Maar zelf prullen is zoveel leuker dan er voor betalen
Is dit wat td04 met 20tje
-
evo
- Donateur (2x)

Re: Is dit wat td04 met 20tje
D'r zijn er wel meer, dan M@ptun alleen, die kunnen tunen hoor...

-
Niels83
- Donateur (3x)

Haha, dat klopt evo, was even een figure of speech. Zoals hopelijk bij een ieder bekend ben jij sowieso de Nederlandse tuning T7Suite god, dus ik wil zodra de meuk binnen is bij jou eens langskomen voor een bier en hulp 
-
Sebusta
- Donateur (2x)

Denk dat je beter voor een custom tune kan gaan met hulp van evo. Maptun levert voor zover ik weet niet voor een 20T en hanteert natuurlijke veilige marges zodat de tune op elke geüpgrade Saab werkt.
Heb de tune die ik er nu op heb zelf met hulp van trionictuning en ecuproject in elkaar gezet. Gaat wel om een t5 met een 19T. Zelf niet heel veel ervaring met t7. Maar is wel een stukje lastiger. Gelukkig kan je met de juiste hulp een aardig eind komen.
Zou dat geld mooi uitgeven aan sterkere zuigers. Of voor een b204/b205 hybride gaan.
Heb de tune die ik er nu op heb zelf met hulp van trionictuning en ecuproject in elkaar gezet. Gaat wel om een t5 met een 19T. Zelf niet heel veel ervaring met t7. Maar is wel een stukje lastiger. Gelukkig kan je met de juiste hulp een aardig eind komen.
Zou dat geld mooi uitgeven aan sterkere zuigers. Of voor een b204/b205 hybride gaan.
-
evo
- Donateur (2x)

Oei... da's dan wel weer een veer... weet niet zo goed wat ik daarmee moet, maar in ieder geval bedankt voor het compliment.
Niet ten nadele van M@ptun of welke andere tuner dan ook. Ik geloof dat er door de tijd heen een markt/doelgroep is voor ieder bedrijf/persoon.
Ik zou het alleen zonde vinden als je je geld neer zou tellen voor een stukje "closed"/blackbox software. Zoals ik je inschat, zul je er toch liever zelf mee gaan prullen... kun je je geld mijns inziens beter investeren in beter draaiwerk oid... bier mag ook
Niet ten nadele van M@ptun of welke andere tuner dan ook. Ik geloof dat er door de tijd heen een markt/doelgroep is voor ieder bedrijf/persoon.
Ik zou het alleen zonde vinden als je je geld neer zou tellen voor een stukje "closed"/blackbox software. Zoals ik je inschat, zul je er toch liever zelf mee gaan prullen... kun je je geld mijns inziens beter investeren in beter draaiwerk oid... bier mag ook
-
RacesconaB204L
- Geregistreerd lid
Ik ben op zich best tevreden met mijn TD04HL-19T in de Volvo-uitvoering (maar zo heel veel vergelijkingsmateriaal heb ik ook nog niet gehad). Dit werkt prima in combinatie met mijn B204, DTA S40 motormanagement en Catcams 6100202 (in de 'Opel' Ascona). Nu wilde ik er nog eentje bij kopen voor het BMW-project, maar bleek de leverbaarheid ineens wat lastiger, daarom......
Iemand ervaring met een KKK K24 (met Volvo afgashuis)? Hoe verhoudt zich deze tot de TD04HL-19T?
Iemand ervaring met een KKK K24 (met Volvo afgashuis)? Hoe verhoudt zich deze tot de TD04HL-19T?
-
AlexJ
- Donateur

Lastig aan te komen? In Zweden een aantal adresjes, Kinugawa (die ook eerder werd aangehaald), en anders Ebay toch?
-
evo
- Donateur (2x)

Nop.... geen ervaring mee (wel ooit naar wezen kijken...).
Weet jij wat voor turbinehuis d'r op een k24 zit?
Wat betreft compressor gedeelte...

(hoewel ik die surge line niet geloof.... althans niet bij mijn huis...)
K24 uit het plaatje lijkt dus wat minder te blazen dan een 19T.
Maar zo moeilijk is het toch niet om aan een passende 19T setup te komen? Ebay anders eens naar Kinugawa. Daar heb ik de 19T CHRA met wielen van mijn Caabje vandaan. Gaat als een raket... al best lang
Weet jij wat voor turbinehuis d'r op een k24 zit?
Wat betreft compressor gedeelte...

(hoewel ik die surge line niet geloof.... althans niet bij mijn huis...)
K24 uit het plaatje lijkt dus wat minder te blazen dan een 19T.
Maar zo moeilijk is het toch niet om aan een passende 19T setup te komen? Ebay anders eens naar Kinugawa. Daar heb ik de 19T CHRA met wielen van mijn Caabje vandaan. Gaat als een raket... al best lang
-
RacesconaB204L
- Geregistreerd lid
K24 van de Volvo S60R is een 7400 volgens mij.
Een originele Mitsubishi Industries in 19T gaat ook wel lukken maar ligt lang niet 'overal' meer op de plank.
Zo'n Kinugawa zegt mij niets en ik ben nogal huiverig voor niet origineel spul uit het verre oosten (maar wellicht is dat hier niet op van toepassing). Waar komen die dingen vandaan dan?
Een originele Mitsubishi Industries in 19T gaat ook wel lukken maar ligt lang niet 'overal' meer op de plank.
Zo'n Kinugawa zegt mij niets en ik ben nogal huiverig voor niet origineel spul uit het verre oosten (maar wellicht is dat hier niet op van toepassing). Waar komen die dingen vandaan dan?
-
Niels83
- Donateur (3x)

Japan, waar de TD04 origineel ook vandaag komt, Mitsubishi TD04 ten slotte...
-
900 t8
- Donateur (2x)

Ik ga niet meer voor die 20t heb er te nare verhalen op de Aussies forums gelezen. Borg Warner EFR 6758 lijkt me beter alleen de prijs 
-
AlexJ
- Donateur

Wat voor nare verhalen? Klinkt als broodje aap / Chinese meuk, of wat?
-
Sebusta
- Donateur (2x)

Ben daar ook wel benieuwd naar. Weet van 1 iemand op een volvoforum dat de as bij het compressorwiel gebroken is. Maar verder heb ik geen verontrustende verhalen gelezen.
20T zit er nu snel aan te komen. Toch maar ook voor een 9 blade turbine wheel gekozen. Mede omdat dit de backpressure verlaagt en egt's in toom houdt. Hopelijk volgende week binnen. Dan in elkaar zetten en kan die eronder.
Ben heel benieuwd wat deze turbo gaat doen. Dit is denk ik wel het max wat de automaat aan kan. Of in ieder geval aan kan voor een langere periode.
20T zit er nu snel aan te komen. Toch maar ook voor een 9 blade turbine wheel gekozen. Mede omdat dit de backpressure verlaagt en egt's in toom houdt. Hopelijk volgende week binnen. Dan in elkaar zetten en kan die eronder.
Ben heel benieuwd wat deze turbo gaat doen. Dit is denk ik wel het max wat de automaat aan kan. Of in ieder geval aan kan voor een langere periode.
-
Niels83
- Donateur (3x)

Ja, ik denk dat Chinese troep erop gezet hebben. Australië ligt er ook vlak onder en worden overspoeld met Chinese producten. Ik denk dat het eerder aan de gebruiker ligt, dan aan de turbo. En over het algemeen geldt, dat hoe groter de turbo, hoe meer krachten er vrij komen. En als je dan al een instabiel product hebt (China) en je bent ook nog eens aan het prutsen met je tuning, ja dan gaat het stuk.
Hier mijn 20T, ik ben er gewoon voor gegaan. Net als Sebusta met een 9-blad turbinewiel. En heb ook een 11-blad billet compressorwiel. Wat heb jij Sebusta, een T5 of een T7? Aangezien je op de scheidingslijn zit
Hier mijn 20T, ik ben er gewoon voor gegaan. Net als Sebusta met een 9-blad turbinewiel. En heb ook een 11-blad billet compressorwiel. Wat heb jij Sebusta, een T5 of een T7? Aangezien je op de scheidingslijn zit
-
Niels83
- Donateur (3x)

Ah, spijtig. Dan kan ik niets voor je betekenen. Anders hadden we in hetzelfde bootje gezeten, ik heb een T7 aut4 met een TD04HL-20T#7 met een 9blad turbine en 11 blad billet compressorwiel. Dus dat wqs bijna hetzelfde...