hoeveel decibel heeft uw audio?
-
ReinO
- Donateur (2x)

hoeveel decibel heeft uw audio?
Vandaag gemeten in de 9-5 Aero met volledige hertz audio:
103 decibel.
Uiteraard met de vingers in de oren!
Wie volgt?
103 decibel.
Uiteraard met de vingers in de oren!
Wie volgt?
-
blue city
- Donateur (3x)

Re: hoeveel decibel heeft uw audio?
106,2 gemeten met mijn Voltcraft SL50, en met Abacadabra van Steve Miller in de speler.
9-3SS Aero met Premium installatie.
-
ReinO
- Donateur (2x)

Wauw! En was het nog om aan te horen of vervormde het erg?
-
blue city
- Donateur (3x)

Vervorming valt mee, maar is niet supermooi meer. Ga hem ook nog even proberen met Led Zeppelin Whole lotta love.
-
ReinO
- Donateur (2x)

Helemaal goed
Ik ga ook whole lotta love proberen.
Mij poging betrof ich hass dich van Ramstein
Wordt vervolgd.
Ik ga ook whole lotta love proberen.
Mij poging betrof ich hass dich van Ramstein
Wordt vervolgd.
-
martinphili
- Geregistreerd lid
Jongus.....
decibellen zijn voor petjes. Saab rijders meten in % vervorming.
-
dado
- Geregistreerd lid
waarom voor "petjes"? beetje onzin natuurlijk...martinphili schreef:Jongus.....
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
in mijn Saab weet ik het niet. voldoende, in elk geval, want ik wil toch ook graag wat van buiten horen.
in de woonkamer is het 98 dB (Bang & Olufsen Beolab6000 in een Blaupunkt versterker geprikt)
in de woonkamer is het 98 dB (Bang & Olufsen Beolab6000 in een Blaupunkt versterker geprikt)
-
ReinO
- Donateur (2x)

Hier ook beolab in huis en maar eens meten volgende week
-
ZSR
- Donateur (3x)

Hahaha hoe hard kan die van jou? Vandaar onder T&T
De mijne (150watt) is een sissie, beetje volume en de deurboxen geven meer geluid via onderdelen van de deur af dan aan bass. O en de andere speakers (ook al heb ik de voorste twee geüpgraded) vervormen ook als een malle...
De mijne (150watt) is een sissie, beetje volume en de deurboxen geven meer geluid via onderdelen van de deur af dan aan bass. O en de andere speakers (ook al heb ik de voorste twee geüpgraded) vervormen ook als een malle...
-
Robbert_s_
- Geregistreerd lid
Mijn 150watt met ook alleen andere voorspeakers doet het perfect. Maar het vergt wel een paar centen. Het komt neer op het gebruik van de juiste componenten voordat het je audioapparatuur in gaat.ZSR schreef:Hahaha hoe hard kan die van jou? Vandaar onder T&T![]()
Of de my03 heeft toch maar pit
-
blue city
- Donateur (3x)

Hier een Bose 3 in 1 in de keet, gemeten onder het genot van Deep Purple Fireball. Was 102 max. Child in Time komt tot een schamele 95.ReinO schreef:Hier ook beolab in huis en maar eens meten volgende week
-
ReinO
- Donateur (2x)

Tot 98 decibel geen vervorming vanaf 101 iets en daarna durfde ik niet zonder vingers in de oren te luisteren, en mijn metende reisgenoot ook niet.
Idd je moet wel vrijstaand wonen of ff wachten totdat de buren weg zijn.
Idd je moet wel vrijstaand wonen of ff wachten totdat de buren weg zijn.
-
dado
- Geregistreerd lid
mijn vorige auto was een ground-zero demo project, bij de officiële emma db metingen was mijn hoogste score 154.6 db.
in totaal heb ik 3 wedstrijden mee gedaan, 2 keer een 2e prijs en 1 keer 3e.
in mijn huidige auto zit een klein restant van de install die ik had, ook ground-zero. de huidige set-up moet goed zijn voor ongeveer 115-120 db, al is dit nooit officieel gemeten.
ik hou wel van een stevig geluid, zo ook thuis.
daar draai ik met 4 technics eindversterkers, gekoppeld aan 4 JBL ES 100 speakers, aangevuld door 3 JBL sub versterkers, elk weer gekoppeld aan een 30cm JBL subwoofer.
goed geluid is altijd 1 van mijn grootste hobby's geweest, daar heb ik dan ook nooit ook maar 1 cent op bespaard..
en nee, ik woon niet vrijstaand
in totaal heb ik 3 wedstrijden mee gedaan, 2 keer een 2e prijs en 1 keer 3e.
in mijn huidige auto zit een klein restant van de install die ik had, ook ground-zero. de huidige set-up moet goed zijn voor ongeveer 115-120 db, al is dit nooit officieel gemeten.
ik hou wel van een stevig geluid, zo ook thuis.
daar draai ik met 4 technics eindversterkers, gekoppeld aan 4 JBL ES 100 speakers, aangevuld door 3 JBL sub versterkers, elk weer gekoppeld aan een 30cm JBL subwoofer.
goed geluid is altijd 1 van mijn grootste hobby's geweest, daar heb ik dan ook nooit ook maar 1 cent op bespaard..
en nee, ik woon niet vrijstaand