Redelijk makkelijk te doen! De link hierboven helpt, zelf had ik de haynes bij de hand en van te voren even gespiekt op onderstaande link:
http://photo.platonoff.com/Auto/2004092 ... tine_belt/
overigens zit bij mij de afdekplaat bij de krukaspoelie er niet meer op... Scheelt weer demonteren, maar of het nu heel wenselijk is.... Maar even op de sloop kijken naar een vervanging.
wel of niet waterpomp vervangen en kwaliteit rollen
-
Deca
- Geregistreerd lid
Re: wel of niet waterpomp vervangen en kwaliteit rollen
Nice! mijnautoonderdelen dus.., ga het er binnenkort ook maar op wagen:)
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Enige nadeel dat ik kon ontdekken, was dat de polyriem een datum had uit 2013. Lag dus al even in het magazijn, maar geen idee hoe dat is als je bij de Brezan een riem koopt. Voor de rest; snel geleverd en dus scherp geprijsd.
-
veenaalt
- Donateur (7x)

En hoe is de kwaliteit van febi rollen?Gele aero schreef: ↑wo 30 jul, 2014 12:34Vandaag alles vervangen. Rollen waren nog in prima staat, maar als je toch nieuwe hebt....
De middelste looprol is inderdaad een gruwel om er weer op te zetten. Zeker als je er na vastzetten achterkomt dat hij wel erg uit het lood staat ten opzichte van de andere rollen. Weer loshalen en er dan achter komen dat je de twee ijzeren "ringen" verwisseld hebt, want er is er één voor de voorkant en één voor de achterkant en die verschillen behoorlijk. Voordeel is dat je dan inmiddels wel de handigheid hebt om de rol vast te zetten, dus gaat het een stuk sneller.
Klusje geklaard!
Kwaliteit Febi rollen kan ik nog niets over zeggen, behalve dat ze van dezelfde degelijkheid lijken als die van het blok afkwamen.
-
Gele aero
- Donateur (8x)

Geen enkel probleem mee gehad. Volgens mij vorig jaar wel weer vervangen (vervang altijd alles met de multiriem).
-
LuukB93
- Geregistreerd lid
Staan er in de Haynes ook nog momenten voorgeschreven? of vast is vast? Moet dit zelf ook doen volgende week en kan mijn Haynes ff niet vinden tussen alle zooi

-
Gele aero
- Donateur (8x)

Vast is vast moet volstaan. Je kunt eventueel wat loctite gebruiken.
-
johnssons
- Geregistreerd lid
... vast is vast ... aanhaalmomenten vind je o.a. hier ... https://saabwisonline.com/c8/9-5/2005/2 ... torques-5/ of even specifiek zoeken ... echter geen loctite gebruiken, alleen bij de bout van de krukaspoelie ... vast zetten met loctite is niet nodig ... en het ergste .. het wordt een echte klus als alles later weer los moet ..
John
John