Blow off Valve
-
taaffert
- Geregistreerd lid
Blow off Valve
Zit deze standaard op mijn auto?
'92 900S lpt dus
Dit ivm ombouw naar fpt en plaatsing BOV
Bedankt!
'92 900S lpt dus
Bedankt!
-
(R)ed
- Lid van verdienste
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
Re: Blow off Valve
Kun je misschien je chassisnummer ff geven? zal ik het voor je checken..taaffert schreef:Zit deze standaard op mijn auto?
'92 900S lpt dus
Bedankt!
-
taaffert
- Geregistreerd lid
Zo das snel!!
Ja kwam er net al zoekende in het mooiste programma op de computer achter inderdaad dat ik die recirculerende heb. Maar is deze dan zo te verwisselen met een dumpvalve (half-recirculerend ivm LMM), uhm deze bijvoorbeeld

Aansluitingen zien er redelijk overeenkomstig uit.
Of moet deze erbij geplaatst worden, naast de recirculationvalve?
En zo ja, hoe wat waar?
@Speek, zal ff proberen te achterhalen, maar mijn auto staat niet hier. Moet in het systeem zitten als het goed is.
Bedankt!!
Ja kwam er net al zoekende in het mooiste programma op de computer achter inderdaad dat ik die recirculerende heb. Maar is deze dan zo te verwisselen met een dumpvalve (half-recirculerend ivm LMM), uhm deze bijvoorbeeld

En zo ja, hoe wat waar?
@Speek, zal ff proberen te achterhalen, maar mijn auto staat niet hier. Moet in het systeem zitten als het goed is.
Bedankt!!
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
komt in plaats van de standaard Bosch klep. Qua aansluiting is deze gelijk aan de oude, alleen de afmeting van de klep is een beetje anders.taaffert schreef:Zo das snel!!
En zo ja, hoe wat waar?
Bedankt!!
-
taaffert
- Geregistreerd lid
-
taaffert
- Geregistreerd lid
-
SpeekTuning
- Geregistreerd lid
-
(R)ed
- Lid van verdienste
-
brinky
- Donateur

Mwoah, de standaard dumpvalve gaat nog wel eens kapot (lijkt dan alsof hij scheten laat), dus preventief vervangen voor iets kwalitatiefs is op zich niet eens zo gek. Geluidje krijg je er gratis bij!Red Arrow schreef:Ehhm Eelco, De Dumpvalve en BOV hebben beide dezelfde functie.
Alleen recerculeerd de dumpvalve waar de BOV naar buiten afblaast.
Je doet het dus voor het geluid in jouw geval en niet voor de functionaliteit.
-
taaffert
- Geregistreerd lid
Aha!!brinky schreef:Mwoah, de standaard dumpvalve gaat nog wel eens kapot (lijkt dan alsof hij scheten laat), dus preventief vervangen voor iets kwalitatiefs is op zich niet eens zo gek. Geluidje krijg je er gratis bij!Red Arrow schreef:Ehhm Eelco, De Dumpvalve en BOV hebben beide dezelfde functie.
Alleen recerculeerd de dumpvalve waar de BOV naar buiten afblaast.
Je doet het dus voor het geluid in jouw geval en niet voor de functionaliteit.
De mijne schijt nu dat het een lievelust is (zie ook topic APC) nou das dan duidelijk. Uiteraard doe ik het ook voor het geluid
Heb jij trouwens een 3"JT eronder Brinky?
Ben blij dat ik dit topic geopend heb, is me alweer veel meer duidelijk geworden. Dank daarvoor.
-
(R)ed
- Lid van verdienste
brinky schreef:Mwoah, de standaard dumpvalve gaat nog wel eens kapot (lijkt dan alsof hij scheten laat), dus preventief vervangen voor iets kwalitatiefs is op zich niet eens zo gek. Geluidje krijg je er gratis bij!
Ik zei ook niet de je de standaard niet kan vervangen voor iets beters. Ik wijs alleen op de evt. problemen van een volledig atmosferische
Blow Off Valve.
Maar voor 1 Forge kun je hoeveel standaard dumpvalvjes kopen?
Ik denk dat je dan nog wel even door kan met standaard hoor.
Maar dit word een beetje te flauw.
-
brinky
- Donateur