Ultiem banden topic!

2002-2012
Plaats reactie
sweetspeed
Geregistreerd lid

Re: Ultiem banden topic!

Bericht door sweetspeed » di 14 jul, 2015 13:10

Ook benieuwd ! Ik wil eigenlijk ook naar de Cross Climate of de Nokian tegenhanger (Weatherproof).
Ze schijnen ver boven de vierseizoensbanden uit te steken en ik ben dat gedoe met wisselen elk voor-en najaar beu.

Wat de ultieme band betreft; ik heb de indruk dat het bij Saabs veel meer een issue is dan bij veel andere merken. In mijn ogen komt dat vooral omdat de onderstellen van Saab (ojee daar gaan we) nogal matig zijn. De 9-3SS is eigenlijk te stug en de 9-5 heeft veel te veel rubbers in het onderstel waardoor het allemaal veel te gevoelig is voor onbalans ed.
Ik heb auto's van andere merken gehad die wat dat betreft beter presteerden ongeacht het merk en type band.
Jammer eigenlijk want verder zijn het heerlijke auto's

MMB
Donateur
Donateur

Bericht door MMB » di 28 jul, 2015 23:12

MMB schreef: Gezien de positieve reacties hier over de Vredesteins, ga ik dit keer voor mijn initiële keuze namelijk een setje Ultrac Vorti 225/45/18.
Inmiddels ruim 3500 km gereden waaronder ook een groot gedeeltelijk met een caravan :O:
Tot op heden bevallen de banden prima en zijn ze een stuk stiller dan mn (versleten) pirelli's :mrgreen:

RoccoH
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door RoccoH » wo 12 aug, 2015 13:01

HeHaShDe schreef:Deze ochtend de nieuwe Crossclimate van Michelin erom laten leggen. Ik heb weer gekozen voor 4 seizoenen banden. De vorige Michelin Alpin waren zeer goed in de regen
en over het algemeen bevielen ze goed.
Enig nadeel, ze maken iets meer lawaai.
We zullen zien hoe deze bevallen.
In welke maat? En heb je nog steeds last van lawaai?

Ik heb vorige week vrijdag CrossClimate in 225/45R17 laten monteren en had zeker in het begin last van zaagtand geluid, met name boven 100 km/u. Heb nu wel het idee dat het minder is geworden na ongeveer 500km.

HeHaShDe
Geregistreerd lid

Bericht door HeHaShDe » wo 12 aug, 2015 16:01

Ik heb zeer zeker de indruk dat de CrossClimates sti(ler) zijn dan de Michelin Alpin.
Heb er nu ongeveer 1000 km op zitten en geen klagen eigenlijk, ze doen onopvallend hun werk.

Maat: 225/45/17

Het wachten is op regen en sneeuw, (alleen wat de banden betreft dan, he) :-P+

Mrwhoopie
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Mrwhoopie » za 19 sep, 2015 16:33

Zijn er hier toevallig nog die zich al aan het verdiepen zijn in de winter setup?
Ik denk voor Dunlop te gaan maar twijfel tussen de wintersport 5 en de wintersport 4D,ervaringsdeskundige hier?

johanbentinck
Geregistreerd lid

Bericht door johanbentinck » zo 20 sep, 2015 12:46

WS5 is nieuw, dus daar zullen weinig ervaringen mee zijn (zie bijv. http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Dunlo ... port-5.htm).

De eerste test van dit seizoen is inmiddels ook verschenen, zie http://www.reifentrends.de/winterreifen ... -gtue.html. Daarin wordt ook de WS5 getest. Komt er goed uit. T.o.v. de andere goed scorende banden maakt ie wel wat meer geluid.

De 9-5 heeft ook nieuwe winterbanden nodig. Twijfel nog tussen de conti TS850 (heb ik ook onder de 9-3 en bevallen daar goed), de WS5 en de GY UG g1. Ik wacht de andere testen nog af. Over een paar weken zullen er wel meer beschikbaar zijn (AMS over 2 weken, ADAC/ANWB/Oeamtc zal ook rond die tijd zijn).

op
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door op » zo 20 sep, 2015 14:18

Waarom geen Michelin Alpine? rijdt erg goed en stil

Mrwhoopie
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Mrwhoopie » zo 20 sep, 2015 21:26

johanbentinck schreef:WS5 is nieuw, dus daar zullen weinig ervaringen mee zijn (zie bijv. http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Dunlo ... port-5.htm).

De eerste test van dit seizoen is inmiddels ook verschenen, zie http://www.reifentrends.de/winterreifen ... -gtue.html. Daarin wordt ook de WS5 getest. Komt er goed uit. T.o.v. de andere goed scorende banden maakt ie wel wat meer geluid.

De 9-5 heeft ook nieuwe winterbanden nodig. Twijfel nog tussen de conti TS850 (heb ik ook onder de 9-3 en bevallen daar goed), de WS5 en de GY UG g1. Ik wacht de andere testen nog af. Over een paar weken zullen er wel meer beschikbaar zijn (AMS over 2 weken, ADAC/ANWB/Oeamtc zal ook rond die tijd zijn).
Jouw andere keuzes bevallen mij ook wel,rij jij 16" of 17" in de winter?

Michelin liever niet,is een persoonlijke kwestie,maar ik ben het vertrouwen in Michelin kwijt...het is een goed merk en wsl wel HET merk,ma ik ga liever voor iets anders.

GY bevalt mij nu wel zeer goed op de 9 3 rij er nu al 2 zomers mee en ze hebben een fijne wegligging.

johanbentinck
Geregistreerd lid

Bericht door johanbentinck » zo 20 sep, 2015 21:43

Mrwhoopie schreef:Jouw andere keuzes bevallen mij ook wel,rij jij 16" of 17" in de winter?

Michelin liever niet,is een persoonlijke kwestie,maar ik ben het vertrouwen in Michelin kwijt...het is een goed merk en wsl wel HET merk,ma ik ga liever voor iets anders.

GY bevalt mij nu wel zeer goed op de 9 3 rij er nu al 2 zomers mee en ze hebben een fijne wegligging.
16 inch. Dat is ook de reden waarom de michelins afvallen. Die zij er, als A5, in 215/55-16 alleen maar in xl-versie. Dat is niet nodig en waarschijnlijk alleen maar oncomfortabeler. Alternatief zijn de A4's, maar die zijn al wat ouder. Sowieso loopt Michelin in sommige maten wat achter. Zo is er voor de 9-3 in 205/50-16 alleen maar de ps3 uit 2010. Reden om daar dunlops onder te hebben (blueresponse). Die bevallen heel goed - comfortabel, stil, geen tekort aan grip, maar ik heb er pas een half jaar op gereden, dus wie weet.

De primacy3's in 17 inch onder de 9-5 bevallen daarentegen ook heel goed. Zou ik er zo weer onderleggen.

Mrwhoopie
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Mrwhoopie » zo 20 sep, 2015 21:49

Hoewel 16" beter is en goedkoper voor de winter,vond ik de velgen echt niet meer mooi en heb daarom een extra det 17" bijgekocht,helaas met eigenlijk zo goed als perfect winter rubber op alleen in de verkeerde maat (225/50/R17 98 H XL) dit zijn minerva winter studs of het iets is weet ik niet,vorige eigenaar had ze onder zijn TurboX.

ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door ZSR » di 22 sep, 2015 18:59

Zijn het geen 215/50/17?

Mrwhoopie
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Mrwhoopie » wo 23 sep, 2015 5:56

Neen helaas...het zijn echt 225 da is een groot bandje ze...

ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door ZSR » vr 25 sep, 2015 21:40

Zeker voor een winterbandje!

Mrwhoopie
Donateur (5x)
Donateur (5x)

Bericht door Mrwhoopie » vr 25 sep, 2015 21:50

in de zomer reed hij met 19" Hirsch,dusja vandaar de rare maat :cry:

jonasewp124
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door jonasewp124 » vr 25 sep, 2015 21:51

Mrwhoopie schreef:Hoewel 16" beter is en goedkoper voor de winter,vond ik de velgen echt niet meer mooi en heb daarom een extra det 17" bijgekocht,helaas met eigenlijk zo goed als perfect winter rubber op alleen in de verkeerde maat (225/50/R17 98 H XL) dit zijn minerva winter studs of het iets is weet ik niet,vorige eigenaar had ze onder zijn TurboX.
ik heb minerva eco-winter 205/50R16 en vorige winter op den auto gehad.
Om eerlijk te zijn was ik er niet zo geweldig tevreden over maar kan ook zijn omdat het splinternieuwe waren en nog nie echt uitgehard waren.

Plaats reactie