Ultiem banden topic!
-
martincc
- Geregistreerd lid
Re: Ultiem banden topic!
Ik zet de banden er zelf op Thieuke! Scheelt weer 4x15 a 17.50 euro per band! 
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Tsja, als je zelf in de mogelijkheid bent is het een ander verhaal natuurlijk.
-
gfgf
- Donateur (2x)

Ach, ik laat de banden komen van EJ-banden (gevestigd in de vrijstaat Brabant) en gooi ze met de velgen erbij af bij de plaatselijke profile. Die zet dan ergens tussendoor de banden erop voor een tientje of vier.
-
parma
- Geregistreerd lid
Heb gisteren eentje van mijn goede banden naar de vaantjes gereden op de werken achter ons. Dus ook 2 X nexen n 6000 besteld
-
evolver86
- Geregistreerd lid
Even los van de kosten, als je ze ergens besteld en door een ander laat monteren, en je krijgt problemen met de banden (zoals bijvoorbeeld ZSR had laatst), dan moet er nog uitgevochten worden wie er verantwoordelijk is. De leverancier is verantwoordelijk voor de band, de monteur voor het opleggen. Er kan dan een eindeloos getouwtrek ontstaan over het afschuiven van verantwoordelijkheid (gelijk hebben is niet hetzelfde als gelijk krijgen).Thieuke schreef: [..] Qua kosten ben je namelijk uiteindelijk ongeveer evenveel uit, maar het kost je minder moeite.
[..]
-
Harris
- Geregistreerd lid
Zojuist 4 x Nokian Z Line besteld 225/45/17 94 Y. Volgende week komen ze er onder. 
-
ZSR
- Donateur (3x)

Met evolver eens! Ik had ze bij PTC Alband gekocht en er op laten zetten. Die hebben de boel netjes met GY afgehandeld.
Als je ze online besteld dan wordt het misschien na een jaar nog knap lastig had ik ze "weg moeten brengen".
Iets anders:
Zien jullie de zomerbanden duurder worden? Zijn ze goed koper in de wintermaanden (2e hands zie je dat wel).
Heeft het zin om mijn banden deze maand nog te kopen, of is het even kostbaar in april?
Als je ze online besteld dan wordt het misschien na een jaar nog knap lastig had ik ze "weg moeten brengen".
Iets anders:
Zien jullie de zomerbanden duurder worden? Zijn ze goed koper in de wintermaanden (2e hands zie je dat wel).
Heeft het zin om mijn banden deze maand nog te kopen, of is het even kostbaar in april?
-
saske
- Geregistreerd lid
Ik heb vanvoor de bridgestone turanza ER300 en vanachter de bridgestone potenza S001. De potenza is heel goed op droog maar iets minder op nat. De turanza is dan weer geen echte sportband maar ik heb er eigenlijk geen reden tot klagen van. Dit in de maat 225/45/17
Als je wat wil vergelijken kan je ook een bandentest raadplegen zoals die van de ADAC of een automagazine
http://www.adac.de/infotestrat/tests/re ... geId=31821" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik denk persoonlijk dat je met een sportband van de topmerken weinig verkeerd kan doen. Blijf wel weg van nankang en linlong en dergelijke. Een deuk of bumper is duurder dan het beetje extra voor een band. Zeker als je regelmatig hoge snelheden rijdt in Duitsland. Ondanks de snelheidsaanduiding zijn goedkope merken ook niet altijd goed bestand tegen hoge snelheden.
Als je wat wil vergelijken kan je ook een bandentest raadplegen zoals die van de ADAC of een automagazine
http://www.adac.de/infotestrat/tests/re ... geId=31821" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik denk persoonlijk dat je met een sportband van de topmerken weinig verkeerd kan doen. Blijf wel weg van nankang en linlong en dergelijke. Een deuk of bumper is duurder dan het beetje extra voor een band. Zeker als je regelmatig hoge snelheden rijdt in Duitsland. Ondanks de snelheidsaanduiding zijn goedkope merken ook niet altijd goed bestand tegen hoge snelheden.
-
Mrwhoopie
- Donateur (5x)

Hoe was het weer dat de wielen gewisseld moesten worden?kruislings?
Het is weer bijna tijd om de mooie zomerwielen op te gooien.
Het is weer bijna tijd om de mooie zomerwielen op te gooien.
-
evolver86
- Geregistreerd lid
Recht naar achter en kruislings naar voren
-
johnb52
- Donateur (7x)

En jullie houden geen rekening met aantal mm profiel?
Dan is het advies vrij nutteloos denk ik dan?
Dan is het advies vrij nutteloos denk ik dan?
-
gfgf
- Donateur (2x)

Juist wel, daarom wissel je elke 7.500 - 10.000 km. De banden slijten dan gelijkmatig, niet alleen qua profieldiepte maar ook qua zaagtandjes. En dat hoor je.
-
iluvsanela
- Donateur (2x)

Kruislings kan niet als de banden een rijrichting hebben.
Dan 1 op 1 van voor naar achter en v.v.
Dan 1 op 1 van voor naar achter en v.v.