Ultiem banden topic!
-
jgvdv
- Donateur

Re: Ultiem banden topic!
reed op vredestein ultrac, maar daar liet het loopvlak van los, inmiddels op mijn werk vaker gezien. Dus goed in de gaten houden!
Rijd inmiddels erg tevreden op michelin , daar kan weinig tegenop...
Rijd inmiddels erg tevreden op michelin , daar kan weinig tegenop...
-
brinky
- Donateur

Behalve dan dat ze verschrikkelijk snel uitdrogen... Soms na 2 jaar al droogtescheuren tot op het canvas.
-
ZSR
- Donateur (3x)

GY F1 van mij had ook scheuren, loopvlak liet los. Tja..zo hebben ze allemaal wel eens een off day lijkt het wel.
Deze zomer met Vredestein Ultrac Cento (edit: vorti!) gereden, morgen weer eens controleren op de brug , het rijdt tot nu toe prima.
Maar eh...En Dunlobs, nog kleerscheuren of andere kwalen? Ik heb het dan met name over de 3d winterbanden...
Deze zomer met Vredestein Ultrac Cento (edit: vorti!) gereden, morgen weer eens controleren op de brug , het rijdt tot nu toe prima.
Maar eh...En Dunlobs, nog kleerscheuren of andere kwalen? Ik heb het dan met name over de 3d winterbanden...
-
jgvdv
- Donateur

Binnen 2 jaar zijn de banden wel op na zon 60 70 dznd km
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Ja maar niet iedereen rijdt zo veel. Als je 10k per jaar rijdt is Michelin (helaas) niet echt een logische keuze, na 5 jaar zijn die vaak volledig gaar en droog. Overigens rij ik zelf ook op Michelin maar je 'moet' veel kilometers maken wil dat de beste keuze zijn lijkt het.
-
Sanderbrouwer
- Geregistreerd lid
Iemand ook ervaringen met Viking protech hp ?
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
-
Robertl
- Geregistreerd lid
De Viking Protech is een niet beste band. Ik heb ze helaas onder mijn Aero. De reden waarom ik in dit topic aan het lezen ben, zijn de Vikings. Onder alle omstandigheden matig wegcontact, vooral bij nat wegdek. Ik ga ze vervangen, terwijl ze nog lang niet zijn versleten.
-
Gerrit-Jan
- Geregistreerd lid
Deze maand een nieuwe set Vredestein Wintrac Xtreme S gemonteerd. Eerste indrukken zijn positief. Het is natuurlijk nog lang geen winter maar de band geeft veel meer comfort en rust t.o.v. de V. Ultrac Vorti. Beide als UHP band in de markt gezet en in de maat 225/45/17 94V resp. Y.
Ik heb wel lang getwijfeld vanwege de veronderstelde lange remweg t.o.v. de concurrentie. Toch de gok gewaagd. Prijs is interessant en de procentuele verschillen tussen de onderlinge testdeelnemers waren soms erg klein. Daarnaast rijd ik maximaal 6.000 km in de winterperiode. Dus waar hebben we het eigenlijk over....
Voorzichtige conclusie; de band doet het goed op een 9-5 Aero. Ik kan (op lege weg zonder verkeer) bijna voluit zonder ABS ingreep...Zowel op nat als droog. Ik maak me geen zorgen iig. Nu maar wachten op de kou!
Ik heb wel lang getwijfeld vanwege de veronderstelde lange remweg t.o.v. de concurrentie. Toch de gok gewaagd. Prijs is interessant en de procentuele verschillen tussen de onderlinge testdeelnemers waren soms erg klein. Daarnaast rijd ik maximaal 6.000 km in de winterperiode. Dus waar hebben we het eigenlijk over....
Voorzichtige conclusie; de band doet het goed op een 9-5 Aero. Ik kan (op lege weg zonder verkeer) bijna voluit zonder ABS ingreep...Zowel op nat als droog. Ik maak me geen zorgen iig. Nu maar wachten op de kou!
-
ZSR
- Donateur (3x)

Dinsdag mijn dunlops 3D met 17" nieuwe winter velgjes (alu 64) eronder en dan wil ik potverdorrie ook wel 2 maanden lang sneeuw!
Niks regen of lafjes 5 graden, dan kan ik net zo goed op de zomerbandjes blijven rijden. Sneeuw wil ik! En de kids trouwens ook
Zal ze leren...
Trouwens erg tevreden over mijn vorti's
Niks regen of lafjes 5 graden, dan kan ik net zo goed op de zomerbandjes blijven rijden. Sneeuw wil ik! En de kids trouwens ook
Zal ze leren...
Trouwens erg tevreden over mijn vorti's
-
Gerrit-Jan
- Geregistreerd lid
Ben overigens ook tevreden met mijn Vorti's. Het grote verschil tussen beide Vredestein UHP banden heeft mij echter verbaasd. Waar de Vorti lekker scherp is, laat de Xtreme s zich wat meer zetten en worden contactgeluiden beter gedempt. Qua karakter veel meer de Cento. Ik zal de 'barretjes' voor- en achter nog eens controleren maar ik denk het verschil zomer/winterband en 2 seizoenen gebruikt/nieuw.
Overigens na ca. 25.000 km nog ca. 5mm voor en 3,5mm achter (!) profiel over. Over de levensduur van de Vorti's niets te klagen dus.
Overigens na ca. 25.000 km nog ca. 5mm voor en 3,5mm achter (!) profiel over. Over de levensduur van de Vorti's niets te klagen dus.
-
MartinvR
- Geregistreerd lid
@Gerrit-Jan,
Als je achter nog maar 3,5 mm profiel hebt na "slechts" 25.000 km, zou ik de camber van de achterwielen eens laten controleren (eventueel vierkant uitlijnen).
Het kan zo maar zijn dat de rubbers van de bovenste dwarsarmen achter (de zgn. banaan) zijn uitgelubberd i.c. versleten. Dit is een vast aandachtspunt bij abnormale bandenslijtage.
groet,
Martin
Als je achter nog maar 3,5 mm profiel hebt na "slechts" 25.000 km, zou ik de camber van de achterwielen eens laten controleren (eventueel vierkant uitlijnen).
Het kan zo maar zijn dat de rubbers van de bovenste dwarsarmen achter (de zgn. banaan) zijn uitgelubberd i.c. versleten. Dit is een vast aandachtspunt bij abnormale bandenslijtage.
groet,
Martin
-
ZSR
- Donateur (3x)

En de rubbers van de onderste arm? Hoor ik nooit iets over? Hebben die daar geen invloed op?
-
MartinvR
- Geregistreerd lid
Natuurlijk. De onderste dwarsarmen hebben daar ook invloed op.
Maar inderdaad, daar hoor je weinig over.
Met APK wordt sport sedan regelmatig voorzien van nieuwe bovenste dwarsarmen vanwege deze speling.
Let op de prijs! Origineel Saab ca. 150 per stuk maar Opel 100 en alternatief bijv Febi ca. 50 of nog minder per stuk.
groet,
Martin
Maar inderdaad, daar hoor je weinig over.
Met APK wordt sport sedan regelmatig voorzien van nieuwe bovenste dwarsarmen vanwege deze speling.
Let op de prijs! Origineel Saab ca. 150 per stuk maar Opel 100 en alternatief bijv Febi ca. 50 of nog minder per stuk.
groet,
Martin
-
Gerrit-Jan
- Geregistreerd lid
@Martin,
' Rondje rubbers' staat op de lijst voor de komende beurt in het voorjaar. Deze worden hard minder. Krakend en knarsend over drempels staat niet chique en dat de achterbanden sneller gaan dan voor (met 250pk) is natuurlijk ook opmerkelijk. Verder is de auto al twee keer uitgelijnd vanwege schuin wegslijten van de achterbanden en licht zaagtandje aan de buitenzijde van de voorbanden. Inmiddels is de ongelijke slijtage achter (nagenoeg) verdwenen. Zaagtandje is niet hinderlijk zolang de bandenspanning OK is.
Na nieuwe rubbers nog een keer uitlijnen begrijp ik? Nog tips voor een goed adres omgeving Zutphen?
Kortom, onderstel blijft nog wat aandacht vragen....
' Rondje rubbers' staat op de lijst voor de komende beurt in het voorjaar. Deze worden hard minder. Krakend en knarsend over drempels staat niet chique en dat de achterbanden sneller gaan dan voor (met 250pk) is natuurlijk ook opmerkelijk. Verder is de auto al twee keer uitgelijnd vanwege schuin wegslijten van de achterbanden en licht zaagtandje aan de buitenzijde van de voorbanden. Inmiddels is de ongelijke slijtage achter (nagenoeg) verdwenen. Zaagtandje is niet hinderlijk zolang de bandenspanning OK is.
Na nieuwe rubbers nog een keer uitlijnen begrijp ik? Nog tips voor een goed adres omgeving Zutphen?
Kortom, onderstel blijft nog wat aandacht vragen....
-
MartinvR
- Geregistreerd lid
Ja, na rubbers vervangen opnieuw uitlijnen.
Maar wacht daar enige tijd mee! Zeker 2000 km of 4 weken.
De rubbers moeten zich zetten en uitlijnen doe je dan 3x in 4 weken.....
groet,
Martin
Maar wacht daar enige tijd mee! Zeker 2000 km of 4 weken.
De rubbers moeten zich zetten en uitlijnen doe je dan 3x in 4 weken.....
groet,
Martin