waarschijnlijk een stomme vraag, maar als je de wastegate vervangt voor een exemplaar met een sterkere veer, maakt dat dan wat uit voor vermogen/prestatie?
gr jasper
wastegate
-
Pleeboy
- Geregistreerd lid
Re: wastegate
Dat hangt af van je software.
De originele wastegate heeft een membraan welk de standaard druk makkelijk aankan. Bij stage 1 en verder wordt de turbodruk opgevoerd en kan het zijn dat het membraan scheurt of doorlekt, gaat vaak gepaard met 'walvis'geluid...
Cool is het wel altijd, zo'n blinkende wastegate..
De originele wastegate heeft een membraan welk de standaard druk makkelijk aankan. Bij stage 1 en verder wordt de turbodruk opgevoerd en kan het zijn dat het membraan scheurt of doorlekt, gaat vaak gepaard met 'walvis'geluid...
Cool is het wel altijd, zo'n blinkende wastegate..
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Je bent in de war met een blow off valve.Pleeboy schreef:...De originele wastegate heeft een membraan ... blinkende wastegate...
-
Pleeboy
- Geregistreerd lid
Ja inderdaad 
De wastegate actuator is een gevoelig dingetje, experimenteren kan, maar dan best met de nodige meetapparatuur in de buurt denk ik, anders kan je bepaalde onderdelen beginnen oververhitten...
De stang inkorten zorgt voor een hogere basisboost, een andere veer zou dan hetzelfde effect hebben maar dewelke zou je dan moeten hebben?
De wastegate actuator is een gevoelig dingetje, experimenteren kan, maar dan best met de nodige meetapparatuur in de buurt denk ik, anders kan je bepaalde onderdelen beginnen oververhitten...
De stang inkorten zorgt voor een hogere basisboost, een andere veer zou dan hetzelfde effect hebben maar dewelke zou je dan moeten hebben?
-
72sonett3
- Geregistreerd lid
Nee, blijf er van af... zie Waistegate (sic) topic...
-
Guido
- Geregistreerd lid
Het ligt er maar net aan of je een apc klep gebruikt of niet.
Geen apc klep + sterkere veer is de turbodruk omhoog
apc klep + sterkere veer zal denk ik geen verschil maken omdat je software de turbodruk regelt en niet de veer..
Geen apc klep + sterkere veer is de turbodruk omhoog
apc klep + sterkere veer zal denk ik geen verschil maken omdat je software de turbodruk regelt en niet de veer..