goedkope estate?

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

goedkope estate?

Bericht door ReinO » ma 08 jun, 2015 21:16

Vandaag een 9-5 my 2000 kunnen bemachtigen.
Tijdens een testrit bleek ie een open sid te hebben en 1135 code te scoren
Dat bleek tijdens het uitlezen, ondanks dat ii vroeg om alleen uit te lezen met de nadruk op alleen.
Wiste hij de code toch en ook was de open sid weg.
Vandaag met de maxscan geprobeerd maar die kon geen verbinding maken.

Toch de auto meegenomen, na een lange testrit geen ce, wel wat lichte haperingen op lpg.
De bougies stonden op 11 en staan nu op 09. Hij liep al iets beter, morgen verder kijken.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: ecu niet te lezen met maxscan

Bericht door ReinO » zo 14 jun, 2015 6:22

op lpg stopte hij er gisteren helemaal mee, op benzine liep hij wel goed dus waarschijnlijk was de pomp al aan het overlijden / gaf ie te weinig gas af en toe.
Tja dat kan ook meldingen geven. Blijft raar dat ik er niet in kan met de obd2 lezer van maxscan.
Maar hier komt nog niet de gouden tip voorbij.

Steve-O
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Steve-O » zo 14 jun, 2015 10:56

eh ... vulling LPG-tank?

P1135 Pedal Position Sensor A Circuit Intermittent

Misschien verdwenen tijdens de analyse omdat hij weer als functioneel werd bevonden nadat je zelf een paar keer op het pedaal hebt gedrukt. (Auto lang stilgestaan?)

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » zo 14 jun, 2015 12:12

heeft idd een tijdje stilgestaan. Net de andere tank (met nagelnieuwe pomp 260km mee gereden toen ik total loss werd geraakt) er in gezet
en prima lopen op lpg, schakelt ook snel over maar wel meteen weer een motorlampje.

ik dacht dat 1135 de 1e lambda sensor was.. foutje dus. Nog even zoeken wat ik met die melding met Steve, of weet jij hem uit het hoofd?

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » zo 14 jun, 2015 12:17

zag een oud bericht van jansen dat het voorverwarmen van de sensor met te weinig spanning gebeurt, waarschijnlijk kapotte sensor.
Die is echter vervangen in dec. vorig jaar.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » zo 14 jun, 2015 14:19

wil ik de lambda demonteren zit er een hele aparte stekker/regelkastje aan het lijkt wel een breedbandlambda, klopt dat?

Afbeelding

Injectie
Moderator

Re: breedbandlambda?

Bericht door Injectie » zo 14 jun, 2015 14:48

Immitatie lambdasonde zo te zien. Met een universele stekker er tussen gezet.

Gaspedaal positie sensor? Dat word een gasklep ben ik bang.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: breedbandlambda?

Bericht door ReinO » zo 14 jun, 2015 16:14

moet je dit nu zien, wil ik hem vervangen door een goed werkende zie ik een stuk kale draad dat tegen
metaal schuurde. de snoer bleek los te liggen en nergens aan vast te zitten waardoor er meer risico was op schuren of verbranden.

Even afgetaped, en terugbevestigd met tieraps zodat de draad niet meer ergens tegenaan kan komen.

20km testritje en geen motorlampje meer en op lpg loopt ie weer beter.
Bedankt voor de tips en het meedenken. GKH ligt al wel klaar voor de zekerheid!

Afbeelding

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: kwp2000

Bericht door ReinO » ma 15 jun, 2015 22:23

Nog eens weer gekeken vandaag en de maxiscan geeft aan dat er kwp2000 tuning software op zit.
Hoe krijg ik hem weer terug op fabrieksinstellingen? Of zit ik vast aan dat kwp tooltje?

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » ma 15 jun, 2015 23:21

Gewoon flashen met T7suite wellicht?

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » di 16 jun, 2015 6:23

dat zou moeten kunnen maar ik moet die stekker eerst nog solderen en ben gewoon te druk met normaal werk. voorlopig werkt alles wel en kan ik de auto voor
het werk inzetten.

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Thieuke » di 16 jun, 2015 8:12

Wat was er ook afkeer met die auto gebeurd dat hij stuk was?

Ik zou voor de zekerheid een reserve ecu erbij houden als je de kwp2000 getunde ecu gaat flashen. Je weet maar nooit....

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door ReinO » di 16 jun, 2015 8:58

je gelooft het niet:
na een testrit van 100km stotterde hij licht bij het gasgeven op lpg en het motorlampje ging branden. code 1135.
Toch de aankoop uiteraard, want er zijn ergere dingen. Na het tanken thuis nog 40 km gereden toen de startmotor het begaf.
Frisse startmotor er op en probleem opgelost totdat de lpi pomp het begaf. Ik had nog een nieuwe liggen van de vorige. Dus die geplaatst
en prima lopen op lpg weer. Wel meteen na het starten motorlampje aan: bleek de bekabeling van de 1e sonde kortsluiting te maken.
Isolatie hersteld en geen motorlampje totdat ik gisteren lang stationair draaide: hop daar was het lampje. Maar mijn obd lezers komen er niet in.
remmenreinigertest gedaan, niets. Straks een goede lmm er in, ff kijken hoe dat gaat. oh ja de bougies stonden op 1.1, en nu op 0.9.
Dat hielp ook al iets. Power heeft ie genoeg voor een lpt en ook geen blauwe rook bij de start.

Ach ja, de prijs was er ook naar en ik moet nog wachten op de Aero totdat die klaar is. Dus kan ff niet zonder deze.

ReinO
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: goedkope estate?

Bericht door ReinO » wo 17 jun, 2015 20:39

Goedkope auto, altijd dealeronderhouden, en 135.000km geleden een complete motorrevisie. Aantoonbaar met bonnen.
Ook nieuwe dynamo, koppeling compleet, achterveren shocks, nieuwe banden, aircopomp, remmen rondom nieuw.

Maw voor 1150 euro een koopje toch?

Al gemeld na 30 km thuisblijven einde oefening.
Startmotor nieuw plus montage 700 euro
Accu dood, 100 euro
Lpi pomp dood 500 euro incl. Montage
Bov geeft code nieuw, 50 euro?
verroeste zijdeur 2e hands 100 euro
lam maakte stotters, nieuwe 200 euro?
lambda sonde 80euro

En dan zijn we 4 dagen verder.
nu heb ik alles zelf gedaan en met onderdelen die ik al had liggen maar dit garagebezoekje had een gepeperde rekening gegeven.
zeker met het advies van de verkopende garage om de injectoren te vervangen ivm het stotteren op lpg. Goed bedoeld en ik wil ook geen kritiek hebben, maar dat was nog meer extra geweest terwijl het dat niet was.

Hoe dan ook, alles ter leringh ende vermaeck

Thieuke
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: goedkope estate?

Bericht door Thieuke » ma 22 jun, 2015 21:54

De enige conclusie die ik hieruit kan trekken is dat je eigenlijk dus helemaal geen goedkope auto hebt gescoord. What's next!?!

Laat dit een les zijn voor de mensen die € 5.000+ teveel vinden voor WEL een super onderhouden exemplaar, waar je de eerste tijd GEEN extra kosten aan hebt.

Al blijft het verkooppraatje altijd een gok natuurlijk...... :D

Plaats reactie