Eerder dat de meeste al tot snippers vermalen zijn denk ik.johnb52 schreef:Checkte marktplaats vorige week nog even, staan weinig 9000 op!
Zou dat betekenen dat de 9000 bezig is aan eerherstel?
9000 freaks
-
odin1899
- Donateur

Re: 9000 freaks
-
sjorsfloor
- Donateur

Nou, dat levert dus behoorlijk wat reacties op en terecht! Qua 9000 rijden ga ik zelf richting de 1.000.000 km en daar zit ook een V6 bij. Een groene Griffin CD met alles er op en aan. Een fantastische auto inderdaad zolang je rechtuit gaat. Ik heb mij op klaverbladen een paar keer ernstig verslikt, want dat zware blok in de neus maakt hem wel erg onderstuur gevoelig. Zoeven dus een 10, maar hou je ook van wat stevig bochtenwerk en power? Ga dan toch maar voor 2.3 Turbo.
Een 9000 rijden en hem top houden kan prima. Het alleen veel werk en vraagt ernaast om selectief parkeren... Mijn 9000 2.0 LPT heeft 2 ton gelopen, maar als je hem ziet denk je binnen en buiten niet meer dan 75K. Het kan echt, maar je moet dus een freak zijn in alle opzichten
Een 9000 rijden en hem top houden kan prima. Het alleen veel werk en vraagt ernaast om selectief parkeren... Mijn 9000 2.0 LPT heeft 2 ton gelopen, maar als je hem ziet denk je binnen en buiten niet meer dan 75K. Het kan echt, maar je moet dus een freak zijn in alle opzichten
-
savo
- Geregistreerd lid
Ik zou zeggen kom maar op met de foto'sMijn 9000 2.0 LPT heeft 2 ton gelopen, maar als je hem ziet denk je binnen en buiten niet meer dan 75K. Het kan echt, maar je moet dus een freak zijn in alle opzichten
-
sjorsfloor
- Donateur

http://www.mijnalbum.nl/Foto550-TETABKPU.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
-
90002.3Griffin
- Donateur

Geen fijnere auto dan een 9000, al meer dan een half miljoen kilometers lang. Rij er nu 20 jaar in, eerst een CS Griffin handbak uit 1991, in 2008 ivm doorgeroeste achteras ter plekke ingeruild voor een 1998 Anniversary LPT automaat, Stage 1 erin laten zetten en gaan. Afgezien van wat lakpuntjes door medeweggebruikers tiptop in orde. Uiteraard het nodige (grote) onderhoud maar de ruimte en het comfort. Geweldig. Vervangen de laatste jaren: Automatische bak, kachelradiateur, kleppendekselpakking ivm lichte olielekkage, riemen / distributie, de nodige fuseekogels, abs sensoren, you name it en het is wel eens vervangen maar deze blijft bij me tot hij niet meer te repareren is vermoed ik. (Of ik niet meer LOL)
Verheug me alweer op mijn Conti 850 winterbanden met aerovelgen, rijden nog fijner dan mijn Michelin Primacy met anniversary velgen. En in maart verheug ik me weer op de Anniversary's enz enz enz.

Verheug me alweer op mijn Conti 850 winterbanden met aerovelgen, rijden nog fijner dan mijn Michelin Primacy met anniversary velgen. En in maart verheug ik me weer op de Anniversary's enz enz enz.
-
sjorsfloor
- Donateur

Misschien leuk dat iedereen een foto plaatst bij zijn reactie. Dat hoort toch bij een ode aan deze miskende Zweed?
-
levensnevel
- Donateur (3x)

Tussen onze 9-3 en onze huidge 9-5 een tweetal weken rondgereden in een in CS editione 'beverly' op gas.

kwam van een forumlid en is na wat omzwervingen bij een ander forumlid terechtgekomen waar ze nu met de nodige TLC haar dagen slijt.
?toeval?
net bij 'stop politie' herhaling nummertje zoveel wordt een witte 9K langs de kant van de weg gezet omdat de remlichten blijven branden.
Tijdens de rit kenteken 'grayed out' bij de discussie langs de kant van de weg kenteken vol in beeld.
Korte check bij RDW: kenteken: bestaat niet.
weer eentje minder

kwam van een forumlid en is na wat omzwervingen bij een ander forumlid terechtgekomen waar ze nu met de nodige TLC haar dagen slijt.
?toeval?
net bij 'stop politie' herhaling nummertje zoveel wordt een witte 9K langs de kant van de weg gezet omdat de remlichten blijven branden.
Tijdens de rit kenteken 'grayed out' bij de discussie langs de kant van de weg kenteken vol in beeld.
Korte check bij RDW: kenteken: bestaat niet.
weer eentje minder
-
savo
- Geregistreerd lid
Prachtige wagen sjorsfloor! En als eerbetoon heb je zeker gelijk iedere reactie zou moeten worden voorzien van een fotootje, bij deze.

-
sjorsfloor
- Donateur

Nou die van jou mag er ook zijn Savo. Ziet er gekoesterd uit!
-
sjorsfloor
- Donateur

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EFWNG8VG.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier nog zo'n treurig geval van een V6 Griffin, waar de laatste jaren niet erg zuinig mee was omgesprongen. Heb daar recent de vensterbanken uitgehaald en andere "houtdelen" + een complete Harman Kardon set!
Hier nog zo'n treurig geval van een V6 Griffin, waar de laatste jaren niet erg zuinig mee was omgesprongen. Heb daar recent de vensterbanken uitgehaald en andere "houtdelen" + een complete Harman Kardon set!
-
MaartenVeeke
- Geregistreerd lid
Leuk topic! Hier twee recente foto's van 'mijn' 9000. Hij is van mn vader eigenlijk maar gezien ik nu de kosten ervoor betaal noem ik 'm met een knipoog de mijne. Het is een 9000 2.3 FTP automaat op G3 met MapTune stage 1 (245pk). Het is een Belgische import inclusief Waxoil stickertje op de achterruit en dat is te zien. Nergens roest. Net over de 260.000km. Bij 227.000 in 2012 helaas een verplichte motor revisie maar wat mij betreft zeer geslaagd;-).
Al jullie verhalen over verbruik haal ik bij lange na niet. Op LPG rijdt 'ie stug 1 op 7,6 ongeacht hoe licht ik mn voet op het pedaal zet. Enige uitzondering is als ik een tank leeg rij op de snelweg, bijvoorbeeld met een autovakantie. Dan is 1 op 9 goed te halen (met dakkoffer en al). Pa heeft er veel aan gedaan in 2012. Zie ook dit en dit topic.
Wat er aan gedaan is, somt pa ook op:
Deze blijft dus nog wel even op de Nederlandse wegen...
Op korte termijn is de airco aan de beurt. Slang = lek (die 2 dure die aan elkaar zitten: 1 loopt naar de radiator, 1 richting dashboard). We hebben nog een nette achterbumper in de juiste kleur liggen en zoeken nog naar een nette voorbumper zonder scheuren met goede lak voor een mooi prijsje. Beide bumpers bevatten net iets teveel gebruikerssporen naar mijn zin maar verder is 'ie nog reuze goed voor de komende jaren! Ik ben er in ieder geval dolgelukkig mee zolang ik 'm mag gebruiken!

En hier afgelopen voorjaar net voordat ik met mijn vriendin en schoonfamilie naar Denemarken reed.

Al jullie verhalen over verbruik haal ik bij lange na niet. Op LPG rijdt 'ie stug 1 op 7,6 ongeacht hoe licht ik mn voet op het pedaal zet. Enige uitzondering is als ik een tank leeg rij op de snelweg, bijvoorbeeld met een autovakantie. Dan is 1 op 9 goed te halen (met dakkoffer en al). Pa heeft er veel aan gedaan in 2012. Zie ook dit en dit topic.
Wat er aan gedaan is, somt pa ook op:
Behalve de revisie van blok/kop/distributie is ook de turbo gerepareerd. Die zat vast, het schoepenwiel uitlaatkant was flink beschadigd door spul van bougie/kleppen. Gelukkig had ik nog een reserveturbo liggen uit de donor-9000. Van twee turbo's is er eentje gemaakt. Daarnaast is de radiateur vervangen, aansluitbuis broos geworden na 15 jaar. Lambdasensor was ook stuk, wat op zich vreemd is. Omdat het spul er toch uit lag heb ik tegelijk een aantal slijtdelen vervangen: ventilatormotor die piepte, kachelradiator, alle koelwaterslangen en thermostaat, dynamo laten reviseren, startmotor laten reviseren. De waterpomp was kort tevoren al vervangen net als de accu. Verder de stationairregeling en het gasklephuis goed schoongemaakt. Kortom: onder de motorkap is er weinig ouds meer te vinden.
Deze blijft dus nog wel even op de Nederlandse wegen...
Op korte termijn is de airco aan de beurt. Slang = lek (die 2 dure die aan elkaar zitten: 1 loopt naar de radiator, 1 richting dashboard). We hebben nog een nette achterbumper in de juiste kleur liggen en zoeken nog naar een nette voorbumper zonder scheuren met goede lak voor een mooi prijsje. Beide bumpers bevatten net iets teveel gebruikerssporen naar mijn zin maar verder is 'ie nog reuze goed voor de komende jaren! Ik ben er in ieder geval dolgelukkig mee zolang ik 'm mag gebruiken!

En hier afgelopen voorjaar net voordat ik met mijn vriendin en schoonfamilie naar Denemarken reed.

-
Jungleman
- Geregistreerd lid
mijn 9000 CD Griffin: 'gratis' opgehaald in München.
gratis, als in: alleen reiskosten van 2 personen à 250 euro.
met wat importperikelen kwamen de totale kosten op (ruim gerekend) 900 euro. en dat voor een auto van 16 jaar oud en 193k op de klok.
zoals eerder gezegd eind vorig jaar gedemonteerd
gefotografeerd in Trollhättan, bij ANA voor de deur:

gratis, als in: alleen reiskosten van 2 personen à 250 euro.
met wat importperikelen kwamen de totale kosten op (ruim gerekend) 900 euro. en dat voor een auto van 16 jaar oud en 193k op de klok.
zoals eerder gezegd eind vorig jaar gedemonteerd
gefotografeerd in Trollhättan, bij ANA voor de deur: