Info Saab 900 "Forty"
-
Sapphire
- Donateur (7x)

-
verde900
- Donateur

-
Style&Co
- Moderator + Donateur

naar mijn mening waren beide kleuren als Forty leverbaar... Irridium was imho geen 'one-of... 'Sapphire schreef:Oke, zou kunnen maar dan gaat het idd om een eenmalig demo-model, is fabrieksaf (als in: geproduceerd voor de klant) nooit geleverd anders dan Le Mans blue. Maar uiteraard kan Saab best wat eigen probeersels hebben gemaakt, ben ik niet mee bekend..
-
Sapphire
- Donateur (7x)

-
verde900
- Donateur

-
Style&Co
- Moderator + Donateur

gebruik de zoekfunctie eens... weet bijna zeker dat ik hier fotos heb gezien van een irridium forty (met striping) van een trotse nieuwe eigenaarSapphire schreef:Ik heb toch al heel wat Forty's gezien maar nog nooit een irridium... als iemand hier er een heeft of een foto ervan hoor ik het graag, ben nu wel benieuwd !
-
Niels83
- Donateur (3x)

Re:
Zoals jullie zien was er wat discussie over vijf jaren geleden, maar na lang wachten, hier staat die dan te koop voor nog geen duizend euro! De illustere witte raaf, de irridiumblauwe Forty! Helaas niet meer in topconditieStyle&Co schreef:ken de advertentie, wel saillant dat de auto op de postert niet in lemans blue afgebeeld staat... forty edition was namelijk volgens mijn info niet ook nog in lichtblauw metallic (irridium blue) leverbaar.
Dat zijn helemaal witte raven (lichtblauwe beter gezegd). Volgens mij is er een SF-er die een Irridium forty heeftSapphire schreef:De Forty is nooit geleverd in een andere kleur dan Le Mans, dus misschien zelf zo laten spuiten ofzo? De advertentie is in Zwart-wit (die ik heb) vandaar dat de kleur licht lijkt op de scan.Style&Co schreef:gebruik de zoekfunctie eens... weet bijna zeker dat ik hier fotos heb gezien van een irridium forty (met striping) van een trotse nieuwe eigenaarSapphire schreef:Ik heb toch al heel wat Forty's gezien maar nog nooit een irridium... als iemand hier er een heeft of een foto ervan hoor ik het graag, ben nu wel benieuwd !
-
Sapphire
- Donateur (7x)

Re: Info Saab 900 "Forty"
Geen schuifdak helaas... Anders had ik 'm direct opgehaald !
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Je kan een groot deel van het dak naar achter schuiven! Maar ja dat is alleen maar stof....
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
het 'forty'-pakket had een elektrisch schuifdak. deze grijze kan dus geen 'Forty' zijn.
-
Niels83
- Donateur (3x)

Haha, en de discussie duurt voort 
Ik dacht dat het heeltje afgezakt was om het open dak heen, maar inderdaad, als je goed kijkt op de foto van buiten lijkt er geen dak in te zitten.
Toch gek dat er dan stickers op zitten...
Waarom zou je die moeite nemen? En waar vind je die? Ik denk dat het dus wel door de importeur gedaan is... 
Ik dacht dat het heeltje afgezakt was om het open dak heen, maar inderdaad, als je goed kijkt op de foto van buiten lijkt er geen dak in te zitten.
-
Jungleman
- Geregistreerd lid
ik mis ook de lichtmetalo's: 15" Sunburst
-
Niels83
- Donateur (3x)

Eens, eens, maar die zijn gemakkelijk te verwisselen. Men ziet ook nog wel eens een GT zonder de two-tone wijven-Aero's 
Maar goed, aannemelijk dat ik te vroeg gejuicht heb en het dus geen Forty is
Dacht ik even die witte raaf gevonden te hebben, Nassim Taleb trots gemaakt te hebben (ook al had hij het over zwarte zwanen), maar helaas.
Maar dan nog: Hoe komen die stickers erop? Die zijn toch alleen verkrijgbaar geweest via de dealer? En Chinezen die alles reproduceren voor een schijntje op e-bay had men nog niet...
Maar goed, aannemelijk dat ik te vroeg gejuicht heb en het dus geen Forty is
Maar dan nog: Hoe komen die stickers erop? Die zijn toch alleen verkrijgbaar geweest via de dealer? En Chinezen die alles reproduceren voor een schijntje op e-bay had men nog niet...
-
Tjøørd
- Donateur (6x)

Deze heb ik een tijdje geleden ook gespot, topic bestaat al niet meer. Hij staat al een tijd te koop bij deze verkoper, voor dezelfde vraagprijs. Destijds ook al discussie of het nou wel of geen 'echte' Forty was. Hoe dan ook: best een bijzonder ding, al is het maar door de discussie eromheen
Of het ook een goede auto is, weet ik niet.