Bosch ME9.6 vs Trionic 7 Vermogen Aansturing

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Re: Bosch ME9.6 vs Trionic 7 Vermogen Aansturing

Bericht door evo » wo 22 okt, 2014 16:45

G-ice schreef:Ja, want die specs kloppen bij de trionic 7 9-3 / 9-5 ook zo goed! :roll:
Tja, die specs zijn wat zij "garanderen". Bakken moeten in de werkelijkheid dus eigenlijk altijd meer aan kunnen.

Wat betreft Aisin-Warner bakken in gebuik bij "onze T7's". Volgens mij houdt SAAB voor respectievelijk de AUT4 en de AUT5 330nm en 350nm aan, terwijl Aisin-Warner, geloof ik, respectivelijk 400nm en 420nm aan geeft.

Dus puur ter indicatie, zeg maar. Want ook met minder koppel kun je die AUT bakken door een foutief programma/tune al snel naar de eeuwige jachtvelden verwijzen.

Spatje
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Spatje » wo 22 okt, 2014 16:50

De standaard automaat in de 9-5NG is niet het toppunt van verfijning, om het zachtjes uit te drukken. Tamelijk lange denk/schakeltijden zowel up als down.

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » wo 22 okt, 2014 17:06

Als ik me even verveel moet ik dit niet vergeten door te lezen mbt automaatbakken....

Voel je vrij ook even te gaan lezen en de nuttige info te quoten / verder uit te diepen / googlen. :wink:

sveba
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door sveba » wo 22 okt, 2014 18:20

tja die stages bij vtuners zien er toch iets anders uit als bij ons , bij stage 1 zit er al een andere turbo bij stage 2 injectors etc dat zijn serieuze hardware upgrades wel praten ze over mega koppel daarbij . stage 0 is 20 pk net als overal eigenlijk het gekke is dat je er voorheen nog speciale stages had voor de 9-4 dat is nu helemaal verdwenen van de site en praten ze alleen nog maar over de 2.8 t die in andere varianten in pk's ook bv 250 levert dat kan dus schijnbaar allemaal met stage 0 naar 320 pk dat kan dus voor veel v6 rijders een fantastische upgrade zijn

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » do 23 okt, 2014 9:45

@ G-ice,

Ik krijg als alles mee zit volgende week stekkers voor de ECU van wat V6 Slopers.
Heb ook nog een leuke om wellicht even leeg te trekken. MY2008 V6 XWD AERO ESTATE HIRSCH 300PK

Gr
Arco

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » do 23 okt, 2014 12:37

Tof! Gaan we ff stekkers solderen!

Een regelbaar voedinkje is denk ik ook handig, ik zal kijken of in nog een laptop voeding heb die 5, 6 en verder doet aan voltjes.

Ziet het er toch naar uit dat ik binnenkort weer in de buidel kan tasten om deze protocollen te kopen. Met al die bestanden moeten we daar dan toch soep van kunnen trekken.

Ik kan je ff een tooltje opsturen om die XWD Aero leeg te trekken.

p.s. Ik heb in de buurt een leuk nieuw Saté / biefstuk /spareribs tentje gevonden met heerlijk voer om onze eerste lees / schrijf / soldeer acties te vieren! :mrgreen:

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » do 23 okt, 2014 13:42

Heb nog wel een stuk of 30 voedingen liggen van laptops/routers etc etc, welke waardes zoek je?

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » do 23 okt, 2014 14:22

If you power up the ECU at 12v it wont start, it starting at 7v everything starts up just fine and you can increase the voltage if you feel like it.

Regelbaar, van 5 richting 12?

AR
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door AR » do 23 okt, 2014 14:31

amperage?

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » do 23 okt, 2014 14:56

Bij T5 / 7 doe ik volgens mij 1 to 1 1/2 ampere.
Geen idee wat deze ecu wil hebben, laag beginnen zou ik zeggen... ?

We kunnen / mogen Maarten zijn profi regelbare voeding gebruiken. 8)

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » do 23 okt, 2014 16:06

Op het delen van het 300HP bestand is de volgende reactie gekomen;
On this topic there surely are more knowledgeable people in this forum, but it seems that:
1C6806, 1C68C6, 1C6986, 1C6A46 are ignition angle maps (16x12)
1CA1AE is map for calculation of nominal charge (16x12)
1D0FEC is Nominal lambda for component protection (16x12)
1D2F18 is Lambda driver demand (15x6)

With a bit of guesswork:
1D6190 and 1D6254 could be gear torque limiters in % (12x7 and 12x7 respectively). The map shape is the same as in SportSedan V6, only its size is 4x7 there.
1D82E0 could be MDMAXNMOT - Maximum indicated torque for overpower protection (16x1). Size, axis and values seem to correspond, though its location is a bit different.
Weten we iig al wat beter in welke richting we waarschijnlijk moeten zoeken om te kijken wat er veranderd moet worden voor meer vermogen! :wink:

evo
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door evo » do 23 okt, 2014 16:27

Van ME7.5 levert Bosch ook een soort open variant voor de motorsport. Hier valt voor ME7.5 heea routines uit af te leiden. Documentie is ook op het i net te vinden. Weet niet of er wellicht ook zo iets voor ME9.6 bestaat....

En in hoeverre denk je dat ME9.1 verschilt? Hier is al veel voor uitgezocht.

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » do 23 okt, 2014 16:30

Afbeelding
Afbeelding

Grappig, dit is ongeveer de zelfde ECU als een Saab diesel. Deze zit in de 9-3X. De SS heeft een ECU in de vorm van een Trionic 8 ECU...

inactief
Geregistreerd lid

Bericht door inactief » do 23 okt, 2014 16:31

VTuner » Fri Oct 07, 2011 11:40 pm

amuro67 wrote:Hi VTurner, I'm from Italy and I have a Saab 2.8 V6 MY08 Aero 6speed atuomatic tranny... Compliment for your Tech & site.
Do you think that an upgrade "stage 1" don't damage the A/T tranny in future (maximum supported Aisin torque 450Nm) ? Now the car have 34000 miles.
Thanks

Sorry for not replying sooner- I have not been on the forums in quite some time!

Stage 1 or Stage 2 is safe for your tranny - I have hundreds of customers running over 540nm for over 3 years now with no trans problems, auto or manual. We have run Stage 2 on the automatics for several years without problems yet.

Spatje
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Spatje » do 23 okt, 2014 17:15

Hij durft wel, 540Nm op een automaat.

Plaats reactie