs de A28,vlakbij Zwolle) en gecheckt op http://www.greenplanet.nl/flexifuel/" onclick="window.open(this.href);return false;
Flexfuel bestaat voor 60-85% uit Bio-Ethanol. Jippie-ka-yee![]()
Weet iemand of de Fietenpomp in Groningen (vlakbij SAAB Joel) nog E85 levert?
Ik tankte hier altijd, mede dankzij de tuning van BlackTop (Evo), met veel plezier mijn E85. Enige tankstation in Groningen. De E85 was plots van de één op de andere dag verdwenen. Inmiddels is het vervangen door BlueOne, dit blijkt E10 te zijn. Gebeld met Fieten. Volgens hun kon het financieel niet meer uit, de oliehandelaren zien er geen brood (meer) in. Jammer, jammer! Ook in Dsl. net over de grens is men gestopt met E85. Hier tankte ik tot voor kort voor 99 eurocent p/l. Toen ik navraag deed bij de Duitsers bleek dat men voornamelijk gestopt is omdat BioEthanol vanaf '16 niet langer valt onder het lage BTW tarief.
Ik rij dus voortaan via Pesse (langs de A28,vlakbij Zwolle) naar het Zuiden