Defect na Stage 1 update
-
93cabrioaero
- Geregistreerd lid
Defect na Stage 1 update
Een goeie maand na de software update ging het plots mis.
Ik kan nog steeds met de wagen rijden maar dan mag ik niet te snel optrekken.
als ik dit wel doe zie je de turbometer in het rood gaan en schokt de wagen maw de turbo herneemt niet.
De turbo is goed en vertoont geen speling.
Ik heb het vermoeden dat het om één of andere vacuumpomp/membraam moet gaan waar een scheurtje of verlies in zit.
dit probleem zou blijkbaar ook vaker voorkomen heb ik me laten vertellen.
De hele unit vervangen zou wel wat centen gaan kosten,
maar er zou hiervoor blijkbaar een herstelkit moeten bestaan hebben.
Ik ben dus op zoek naar deze herstelkit, en een bedrijf of persoon met ervaring in het plaatsen hiervan.
Blijkbaar moet de pot opgeslepen worden en terug dicht gelast en vliesje vervangen.
iemand hier ervaring mee?
Ik kan nog steeds met de wagen rijden maar dan mag ik niet te snel optrekken.
als ik dit wel doe zie je de turbometer in het rood gaan en schokt de wagen maw de turbo herneemt niet.
De turbo is goed en vertoont geen speling.
Ik heb het vermoeden dat het om één of andere vacuumpomp/membraam moet gaan waar een scheurtje of verlies in zit.
dit probleem zou blijkbaar ook vaker voorkomen heb ik me laten vertellen.
De hele unit vervangen zou wel wat centen gaan kosten,
maar er zou hiervoor blijkbaar een herstelkit moeten bestaan hebben.
Ik ben dus op zoek naar deze herstelkit, en een bedrijf of persoon met ervaring in het plaatsen hiervan.
Blijkbaar moet de pot opgeslepen worden en terug dicht gelast en vliesje vervangen.
iemand hier ervaring mee?
-
iluvsanela
- Donateur (2x)

Re: Defect na Stage 1 update
Bedoel je dit verhaal?
Membraan kan redelijk makkelijk vervangen worden.
viewtopic.php?f=18&t=141630&hilit=membraan" onclick="window.open(this.href);return false;
Membraan kan redelijk makkelijk vervangen worden.
viewtopic.php?f=18&t=141630&hilit=membraan" onclick="window.open(this.href);return false;
-
93cabrioaero
- Geregistreerd lid
Ik heb deze even gecontroleerd en ziet er nog keurig en soepel uit.
Er zit ook nog een pompje op waaruit een stang vertrekt naar de turbo, is daar ook een membraam voor te krijgen?
Er zit ook nog een pompje op waaruit een stang vertrekt naar de turbo, is daar ook een membraam voor te krijgen?
-
werli
- Donateur (2x)

heey
het is niet relevant te zeggen dat dit na een maand van de update gebeurd ,het laat uitschijnen dat dit er verband mee zou hebben> echt niet!
wat het wel kan zijn
een vacuum slang van en naar de turbo los en of gescheurd
de acurator los en of defect (potje op turbo )
en of de apc klep kapot
en als je nu een t5 hebt wat ik niet heb kunnen vinden in je beschrijving dan zal het laatste het meest waarschijnlijke zijn
mvg werner
het is niet relevant te zeggen dat dit na een maand van de update gebeurd ,het laat uitschijnen dat dit er verband mee zou hebben> echt niet!
wat het wel kan zijn
een vacuum slang van en naar de turbo los en of gescheurd
de acurator los en of defect (potje op turbo )
en of de apc klep kapot
en als je nu een t5 hebt wat ik niet heb kunnen vinden in je beschrijving dan zal het laatste het meest waarschijnlijke zijn
mvg werner
-
Injectie
- Moderator
Misschien is het makkelijker om eerst te vertellen welk type auto en welke motorvariant je hebt.
-
ZSR
- Donateur (3x)

Nou nou om meteen de beste man aan te vallen omdat hij heeft gemeld dat het een maand na de tune is begonnen....
Na een tune krijgt alles natuurlijk wel wat meer voor de kiezen. Net als bv de koppelingsplaten. Als de er rondom de turbo iets al niet meer 100% was kan die tune het wel een duwtje in de rug hebben gegeven.
Dus de tune kan het wel aan het licht brengen, wat idd wat anders is dan dat het bv een slechte tune zou zijn. (Wat ook kan, bv de turbo te veel bar voor zijn kiezen geven...)
Is het geen 9-3 sport caab?
Na een tune krijgt alles natuurlijk wel wat meer voor de kiezen. Net als bv de koppelingsplaten. Als de er rondom de turbo iets al niet meer 100% was kan die tune het wel een duwtje in de rug hebben gegeven.
Dus de tune kan het wel aan het licht brengen, wat idd wat anders is dan dat het bv een slechte tune zou zijn. (Wat ook kan, bv de turbo te veel bar voor zijn kiezen geven...)
Is het geen 9-3 sport caab?
-
93cabrioaero
- Geregistreerd lid
Yes,
Het betreft een 9-3cabrio Aero van 2003 2.0i met 200pk.
Ik heb geen twijfels over de tune zelf,
Ik vermelde het alleen voor de duidelijkheid.
De wagen heeft op 110.000 groot onderhoud gekregen en direct daarop de update (nu 250pk)
Het was idd in het begin zo dat de koppeling nog een vet laagje moet gehad hebben, deze spinde na de tune bij sterk optrekken makkelijk door. Een paar dagen later was dit fenomeen verdwenen en zal de koppeling zich gezet hebben.
Wat ik hieruit afleidde is dat dit waarschijnlijk ook voor een membraam of leiding het geval zal geweest zijn.
De rubbers zijn nooit veel druk gewoon geweest
En dat zal volgens mij de doorslag gegeven hebben op scheuren.
De motorcode kijk ik even voor jullie na.
Het betreft een 9-3cabrio Aero van 2003 2.0i met 200pk.
Ik heb geen twijfels over de tune zelf,
Ik vermelde het alleen voor de duidelijkheid.
De wagen heeft op 110.000 groot onderhoud gekregen en direct daarop de update (nu 250pk)
Het was idd in het begin zo dat de koppeling nog een vet laagje moet gehad hebben, deze spinde na de tune bij sterk optrekken makkelijk door. Een paar dagen later was dit fenomeen verdwenen en zal de koppeling zich gezet hebben.
Wat ik hieruit afleidde is dat dit waarschijnlijk ook voor een membraam of leiding het geval zal geweest zijn.
De rubbers zijn nooit veel druk gewoon geweest
En dat zal volgens mij de doorslag gegeven hebben op scheuren.
De motorcode kijk ik even voor jullie na.
-
Injectie
- Moderator
Betreft het dan een 9-3 van voor september met een B205R en standaard 205 PK. Of een 9-3 van na september met een B207R en standaard 210 PK. Dit zijn namelijk twee compleet verschillende auto's met andere motoren.
-
ReinO
- Donateur (2x)

Heeft die ook een apc? En zit de slang er nog goed op.?
-
Injectie
- Moderator
Gebaseerd op ervaringen denk ik dat de dumpklep lek is.