Alsnje goed kijkt isser er wat aan gelast;)Thieuke schreef:Begrijp ik het nu goed, en past die BMW bak 1 op 1 op het saabblok?
B206 Turbo in BMW E30-M3
-
maikel2.0t
- Geregistreerd lid
Re: B206 Turbo in BMW E30-M3
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Oh ja, nou zie ik het. Koppelingshuis is overgezet. Wel netjes gedaan dan. Groter compliment kon je niet hebben geloof ik, want het viel me niet eens op in eerste instantie!
-
Krizzie
- Donateur (3x)

Nou Maikel, stuur eens een pbtje zou ik zeggen! Kan ook handig voor jouw projectje zijn!

-
turbopilot
- Donateur (7x)

Zeer knap gedaan, hoe krijg je dat zo mooi uitgelijnd ?Begrijp ik het nu goed, en past die BMW bak 1 op 1 op het saabblok?
Krizzie, ik denk dat hij ook wel in een setje 17" in een hart van 15" kan lassen
-
RacesconaB204L
- Geregistreerd lid
-
turbopilot
- Donateur (7x)

Met welke olie rijden jullie in het blok. ( mag ook wel per pb om discussie te voorkomen) 
-
RacesconaB204L
- Geregistreerd lid
Motul 300V 20W60
Omdat de auto's bijna alleen maar op vollast draaien, daarom wat dikker dan bij normaal gebruik (ook beetje n.a.v. Lage oliedruk bij stationairloop bij warme motor) Dit gaat goed
Omdat de auto's bijna alleen maar op vollast draaien, daarom wat dikker dan bij normaal gebruik (ook beetje n.a.v. Lage oliedruk bij stationairloop bij warme motor) Dit gaat goed
-
RacesconaB204L
- Geregistreerd lid
-
Krizzie
- Donateur (3x)

Looking good!
Je downpipe zit wel akelig dicht op je stuurstang trouwens.
Ga je de turbo inlaat nog wat bewerken? Die wijst nu de verkeerde kant op.
Je downpipe zit wel akelig dicht op je stuurstang trouwens.
Ga je de turbo inlaat nog wat bewerken? Die wijst nu de verkeerde kant op.
-
Krizzie
- Donateur (3x)

Lezen is lastig.elektrische koelwaterpomp ingebouwd
-
RacesconaB204L
- Geregistreerd lid
Waterpomp zit op een andere plek dan je misschien had verwacht - onder de dynamo - en is elektrisch (Pierburg CW200); 4e foto
De downpipe slingert om de stuurstang heen; dit was ook een beetje de uitdaging. Heeft speling genoeg, maar dit is op de foto zo niet goed te zien. compressor uitlaat gaat ook wel goedkomen
De downpipe slingert om de stuurstang heen; dit was ook een beetje de uitdaging. Heeft speling genoeg, maar dit is op de foto zo niet goed te zien. compressor uitlaat gaat ook wel goedkomen
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Je weet dat een saab motor niet het beste blok is in koeling?
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Top werk dit!
Wat betreft de koeling, het blok zelf heeft gelukkig weinig te koelen... De elektrische waterpomp Inc die ultra dikke Alu koeler zullen dat wel voor elkaar gaan krijgen, azijn zijken zijn sommige altijd goed in..
Wat betreft de koeling, het blok zelf heeft gelukkig weinig te koelen... De elektrische waterpomp Inc die ultra dikke Alu koeler zullen dat wel voor elkaar gaan krijgen, azijn zijken zijn sommige altijd goed in..
-
RacesconaB204L
- Geregistreerd lid
Wanneer je er maximaal 117 liter water per minuut doorheen stuurt (naar behoeven via pompregeling en zonder thermostaat) dan gaat dit prima. Dan kun je ook bij 30 graden gewoon een half uur op vol gas over een circuit boenderen weet ik intussen uit eigen ervaringtanisha schreef:Je weet dat een saab motor niet het beste blok is in koeling?