Hoeveel druk draai je?
-
Guido
- Geregistreerd lid
Hoeveel druk draai je?
Gewoon uit nieuwsgierigheid der cijfertjes...
Hoeveel druk draai je bij wat voor een setup?
Ik trap af:
Anni 9000 2.0 FPT 0.9bar max (185pk-283nm)
Hoeveel druk draai je bij wat voor een setup?
Ik trap af:
Anni 9000 2.0 FPT 0.9bar max (185pk-283nm)
-
Krizzie
- Donateur (3x)

Re: Hoeveel druk draai je?
1.1 bar max. (T5 suite denkt 242pk 375nm, maar zal iets minder zijn. Moet weer een keer op de bank
)
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Welke waarde is dat in de open SID?
verstuurd met mijn Xperia Z2 met Tapatalk
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
-
maikel2.0t
- Geregistreerd lid
@ the moment 1bar gezien ik nog niet de juiste koppeling heb ga straks rond de 2bar draaien 
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Oja, bedankt.
Mijn Pbef ( druk tussen turbo en gasklep) kwam tot in de 1700's
Pdif (verschil tussen laaddruk in inlaatspruitstuk en de luchtdruk van de buitenlucht geeft werkelijke over- of onderdruk aan) kwam tot in de 700's.
Is het nu 1,7 of. 0,7? Ik neem aan 0,7 (want met 1,7 duw je er een stuk meer lucht doorheen dan (Mreq) 1050.....)
Mijn Pbef ( druk tussen turbo en gasklep) kwam tot in de 1700's
Pdif (verschil tussen laaddruk in inlaatspruitstuk en de luchtdruk van de buitenlucht geeft werkelijke over- of onderdruk aan) kwam tot in de 700's.
Is het nu 1,7 of. 0,7? Ik neem aan 0,7 (want met 1,7 duw je er een stuk meer lucht doorheen dan (Mreq) 1050.....)
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
1.7 bar is je absolute druk.
De overdruk is +/- 0,7 bar.
1,7 bar kan je map sensor al niet meer meten. Je zult dan maximaal 1,5 bar zien. Op een log zul je dan ook een vlakke lijn zien.
Ik heb wel is applicaties gezien die een map sensor hebben die tot 12 bar overdruk ging, ze hadden alleen een vlakke lijn op de logfile staan.
De overdruk is +/- 0,7 bar.
1,7 bar kan je map sensor al niet meer meten. Je zult dan maximaal 1,5 bar zien. Op een log zul je dan ook een vlakke lijn zien.
Ik heb wel is applicaties gezien die een map sensor hebben die tot 12 bar overdruk ging, ze hadden alleen een vlakke lijn op de logfile staan.
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Daarom heb jij ook een externe nodig dus? Die van jou loopt echt onwijs mooi moet ik zeggen!
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Druk is niet relevant.
Luchtmassa wel. Hij gaat zijn boost steeds verder opschroeven om maar op die 1450 mg/c te blijven.
Luchtmassa wel. Hij gaat zijn boost steeds verder opschroeven om maar op die 1450 mg/c te blijven.
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Nou druk niet relevant. Je hebt de druk nodig om aan de luchtmassa te komen dus hij is zeker relevant. En daarbij bouwt hij mooi op, zonder gekke fratsen als overshoot en dergelijke. Ik vind dat mooi en kijk daar graag naar.
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
met druk niet relevant bedoel ik, dat ik liever minder druk heb en meer flow
.
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Tijd voor een td04-15t voor mij een donkerbruine injectoren....
-
RacesconaB204L
- Geregistreerd lid
.......of wat meer kleplift.
Met die 8,64 mm (standaard) heb je ook fiks wat laaddruk nodig bij een B2**-achtige, anders krijg je het mengsel er niet in. De kleplift van een Saab is relatief klein t.o.v. de meeste andere motoren; vergelijk maar eens. Daarom heb ik andere nokkenassen gemonteerd en dat gaat prima. Je hebt dan ook niet persé van die joekels van verstuivers nodig, om er weer genoeg benzine in te krijgen tegen die hoge laaddruk in.
Met die 8,64 mm (standaard) heb je ook fiks wat laaddruk nodig bij een B2**-achtige, anders krijg je het mengsel er niet in. De kleplift van een Saab is relatief klein t.o.v. de meeste andere motoren; vergelijk maar eens. Daarom heb ik andere nokkenassen gemonteerd en dat gaat prima. Je hebt dan ook niet persé van die joekels van verstuivers nodig, om er weer genoeg benzine in te krijgen tegen die hoge laaddruk in.