Bosch ME9.6 vs Trionic 7 Vermogen Aansturing
-
AR
- Donateur (2x)

Bosch ME9.6 vs Trionic 7 Vermogen Aansturing
Trionic 7 is Luchtmassa gestuurd, hoe is dat met Bosch ME9.6 (9-3 V6) is dat drukgestuurd over vermogensgestuurd?
Ik kan een Trionic 7 auto van nog zoveel upgrades voorzien, indien de software niet aangepast is maakt dit in eind vermogen eigenlijk niets uit. Als ik bij een 2.8 V6 BSR Stage 1 (285pk/470nm) de hardware aanpast? 3"Downpipe, inlaat traject ect. Zou dit dan positief effect hebben op het afgeleverde vermogen?
Gr Arco
Ik kan een Trionic 7 auto van nog zoveel upgrades voorzien, indien de software niet aangepast is maakt dit in eind vermogen eigenlijk niets uit. Als ik bij een 2.8 V6 BSR Stage 1 (285pk/470nm) de hardware aanpast? 3"Downpipe, inlaat traject ect. Zou dit dan positief effect hebben op het afgeleverde vermogen?
Gr Arco
-
sveba
- Donateur (3x)

Re: Bosch ME9.2 vs Trionic 7 Vermogen Aansturing
ik ben bezig geweest met de 9-4 waar in principe hetzelfde blok inzit en nu lieg ik verder in commissie maar die jongens van kcp hebben aangegeven dat dit geen vermogenverschil teweeg brengt en dat de software aangepast moet worden, het verhaal leek mij ook plausibel.
je zou even met hun contact op kunnen nemen om het exact na te vragen
je zou even met hun contact op kunnen nemen om het exact na te vragen
-
evo
- Donateur (2x)

Re: Bosch ME9.6 vs Trionic 7 Vermogen Aansturing
massa gestuurd... althans massa is een van de randvoorwaarden...
-
inactief
- Geregistreerd lid
Linkjes gejat;
http://www.wothrline.com/editerbara_sid ... e7_me9.htm
http://www.sidney.pro.br/ecu.pdf
Leuk, weer iets nieuws, ik doe mee!
Control module, Motronic ME 9.6
General data

Number of pins A=64 B=64
Power supply +30 Pin No. B36
Power supply +15 Pin No. B3
Power supply from main relay Pin No. B1, B13, B17
Power ground Control module casing (Not needed for read/flash)
P-bus + Pin No. B23
P-bus - Pin No. B55
Reference ground Pin No. A7, B25 (A7 not needed for read/flash)
If you power up the ECU at 12v it wont start, it starting at 7v everything starts up just fine and you can increase the voltage if you feel like it.

http://www.wothrline.com/editerbara_sid ... e7_me9.htm
http://www.sidney.pro.br/ecu.pdf
Leuk, weer iets nieuws, ik doe mee!
Control module, Motronic ME 9.6
General data

Number of pins A=64 B=64
Power supply +30 Pin No. B36
Power supply +15 Pin No. B3
Power supply from main relay Pin No. B1, B13, B17
Power ground Control module casing (Not needed for read/flash)
P-bus + Pin No. B23
P-bus - Pin No. B55
Reference ground Pin No. A7, B25 (A7 not needed for read/flash)
If you power up the ECU at 12v it wont start, it starting at 7v everything starts up just fine and you can increase the voltage if you feel like it.
-
sveba
- Donateur (3x)

veel technisch
en voor de leek?
-
inactief
- Geregistreerd lid
Voor de leek? Inlezen of kennis kopen door een getuned bestand te kopen.
Wat je zou kunnen opteren is je auto laten uitlezen, ik wil mijn profi tool & Swiftec upgraden met ME9.6 om te kunnen lezen en schrijven. Het helpt om zo veel mogelijk bestanden te hebben om te kunnen vergelijken.
Een 280 pk Saab origineel zou ook ontzettend nuttig zijn om naast een "normale" V6 bin te leggen. Dus mocht je die een weten te staan waar de OBD stekker aan gehangen mag worden...
Wat je zou kunnen opteren is je auto laten uitlezen, ik wil mijn profi tool & Swiftec upgraden met ME9.6 om te kunnen lezen en schrijven. Het helpt om zo veel mogelijk bestanden te hebben om te kunnen vergelijken.
Een 280 pk Saab origineel zou ook ontzettend nuttig zijn om naast een "normale" V6 bin te leggen. Dus mocht je die een weten te staan waar de OBD stekker aan gehangen mag worden...
-
sveba
- Donateur (3x)

sorry
alleen een met 300 standaard
-
inactief
- Geregistreerd lid
Ook leuk, 300 standaard paardjes! Die wil ik ook wel zien! 
Toevallig de 18e oktober op de meeting?!
Toevallig de 18e oktober op de meeting?!
-
sveba
- Donateur (3x)

geen probleem regelen we een keer
ja toevallig wel! wel kit meenemen om de ecu weer dicht te maken
ja toevallig wel! wel kit meenemen om de ecu weer dicht te maken
-
inactief
- Geregistreerd lid
Ik kan het uitlezen als het goed is via de OBD2 stekker... Zonder de ECU open te maken.
-
sveba
- Donateur (3x)

oh ok dat lukte die jongens van kcp niet , maar leef je uit en lurk hem leeg
leuk je te ontmoeten en ben erg benieuwd naar de materie het tunen heeft mijn grote interesse en ik wil me daar verder in verdiepen en kennis in opdoen.
jij wat info uit de ecu van de auto ik wat info uit de ecu in je hoofd , goede ruil ?
leuk je te ontmoeten en ben erg benieuwd naar de materie het tunen heeft mijn grote interesse en ik wil me daar verder in verdiepen en kennis in opdoen.
jij wat info uit de ecu van de auto ik wat info uit de ecu in je hoofd , goede ruil ?
-
inactief
- Geregistreerd lid
Ik heb (nog) geen kennis van ME9.6, alleen wat ik nu ga lezen en uitvinden.
Dus net als met mijn start van Trionic 7, helemaal vanaf nul, is dít hét moment om aan te pikken en alles te gaan lezen wat je kunt vinden om mee te kunnen.
Ik heb net een bestand gedownload op de diverse tuning sites te vinden voor ME9.6 Saab inc een volledig beschrijvings bestand.
Als ik dat inlaad in mijn tuning software kom ik (waarschijnlijk) alle mappen tegen die in het bestand zitten.

Je ziet hier een van de verschillende ontstekingsmappen die tussen de 5.700 tabellen die in het bestand te vinden zijn verstopt zitten.
Dus net als met mijn start van Trionic 7, helemaal vanaf nul, is dít hét moment om aan te pikken en alles te gaan lezen wat je kunt vinden om mee te kunnen.
Ik heb net een bestand gedownload op de diverse tuning sites te vinden voor ME9.6 Saab inc een volledig beschrijvings bestand.
Als ik dat inlaad in mijn tuning software kom ik (waarschijnlijk) alle mappen tegen die in het bestand zitten.

Je ziet hier een van de verschillende ontstekingsmappen die tussen de 5.700 tabellen die in het bestand te vinden zijn verstopt zitten.
-
inactief
- Geregistreerd lid
Wat ik nu eerst ga doen is een reserve ECU en stuk kabelboom proberen te scoren. Hierdoor is het veiliger om tests te doen...
Hmm, ebay doet hier niet aan mee... Denk dat dit een lastige gaat worden...
Hmm, ebay doet hier niet aan mee... Denk dat dit een lastige gaat worden...