Hm,
ik denk, dat het volgende de beste volgorde is:
1) Het douane kantoor met alle papieren (kentekenbewijs deel I en II, eigendomsbewijs) bezoeken, jij ontvangt het roze formulier met een stempel en jouw NL-papieren worden afgekeurd. Kost 10 Eurocent of zo iets

2) Roze formulier naar een verzekering van jouw keuze sturen, komt terug met sticker.
3) Naar de DIV gaan met alle papieren en roze formulier, het auto wordt in hun systeem ingegeven.
4) Naar de keuring gaan met het roze formulier, jij ontvangt de keuringsbewijs.
5) Terug naar de DIV, roze formulier, originele documenten, keuringsbewijs afgeven.
6) Kentekenplaat wordt met B-post naar jouw verstuurt, duplicaat voor voorn moet jij zelf laten aanmaken.
Interessant om te weten:
- Jij kunt het kentekenplaat ook naar een andere adres laten sturen als jij s'voormiddags niet thuis bent, bespaart een weg naar het postkantoor. Jij moet ongeveer 30 Euro (?) betalen aan de courier van de post.
- Als jij nog een geldig NL-plaat heeft, kan jij daarmee naar de keuring rijden, bespaart een opdracht bij een handelaar met Z-plaat. Keuring op nummer 1) dus. Best vooraf bevestigen, of het gaat lukken.
- Ik heb het roze formulier niet naar de verzekering gestuurd, zij hebben mij gewoon de sticker per post gestuurd.
- Heel heel heel vroeg bij de DIV klaar staan. Vanaf de tweede bezoek moet jij niet meer aanschuiven, jij mag gewoon naar het loket gaan.
Groetjes, Philipp (ik heb een andere volgorde toegepast, trial-and-error)