Top & Flop (Wat vind je van je 9-3 SS of SE / SH?)
-
Orion
- Geregistreerd lid
Re: Top & Flop (Wat vind je van je 9-3 SS of SE / SH?)
Nog eentje: het alarm gaat, ondanks de wagen niet afgesloten wordt, automatisch op scherp na een minuutje. En onthoudt ook nooit de setting "door alarm only". Zeer irritant bij het instappen na het tanken, en nog meer wanneer de honden even in de auto moeten blijven zitten.
-
fozwart
- Donateur (7x)

Lijkt me een aangepaste TECH II instelling, mijn alarm staat op standaard functie en doet dat niet.Orion schreef:Nog eentje: het alarm gaat, ondanks de wagen niet afgesloten wordt, automatisch op scherp na een minuutje.
Dat is een bewuste setting, bij meer merken gebruikelijk. Dat is om te voorkomen dat je vergeet om het alarm weer op full function zet nadat je hem op door only hebt gezet.Orion schreef:En onthoudt ook nooit de setting "door alarm only". Zeer irritant bij het instappen na het tanken, en nog meer wanneer de honden even in de auto moeten blijven zitten.
-
Robbert_s_
- Geregistreerd lid
Dit doen de meeste in Belgium afgeleverde sportsedans. Het is een eis van vele auto-verzekeringen daar heb ik me laten wijsmaken.Orion schreef:Nog eentje: het alarm gaat, ondanks de wagen niet afgesloten wordt, automatisch op scherp na een minuutje.
Mijn sportsedan is geïmporteerd uit België. Bij mij gebeurde het ook altijd na het tanken. Nu gelukkig niet meer.
Je kunt de optie dus laten uitschakelen met de TECHII, 100% zeker.
-
Mrwhoopie
- Donateur (5x)

Klopt is een eis van de verzekering hier in Belgenland.
-
Dirk9000
- Geregistreerd lid
Nou.... Laat ik ook weer eens een update geven ...
9-3 SS Vector uitvoering, fabrieks sportonderstel, origineel 175 pk, al heel lang tuning stage 1 van G-Ice erop (weet eigenlijk niet eens meer vanaf welke kilometerstand...), enfin, de feiten :
2 nieuwe remklauwen achterzijde ( weet niet meer wanneer dat was)
295.000 km en werkelijk geen spetter olieverbruik of koelvloeistofverbruik..nog steeds eerste turbo... (En ik rijd toch echt niet als een bejaarde, wel altijd wachten tot de motor warm is en laat 'm even minuutje stationair lopen voordat ik ' uit zet..)
Nog steeds eerste koppelingsplaat ( nogmaals, en ik rijd toch echt niet als een bejaarde...
)
Bi-Xenon regelkastje defect en vervangen bij ca 285.000 km
Inspuitcomputer (die voor op je motorblok) een keer vervangen door gebruikt exemplaar en stage 1 software er ook weer op bij ca 285.000 km
Defect raammechanisme bestuurders-deur...moet nog vervangen worden.
Voor de rest dus niets. Sportonderstel is nog steeds lekker stug en ligt goed op de weg.
Schakelt nog steeds soepel, remt goed en is nog steeds stil (ook mechanisch).
Tot zover.
Gr.
Dirk
9-3 SS Vector uitvoering, fabrieks sportonderstel, origineel 175 pk, al heel lang tuning stage 1 van G-Ice erop (weet eigenlijk niet eens meer vanaf welke kilometerstand...), enfin, de feiten :
2 nieuwe remklauwen achterzijde ( weet niet meer wanneer dat was)
295.000 km en werkelijk geen spetter olieverbruik of koelvloeistofverbruik..nog steeds eerste turbo... (En ik rijd toch echt niet als een bejaarde, wel altijd wachten tot de motor warm is en laat 'm even minuutje stationair lopen voordat ik ' uit zet..)
Nog steeds eerste koppelingsplaat ( nogmaals, en ik rijd toch echt niet als een bejaarde...
Bi-Xenon regelkastje defect en vervangen bij ca 285.000 km
Inspuitcomputer (die voor op je motorblok) een keer vervangen door gebruikt exemplaar en stage 1 software er ook weer op bij ca 285.000 km
Defect raammechanisme bestuurders-deur...moet nog vervangen worden.
Voor de rest dus niets. Sportonderstel is nog steeds lekker stug en ligt goed op de weg.
Schakelt nog steeds soepel, remt goed en is nog steeds stil (ook mechanisch).
Tot zover.
Gr.
Dirk
-
Flagg
- Geregistreerd lid
Ben ik ook weer eens een keertje, en nu na een jaar een 2003 9-3 ss gereden te hebben is het natuurlijk top.
Behalve... dat vervloekte cruise control knopje...
Welke mafklapper dat ding verzonnen heeft gun ik een Volkswagen Golf voor de rest van zijn leven.
Voor de rest heb ik nu al 2x de linkerkoplamp vervangen, wel even bij zeggen dat het Osram Nightbreakers zijn die gaan sowieos al sneller stuk maar iedere 7000 km is wel wat veel, maar niet onoverkomelijk.
Dynamo is vervangen maar voor de rest geen centje pijn en rijdt nog als een nieuwe Saab (denk ik
)
Over ruim 3 weken APK en een beurt en als tie daar glansrijk doorheen komt gaan we eens langs bij dionHPT vermoedelijk.
Eens kijken of die ouwe bak nog een beetje vooruit wil.
Behalve... dat vervloekte cruise control knopje...
Voor de rest heb ik nu al 2x de linkerkoplamp vervangen, wel even bij zeggen dat het Osram Nightbreakers zijn die gaan sowieos al sneller stuk maar iedere 7000 km is wel wat veel, maar niet onoverkomelijk.
Dynamo is vervangen maar voor de rest geen centje pijn en rijdt nog als een nieuwe Saab (denk ik
Over ruim 3 weken APK en een beurt en als tie daar glansrijk doorheen komt gaan we eens langs bij dionHPT vermoedelijk.
-
jakkoo
- Donateur

Wat is daar nou weer mis meedat vervloekte cruise control knopje...![]()
-
93SSVector
- Geregistreerd lid
Rij sinds december vorig jaar met een 9-3 SS 2.0t Vector, standaard 175pk en sportophanging, xenon, ..
Mijn eerste Saab, ben al veel langer fan, ik hoop nog steeds ooit een 9000 aero te hebben :p
Maar wat een fijne auto, hij is van december 2002, had 85000km en een beetje toen ik hem heb gekocht (van een oudere man die niet meer mocht rijden), elk jaar onderhouden bij dealer.
Enige dat ik heb vervangen is de kachelmotor en meteen ook de afdekkingsplaat erop gezet (met dank aan J&D), de xenons heb ik ook vervangen en dan nu de stabilisatorstangen. Rijdt heerlijk, lekker sportief zonder oncomfortabel te worden, de 'punch' van de turbo is fijn, al denk ik eraan om in de toekomst wel een krachtkuur te voorzien, meer is altijd leuker
Ik kan werkelijk niks negatiefs vinden voor een auto die dit jaar 14 wordt, ik heb altijd nieuwe vw's gereden, maar dit kan je toch niet vergelijken.
Hoop er nog lang plezier aan te hebben!
Mijn eerste Saab, ben al veel langer fan, ik hoop nog steeds ooit een 9000 aero te hebben :p
Maar wat een fijne auto, hij is van december 2002, had 85000km en een beetje toen ik hem heb gekocht (van een oudere man die niet meer mocht rijden), elk jaar onderhouden bij dealer.
Enige dat ik heb vervangen is de kachelmotor en meteen ook de afdekkingsplaat erop gezet (met dank aan J&D), de xenons heb ik ook vervangen en dan nu de stabilisatorstangen. Rijdt heerlijk, lekker sportief zonder oncomfortabel te worden, de 'punch' van de turbo is fijn, al denk ik eraan om in de toekomst wel een krachtkuur te voorzien, meer is altijd leuker
Ik kan werkelijk niks negatiefs vinden voor een auto die dit jaar 14 wordt, ik heb altijd nieuwe vw's gereden, maar dit kan je toch niet vergelijken.
Hoop er nog lang plezier aan te hebben!
-
Robbert_s_
- Geregistreerd lid
In het kader van vergelijk..
Heeft iemand het volgende artikel op de plank liggen?
http://www.autoweek.nl/artikel/8642/saa ... -24v-st220" onclick="window.open(this.href);return false;
In een AW van 2013 wordt er naar verwezen
Heeft iemand het volgende artikel op de plank liggen?
http://www.autoweek.nl/artikel/8642/saa ... -24v-st220" onclick="window.open(this.href);return false;
In een AW van 2013 wordt er naar verwezen
-
MartinvR
- Geregistreerd lid
Ja ik heb een pdf-je van deze test.
Ik heb ook een test van de 2.8 aero en de passat 3.2 (06-2006).
groet,
Martin
groet,
Martin
-
Sander1337
- Geregistreerd lid
Zou je mij een linkje willen sturen in PBMartinvR schreef:Ja ik heb een pdf-je van deze test.
groet,
Martin
-
Sander1337
- Geregistreerd lid
Waardeloos:
-Afwerking van spiegelafstelling kapje, dikke schuine kier aan weerszijde
-Plastic in dashboard
-Nog meer plastic overal
-Nepleer, slijt snel
-Nog meer plastic op andere plekken
Top:
-Climaatcontrole
-Navi erg goed
-Design van exterieur
-Veiligheid
-Zitcomfort
-Betrouwbaarheid
-Simpele bediening/gebruiksgemak
-Prestaties (verbruik, vermogen, etc)
-Bediening cruise-control
-Afwerking van spiegelafstelling kapje, dikke schuine kier aan weerszijde
-Plastic in dashboard
-Nog meer plastic overal
-Nepleer, slijt snel
-Nog meer plastic op andere plekken
Top:
-Climaatcontrole
-Navi erg goed
-Design van exterieur
-Veiligheid
-Zitcomfort
-Betrouwbaarheid
-Simpele bediening/gebruiksgemak
-Prestaties (verbruik, vermogen, etc)
-Bediening cruise-control
-
Flagg
- Geregistreerd lid
Cancelen om daarna weer te kunnen resumen is vrijwel onmogelijk als je ook maar kijkt naar het schuifknopje dan zetje cc al helemaal uit. Echt haat aan dat knopje.jakkoo schreef:Wat is daar nou weer mis meedat vervloekte cruise control knopje...![]()
Oh en morgen APK en beurt dus misschien dat ik nog minder blij ben dan.
-
jakkoo
- Donateur

Cancelen?
Dat is toch helemaal niet nodig. Als je de rem of koppeling maar aanraakt dan stopt hij te cruiscontrollen. Dan hoef je dat knopje alleen maar naar binnen te drukken om weer naar de reeds ingestelde snelheid te gaan. Naar buiten drukken schakelt de CC uit, maar ik heb nog nooit één reden kunnen bedenken waarom ik dat zou doen.
In de 9.3 OG moest je de CC bij elke rit telkens weer opnieuw inschakelen. Ik ben heel blij dat dat nu niet meer hoeft.
Dat is toch helemaal niet nodig. Als je de rem of koppeling maar aanraakt dan stopt hij te cruiscontrollen. Dan hoef je dat knopje alleen maar naar binnen te drukken om weer naar de reeds ingestelde snelheid te gaan. Naar buiten drukken schakelt de CC uit, maar ik heb nog nooit één reden kunnen bedenken waarom ik dat zou doen.
In de 9.3 OG moest je de CC bij elke rit telkens weer opnieuw inschakelen. Ik ben heel blij dat dat nu niet meer hoeft.
-
iluvsanela
- Donateur (2x)

Heb ik geen last van, cancellen door te schuiven tot tegen de aanslag, als je verder schuift dan gaat hij uit.
De eerste paar keer ga je te ver maar het went wel.
Maar misschien is je pookje wel lam door veelvuldig gebruik?
De eerste paar keer ga je te ver maar het went wel.
Maar misschien is je pookje wel lam door veelvuldig gebruik?