Dieselgate

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
van Dijck
Geregistreerd lid

Re: EPA-onderzoek naar uitstoot VW dieselauto's

Bericht door van Dijck » do 24 sep, 2015 13:16

Die boordcomputers zullen wel van Bosch zijn. Wie zou er verantwoordelijk zijn voor de software en welke merken maken er gebruik van.
Dat wordt nog een hele poppenkast.

En dan te bedenken dat Fred Flinstone al groen reed en jaren later de 2cv al 1/20 reed al zou die nu niet door de uitlaattesten komen waar de door Steve aangehaalde slurp bakken met glans en wimpel slagen.
krom hoor.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » do 24 sep, 2015 13:19

En daar is de verklaring voor de EU-markt al! Had dus niet alleen met bescherming van de USA-markt te maken. Ook al is het daardoor logischerwijs wel sneller aan het licht gekomen.

http://www.nrc.nl/nieuws/2015/09/24/vol ... sietesten/

Ben benieuwd of dit resulteert in een verlaging van de tweedehandsprijzen van diesels. Dat zal dan namelijk een meer generiek karakter krijgen, waar door er mogelijk nog meer mensen diesel gaan rijden en de prijs aan de pomp omhoog zal gaan. Dit heeft in zijn totaliteit dan weer een negatief effect op de schone-luchtdoelstellingen.

9000-95
Donateur
Donateur

Bericht door 9000-95 » do 24 sep, 2015 13:55

http://www.amt.nl/techniek/nieuws/2015/ ... g-10147511" onclick="window.open(this.href);return false;

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » do 24 sep, 2015 14:06

Blijft een feit, dat door de media-aandacht het grote publiek zich iets anders zal blijven herinneren.

Funky Dude
In memoriam †

Bericht door Funky Dude » do 24 sep, 2015 16:11

Ik zie niet in wat dit topic toevoegt aan het forum, in alle media wordt hier al uit den treure over bericht en gespeculeerd.
Wat wel weer duidelijk wordt bij deze affaire is wat een horde huichelachtige hysterische huisvrouwen die beleggers zijn, dat VW ook en vooral benzineauto's produceert lijkt vergeten.
Het is al decennia een publiek "geheim" dat er door alle fabrikanten gesjoemeld wordt met verbruiks- en emmissiewaarden maar om economische belangen blijft de politiek hier blind voor en naait ondertussen liever een paar oldtimerbezitters. Sterker nog, "rechts" heeft jarenlang nieuwe schonere technologie tegengehouden omdat dit zou leiden tot banenverlies, daarbij compleet negerend dat de nieuwe technologieën nieuwe werkgelegenheid en investeringen oplevert en de economie een nieuwe impuls geeft.
van Dijck schreef: met glans en wimpel slagen.
krom hoor.
inderdaad een kromme uitdrukking :roll:

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » do 24 sep, 2015 18:23

Funky Dude schreef:Ik zie niet in wat dit topic toevoegt aan het forum, :
:offtopic: Dit is de rubriek auto's algemeen en het is een forum, wat denk je nu zelf, zeker gezien jou reactie :-S+

Rogier1201
Donateur
Donateur

Bericht door Rogier1201 » do 24 sep, 2015 18:34

Vw heeft een nieuwe ceo Muller genaamd :)

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » do 24 sep, 2015 18:38

@funky dude:
tot nu toe is niet bekend dat er aan oplichting gedaan wordt door andere fabrikanten dan VW.
' Gunstige testomstandigheden' is wat anders dan een ecu laten weten dat maar 2 wielen belast worden en er dus een ander programma dan normaal moet worden gedraaid.
de mods volgen dit ook neem ik aan en tot nu toe toch gewoon beleefd en on topic? voor saabs voegt het natuurlijk weinig toe, maar ach zou ken ik nog wel een paar topics
die ik liever niet meer zie hier... .

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » do 24 sep, 2015 19:59

@ReinO: Inmiddels wordt ook BMW door de Duitse Bildzeitung beschuldigd van het gebruik van sjoemel-software:
http://www.rtlz.nl/business/bedrijven/m ... ers-crasht

En.... het antwoord op de vraag hoe dit balletje nou eigenlijk aan het rollen kwam:
http://www.autoblog.nl/nieuws/dieselgat ... liep-80496

martinphili
Geregistreerd lid

Bericht door martinphili » do 24 sep, 2015 20:30

En we hebben het nu steeds over VW maar dat houdt ook in:
Seat, Audi, Skoda en wat hoort er nog meer bij?
Het is véél groter!

elboero
Geregistreerd lid

Bericht door elboero » do 24 sep, 2015 21:21

Aan de andere kant. We accepteren met z'n allen al sinds jaar en dag zoiets als het door de fabrikant opgegeven verbruik van onze auto. Wie dat verbruik haalt mag het zeggen.
Is dat dan zo wezenlijk anders dan de opgegeven uitstoot?

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » do 24 sep, 2015 21:58

De meeste lopen in de lease en die rijder maakt zich nergens druk over, zolang de bijtelling maar laag is.

Wil je lachen, roep morgen maar eens dat het voordeel terug betaald moet worden, of dat er op nieuws was dat de bijtelling omhoog gaat. :mrgreen:

RoelandV
Geregistreerd lid

Bericht door RoelandV » do 24 sep, 2015 22:03

@elboero: dat het werkelijke verbruik afwijkt komt doordat er voor de officiële verbruikscijfers een standaard meetmethode wordt
gehanteerd die sterk afwijkt van de omstandigheden bij normaal gebruik.

Waar het hier om gaat is dat men bij die standaardmeting gunstiger waarden heeft behaald door te sjoemelen met de software.
Dat laatste is een ernstige overtreding en dus strafbaar.

peeke 1972
Donateur
Donateur

Bericht door peeke 1972 » vr 25 sep, 2015 0:01

Dat bedoel ik nu ook met het feit dat bij de meeste wagens het verbruik echt veel afwijkt tenopzichte van het verbruik dat de fabrikanten opgeven. Bij Volkswagen doen ze nu eigenlijk op een moderne manier wat men vroeger deed met de wagens met carburator als men naar de keuring moest. Ik heb bij mijn eerste auto nog geweten dat men hem zo arm moest afstellen om door de keuring te geraken dat ie echt niet meer leuk draaide. Na de keuring ging ik even terug naar de garage om hem terug rijker te laten zetten. En dat gebeurd nu bij die motoren van Volkswagen automatisch.

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » vr 25 sep, 2015 2:28

DE reden om ons hierover wel druk te maken, is dat de zogenaamd schone auto's voor de koper zwaar gesubsidieerd worden door de overheid middels belastingkorting. Het is op zich al niet eerlijk, als belastinggeld wat jij afdraagt zijn weg vindt naar de portemonnee van een ander in de vorm van korting op een nieuwe auto die zo uit de showroom komt, of erger, op bestelling wordt geleverd en er dus nog milieuvervuilende productie wordt gestart om andermans droom te verwezenlijken. En/of om anderen op feestjes te kunnen vertellen hoe milieuvriendelijk ze wel niet bezig zijn en dat ze dat nog een leuk voordeeltje oplevert ook nog. (Puke intended; er is helaas geen kotsende smiley om Youp van 't Hek-achtige teksten op te fleuren)

Nee het nog erger, als vast komt te staan dat die mensen op het feestje uit mijn vorige zin, ook nog eens een slachtofferrol krijgen toebedeeld. En dat er voor de 1-miljoen-3-honderd-5-en-80-duizend-2-honder-en-9-de keer WEER belastinggeld door de plee wordt gespoeld, ten koste van het milieu en ten gunste van directieleden die ongetwijfeld oprotpremies en nieuwe (neven)functies krijgen aangeboden.

Ondertussen gaat de subsidiewaanzin gewoon door en moeten er actiecomités in het leven worden geroepen omdat er gemeentes zijn die voor de verkeersveiligheid bomen willen kappen die niet in de weg staan maar langs de weg. Als er mensen zijn die niet tussen de lijntjes kunnen blijven, is dat toch zeker hun eigen probleem? Die boom kan er g-d-mme toch niks aan doen dat jij met je mobieltje loopt te pielen of je lipstick nog even in de spiegel checkt. Betreffende wethouders beloven nieuwe aanplant, welke er decennia over doet om dezelfde hoeveelheid zuurstof te produceren als de ter dood veroordeelden.

Ik stel voor dit soort wethouders om te hakken en als compost te verwerken. Mooie taak voor Volkert, die werkloos op de bank zit. Aan ervaring geen gebrek.

(zo, nu kan de Yoep-modus weer uit)

Plaats reactie