Speedparts ecu.
-
michelvenus
- Geregistreerd lid
Speedparts ecu.
Is hier iemand die een Speedparts ecu in zijn 9000 heeft? Ik heb op Ebay een Speedparts ecu gekocht en heb nu een beetje de indruk dat ik bedonderd ben. Ik vond het al raar dat de behuizing er verkeerd op zat en qua prestaties ben ik ook niet echt onder de indruk. Als ik de originele Saab ecu met die van Speedparts vergelijk zie ik eigenlijk geen verschil.
Misschien is er iemand die de moeite ervoor wil nemen om een foto te maken van de printplaat in de Speedparts ecu zodat ik het kan vergelijken met de mijne. Bij voorbaat dank!
Misschien is er iemand die de moeite ervoor wil nemen om een foto te maken van de printplaat in de Speedparts ecu zodat ik het kan vergelijken met de mijne. Bij voorbaat dank!
-
michelvenus
- Geregistreerd lid
Speedparts ecu.
Is hier iemand,het liefst met een 9000 cs die een Speedparts ecu in zijn Saab heeft? Ik denk dat ik op Ebay bedonderd ben met een gebruikte Speedparts ecu. De behuizing zat er verkeerd op en de prestaties vallen ook tegen. Merk weinig verschil. Ik heb de originele Saab ecu met de Speedparts ecu vergeleken maar zie geen verschil op de printplaat. Misschien is er iemand die er de moeite voor wil nemen om een foto van de printplaat te maken,van de Speedparts ecu dan. Bij voorbaat dank.
-
evo
- Donateur (2x)

Re: Speedparts ecu.
Gaat niet om de hardware, maar om de software.
Tenzij je verwacht dat de ecu is aangepast voor een T7 driewegklep/apc
Tenzij je verwacht dat de ecu is aangepast voor een T7 driewegklep/apc
-
ReinO
- Donateur (2x)

Misschien zelf even een foto plaatsen ? Wellicht sneller de juiste feedback.
als die ecu behuizing net als bij 900ng is dan kan je die printplaat idd omdraaien.
De stekker pas toch maar op 1 manier.
als die ecu behuizing net als bij 900ng is dan kan je die printplaat idd omdraaien.
De stekker pas toch maar op 1 manier.
-
michelvenus
- Geregistreerd lid
Dus als ik een speedparts ecu erin zet heb ik geen 265 pk en geen 430 nm? Snap ik niet,als ik dus bij Speedparts voor 2,940 kronen een ecu koop ben ik nog niet klaar?
-
Niels83
- Donateur (3x)

Hangt er vanaf. Als je FPT hebt wel, maar als je een LPT hebt moet je nog wel het e.e.a. aanpassen: siliconen slangen en APC. En zoals evo al zei: tenzij er een T7 brug gesoldeerd is op de printplaat moet het gewoon werken. Maar ik neem aan dat je er wel op gelet hebt dat je een 9000 T5 ecu gekocht hebt die niet is aangepast voor een T7 APC?
-
michelvenus
- Geregistreerd lid
Ik heb deze gekocht. 
Dat moet toch de goeie zijn. Ik heb de 9000 aero van '98. Waar ik alleen bang voor ben(en ik ben niet gauw bang!) is dat de verkoper op Ebay de printplaat(is dat de software?)heeft verwisseld. Dus hij rijdt nu waarschijnlijk met een speedparts ecu(printplaat) en een originele saab ecu behuizing rond. En ik heb de originele saab ecu(printplaat) en de speedparts behuizing. Daarom wou ik graag een foto zien van de printplaat van de speedparts ecu.

Dat moet toch de goeie zijn. Ik heb de 9000 aero van '98. Waar ik alleen bang voor ben(en ik ben niet gauw bang!) is dat de verkoper op Ebay de printplaat(is dat de software?)heeft verwisseld. Dus hij rijdt nu waarschijnlijk met een speedparts ecu(printplaat) en een originele saab ecu behuizing rond. En ik heb de originele saab ecu(printplaat) en de speedparts behuizing. Daarom wou ik graag een foto zien van de printplaat van de speedparts ecu.
-
Niels83
- Donateur (3x)

Aan de printplaat zie je niets. Het is niet zo dat SpeedParts een eigen printplaat in elkaar soldeert; ze schrijven alleen wat software op een originele Saab ECU en plakken er dan een stikker op. Later hebben ze het logo erin gefreezd. Maar dit lijkt wel echt. Denk niet dat je gaat kunnen aantonen dat het verwisseld is door ernaar te kijken. Je zult iemand moeten vinden die de software eraf kan lezen met CanFlasher en het dan bekijkt in T5 Suite.
Als je nog binnen de 45 dagen zit zou ik de verkoper vragen wat de deal is, je probleem uitleggen en anders een klacht indienen via ebay.
Als je nog binnen de 45 dagen zit zou ik de verkoper vragen wat de deal is, je probleem uitleggen en anders een klacht indienen via ebay.
-
mitch291
- Geregistreerd lid
Misschien "even" inlezen op T-5Suitemichelvenus schreef:Dus als ik een speedparts ecu erin zet heb ik geen 265 pk en geen 430 nm? Snap ik niet,als ik dus bij Speedparts voor 2,940 kronen een ecu koop ben ik nog niet klaar?
http://socalsaab.com/suites/suites.htm
Hmmm, 265 pk en 430 Nm met een originele downpipe, komt dat wel goed
Denk ook bijvoorbeeld ook nog even aan je koppeling, 430 Nm is nogal wat.
Ik rij zelf een 9000 CDE uit 1995, die van LPT naar FPT-stage1 is "gemaakt", puur softwarematig.
(uiteraard wel met toevoeging van de "APC" klep, direct aangepast voor een T7 "APC" klep)
Theoretisch van 170 pk / 260 Nm naar (ca.) 235 pk / 370 NM, dit gaat (tot nu toe) "hard zat"
Indien geen "APC" klep aanwezig (dan heb je nu dus, net als ik voorheen, ook een LPT) dan gebeurt er dus "niets".
Mocht er op de printplaat een "pootje" van een component zijn "gelicht" en er een "verbindingsbrug" zijn gesoldeerd, is deze aangepast voor het gebruik van een T7 "APC" klep, deze is goedkoper en minder storingsgevoelig dan de T5 "APC" klep,
vandaar dat dit regelmatig door tuners wordt aangepast.
Nogmaals, lees even e.e.a. door van T5Suite en er wordt een heleboel duidelijk, met plaatjes en al.
Nu maar hopen dat je een ECU met de door jou gewenste software hebt gekocht,
zo niet, geen ramp, kun je er alsnog in (laten) "flashen"
Succes.
-
evo
- Donateur (2x)

Offtopic... Sommige 9000 lpt's, bijv. zoals die van mij, kwamen volledig met apc klep...
Als je overigens eens in de buurt bent wil ik je ecu anders wel voor je uitlezen.
Als je overigens eens in de buurt bent wil ik je ecu anders wel voor je uitlezen.
-
Niels83
- Donateur (3x)

En weer semi-ontopic. Ik vind (persoonlijk), dat als je een snellere auto wilt, je beter een tune kunt kopen van G-Ice of evo, dan via ebay. De enige grote tuners die ik het (weer persoonlijk) waard vind om een tune van te kopen zijn Hirsch en Maptun. Dat zijn serieuze tuning bedrijven met complete hardware sets. SpeedParts vind ik persoonlijk niets meer bieden dan dat voorgenoemde heren kunnen. But that's just my 2 cents.
-
maikel2.0t
- Geregistreerd lid
Heb je niet gewoon een ecu van een 9-3 t5 bijv?;) snelheidssignaal is anders waardoor hij zijn turbodruk nie haalt
-
9000-95
- Donateur

inderdaad, is het wel een tune voor een 9000.
En je hebt een aero zeg je, is dat een automaat of een handbak. En is de ecu die je nu gekocht hebt bedoeld voor automaat of handbak. Scheelt nogal, andere turbo, zit ook andere mapping in de ecu voor handbak/automaat. Als de tune bijvoorbeeld voor een handbak bedoeld is kan het best zijn dat de automaat mapping niet is aangepast, schroef je die ecu dan in een automaat dan win je niks. En heb je je al afgevraagd of je voor deze upgrade alleen de ecu (software) nodig hebt of dat er misschien ook hardware aanpassingen nodig zijn. APC klep met toebehoren is zowieso nodig maar met dit vermogen is een 3 inch downpipe ook bepaald geen overbodige luxe. Is je hardware wel gezond, klopt je basisdruk wel, hoe is je wastegate actuator bov etc etc. Veel van dat soort dingen merk je niet direct bij standaard maar gaan zeker de kop opsteken bij tuning.
Komt toch iets meer bij kijken dus. Lees je rustig in.
En je hebt een aero zeg je, is dat een automaat of een handbak. En is de ecu die je nu gekocht hebt bedoeld voor automaat of handbak. Scheelt nogal, andere turbo, zit ook andere mapping in de ecu voor handbak/automaat. Als de tune bijvoorbeeld voor een handbak bedoeld is kan het best zijn dat de automaat mapping niet is aangepast, schroef je die ecu dan in een automaat dan win je niks. En heb je je al afgevraagd of je voor deze upgrade alleen de ecu (software) nodig hebt of dat er misschien ook hardware aanpassingen nodig zijn. APC klep met toebehoren is zowieso nodig maar met dit vermogen is een 3 inch downpipe ook bepaald geen overbodige luxe. Is je hardware wel gezond, klopt je basisdruk wel, hoe is je wastegate actuator bov etc etc. Veel van dat soort dingen merk je niet direct bij standaard maar gaan zeker de kop opsteken bij tuning.
Komt toch iets meer bij kijken dus. Lees je rustig in.
-
Guido
- Geregistreerd lid
Kun je iets meer vertellen over de specificaties waarmee in de advertentie werd geadverteerd?
Is de ECU voor deze auto? Sinds Nov.2011:9000AeroAnni. bj.1998. ???
Rijd je nu een 2.0 lpt of een 2.3lpt of 2.3 fpt of een 2.3 aero?
gr.
Guido
Is de ECU voor deze auto? Sinds Nov.2011:9000AeroAnni. bj.1998. ???
Rijd je nu een 2.0 lpt of een 2.3lpt of 2.3 fpt of een 2.3 aero?
gr.
Guido
-
tanisha
- Geregistreerd lid
je vermeld dat de print verkeerd om in de behuizing zat test de ecu eens op een 900ng of 9-3
zoals eerder vermeld is het snelheidssignaal anders en mist een 900ng/9-3 ecu de abs unit in een 9000 waardoor je niet boven basis boost uitkomt
zoals eerder vermeld is het snelheidssignaal anders en mist een 900ng/9-3 ecu de abs unit in een 9000 waardoor je niet boven basis boost uitkomt