102 octaan bij firezone in nederland
-
Krizzie
- Donateur (3x)

Re: 102 octaan bij firezone in nederland
Aral/BP staat er ook, zelfde bedrijf. 
-
gertram
- Donateur (3x)

V-Power is 97 maar dat mag er in Nederland niet op staan, dus staat er 95.
-
op
- Donateur (4x)

V-power is extra zuiver, waardoor het de klopvastheid heeft van octaan 97, maar het is en blijft 95 octaan.
-
evo
- Donateur (2x)

hmmm.... snap niet wat je bedoeld met "octaan". Het octaangetal is een referentiewaarde voor de klopvastheid van benzine... (geleend
)
Lees dit anders eens: http://nl.wikipedia.org/wiki/Octaangetal" onclick="window.open(this.href);return false;
Lees dit anders eens: http://nl.wikipedia.org/wiki/Octaangetal" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Krizzie
- Donateur (3x)

Er zitten meer reinigingsmiddelen in voor de motor. Octaan is wel degelijk rond 97, althans dat kwam toen uit de testen. Alleen mag je dat dus in Nederland niet op de pomp zetten omdat alleen 95 en 98 gevoerd mogen worden (en misschien 100 en 102 ook wel?)op schreef:V-power is extra zuiver, waardoor het de klopvastheid heeft van octaan 97, maar het is en blijft 95 octaan.
-
op
- Donateur (4x)

Wat ik schreef had dus dit moeten zijn:
Of het klopt of niet, dit was en is de marketing van Shell. Zelf heb ik nooit gemerkt dat V-power een hoger octaangetal heeft, terwijl je bij RON 98 het verschil met 95 heel goed merkt. Dan zou je de 97 ook moeten merken denk ik zo.gertram schreef:V-Power is 97 maar dat mag er in Nederland niet op staan, dus staat er 95.
In mijn 9000 LPT was dat heel goed te merken en in mijn 900 T16 ook. In de 9-5 merk het verschil in het mooier lopen bij stationair en een lager verbruik van 0,5 tot 1 liter per 100km. Met dit betere verbruik compenseer je dan het prijsverschil
-
Daan Paul
- Donateur

Prijzig! Vandaag Aral 102 getankt in Emmerich voor €1,63. Leuk experiment. Eerste indruk is dat de Saab het wel kan waarderen, die 102.michiel schreef:Gisteren viel het mij voor het eerst op bij de Firezone in Vriezenveen: 102 octaan € 1,819 per liter (95 octaan €1,679).Spatje schreef:Leuk! Is het veel duurder dan RON98? Paar centen per liter heb ik er wel voor over.
-
DionHPT
- Geregistreerd lid
Kan hij zeker! Rijdt errugg fijn erop
en een stukje zuiniger bij mij. Tank eigenlijk altijd bij de Aral als ik niet bij de Wevag E85 haal.
-
Guido
- Geregistreerd lid
Ik tank altijd 102. Maja rijd verder altijd op lpg. Doe dus erg lang met die paar liter benzine...
-
Peter van den Heuvel
- Geregistreerd lid
Jeess, loopt als een tierelier ! 
-
turbopilot
- Donateur (7x)

maandag kom ik langs zo'n tankstation, dan maar eens volgooien 
-
ZSR
- Donateur (3x)

Woensdag in Nootdorp die vuurwerk mix erin gegooid. Loopt misschien iets lekkerder... Alleen bij net tank vol ( tank altijd bp98) stond er nog DTE 620 op 58 liter, 3 minuten rijden... DTE 460???????
Verbruik is nu ook hoger. Vanavond even resetten en uurtje snelweg doen. Heel vaag die DTE, alsof ie denkt dit ken ik niet.
Verbruik is nu ook hoger. Vanavond even resetten en uurtje snelweg doen. Heel vaag die DTE, alsof ie denkt dit ken ik niet.
-
9-3turbo205
- Donateur (3x)

Ik heb het in Groningen getankt bij firezone, auto loopt mooi maar geen spectaculaire verschillen nog. Wel € 107,- afgerekend... i.p.v. net onder € 100,- blijven.
-
edwardk
- Geregistreerd lid
Dan houd ik het gewoon bij Aral E-10 voor €1.46,9 per litermichiel schreef:102 octaan € 1,819 per liter
-
turbopilot
- Donateur (7x)

tank zit er vol mee, morgen maar eens verder testen.
vandaag getest, voor wat het waard is dan,
een paar keer vanaf 120 in zijn 5 doortrekken met volle turbodruk.
hij zit tegen het rood aan en de naald gaat ietjes heen en weer.
met 102 ging ie een fractie verder in het rood en lijkt de naald iets stabieler.
echter toen was er ook wat regen, lees dus vochtige lucht, oftewel gratis waterinjectie .
morgen nog maar eens kijken.
vandaag getest, voor wat het waard is dan,
een paar keer vanaf 120 in zijn 5 doortrekken met volle turbodruk.
hij zit tegen het rood aan en de naald gaat ietjes heen en weer.
met 102 ging ie een fractie verder in het rood en lijkt de naald iets stabieler.
echter toen was er ook wat regen, lees dus vochtige lucht, oftewel gratis waterinjectie .
morgen nog maar eens kijken.