Mooi zo, die BBS ventieldopjes. Wel opletten, heb wel eens gehoord over groene 'sport' ventieldopjes die zouden smelten

Ik zie dat Alex de nieuwe versie heeft. Ik heb de 18" oude versie (Met Hirsch Performance in een spaak gegrafeerd) en daar zijn mijn standaard naafdoppen dus te groot voor. Ik heb Hirsch gemaild en die vertelde mij dat er twee varianten waren met een 56mm dop (partnr W770003000) en een 60mm dop (partnr W770001000). Ik neem aan dat Alex dus die 60mm variant heeft, maar die zegt dus 63mm te hebben. (Alex, wat kan jij nu zeggen?) Kan iemand (Dessel) hier eens een slim antwoord op geven? Of het voor mij opmeten. Ik overweeg gewoon blanco naafdoppen te kopen en daar stickers op te laten plaatsen, want Hirsch origineel ga je never nooit vinden natuurlijk.Dessel schreef:Zijn het de nieuwere versie (met Hirsch performance stickertje tussen de spaken) of de oudere (met Hirsch performance gegraveerd in een van de spaken) ?
Ik dacht dat de nieuwere de standaard saab centercaps gebruikte en de oudere een speciale versie van toen, die is kleiner. Ik heb de oudere versie en normale centercaps zijn te groot hiervoor, gelukkig heb ik de oude erbij gekregen.

Ik had via E-bay Saab naafdoppen 60mm besteld, maar die passen niet in de Hirschvelg, nog steeds te grootDessel schreef:De volledige doppen heb ik helaas niet meer (of ik vind ze voorlopig niet...), ik heb enkel nog de dekseltjes die op de naafkappen zaten. De diameter hiervan is 58 mm terwijl die van een huidige saab 60 mm zijn. Als ik het mij goed herinner was de buitendiameter van het geheel van de hirsch doppen 60 mm, terwijl die van een huidige saab 63 mm is.
Hier heb ik zeker wat aan AR, weet je een partnummer van die Volvo naafdopjes? Zoals je hierboven kunt lezen was mijn e-bay avontuur geen succesAR schreef:Ik heb bij een setje 17" Hirsch winterwielen (oude type met Hirsch logo in een van de spaken) gebruik gemaakt van Naafdopjes van Volvo. Deze paste perfect.[...]Misschien heb je er iets aan.

Ja, dat zou zomaar eens kunnen. Toch maar eens met een dremel er overheen...AR schreef:Is die velg niet gepoedercoat waardoor er een rand is gekomen op de plek waar het naafkapje hoor te zitten? Ik moest na het poedercoaten ook een stukje weghalen omdat de velg anders niet meer op de naaf paste.
Waren dat deze naafdoppen? Die hebben volgens Skandix een diamter van 60mm.AR schreef:Ik kon met de 17" (winterwielen, oud type Hirsch logo op een van de poten) perfect uit de voeten met de Volvo kapjes van de eerdere S/V40 (1997-2003)
Dat zijn die van 63mm inderdaad.AR schreef:en bij mijn 18" (zomerwielen, Hirsch performance als dome sticker in het velg bed) de normale Saab naafkapjes. (weet zo niet exact wat de diameters zijn)