Te veel lucht met volgas
-
Rens69
- Geregistreerd lid
Te veel lucht met volgas
Ik heb me auto aangepast met het volgende:
Td04 18t met speciale lichtgewicht wielen
3" downpipe
Grote inlaat snorkel
Grote cobra inlaat
Software op 250pk 400nm
Nu is het probleem als ik gas geef spoelt me turbo volgas op richting de 1350 me gevraagde is rond de 1240
Als ie geschreven is de software is het 200km goed en dan begint de "overshoot" me badp waarde is gelijk naar -250
Amul is rond de 380 en als ik de turbo erbij komt volgas ploft hij soms ook in de uitlaat.
Wie kan mij een beetje hulp in de goede richting geven ik heb al op het forum gezocht maar ik kom er nog niet goed uit
Td04 18t met speciale lichtgewicht wielen
3" downpipe
Grote inlaat snorkel
Grote cobra inlaat
Software op 250pk 400nm
Nu is het probleem als ik gas geef spoelt me turbo volgas op richting de 1350 me gevraagde is rond de 1240
Als ie geschreven is de software is het 200km goed en dan begint de "overshoot" me badp waarde is gelijk naar -250
Amul is rond de 380 en als ik de turbo erbij komt volgas ploft hij soms ook in de uitlaat.
Wie kan mij een beetje hulp in de goede richting geven ik heb al op het forum gezocht maar ik kom er nog niet goed uit
-
Rens69
- Geregistreerd lid
Re: Te veel lucht met volgas
Daarna vlakt hij rond de 1150 spoelt weer tot 1350 vlakt weer tot 1150 enzo.
-
evo
- Donateur (2x)

Je moet je software natuurlijk aan je hardware aanpassen. In jouw geval de maps die met je turbo te maken hebben. In de volksmond heet dat je turbo mappen...
Adaptie uit zetten (of niet...), boost map maken, pid maps maken, adaptie maps maken, etc... lijkt minder werk dan het is
Sent from my SM-G900F using Tapatalk
Adaptie uit zetten (of niet...), boost map maken, pid maps maken, adaptie maps maken, etc... lijkt minder werk dan het is
-
ReinO
- Donateur (2x)

he, wat leuk nog iemand met zo'n turbo: welkom bij de club! waar heb je die 18T gescoord?
jij hebt een T7 en ik rij met een T5 met die turbo: in het begin had ik 'last' van shoots, de turbo wilde te graag. Na een paar honderd km had de ecu zelf dit probleem opgelost.
maar als dat niet werkt zal je evo's traject moeten volgen.
en met hoeveel turbodruk rij je ? ik zag nog geen 3 bar map sensor staan.
jij hebt een T7 en ik rij met een T5 met die turbo: in het begin had ik 'last' van shoots, de turbo wilde te graag. Na een paar honderd km had de ecu zelf dit probleem opgelost.
maar als dat niet werkt zal je evo's traject moeten volgen.
en met hoeveel turbodruk rij je ? ik zag nog geen 3 bar map sensor staan.
-
Rens69
- Geregistreerd lid
Maar evo hoort hij die niet automatisch aan te passen als ik in t7 suite de juiste turbo selecteer?
Ik heb de 18t speciaal laten maken bij een kennis en in combinatie met een 3 inch downpipe is het turbo gat zowat verdwenen hij spoelt rond 1600 toeren op en bij 2000 toeren iets meer als 1 bar me turbo druk vollast is rond de 1.45- 1.5
Bar. Heb je bij t7 ook een 3 bar map sensor nodig?
Ik heb de 18t speciaal laten maken bij een kennis en in combinatie met een 3 inch downpipe is het turbo gat zowat verdwenen hij spoelt rond 1600 toeren op en bij 2000 toeren iets meer als 1 bar me turbo druk vollast is rond de 1.45- 1.5
Bar. Heb je bij t7 ook een 3 bar map sensor nodig?
-
Thieuke
- Donateur (3x)

Als jij die turbo selecteerd dan kan je in de grafiek zien hoe een wat met de turbo. Je zal wel een tuning pack moeten importeren met de juiste mappen en aanpassingen voor jou turbo, anders veranderd er helemaal niks.
Of je past zelf de juiste mappen aan zodat die passen bij de karakter eigenschapen van jou turbo.
verstuurd met mijn Xperia Z2 met Tapatalk
Of je past zelf de juiste mappen aan zodat die passen bij de karakter eigenschapen van jou turbo.
verstuurd met mijn Xperia Z2 met Tapatalk
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
nee,trionic7 is niet MAP gestuurd.Rens69 schreef: Heb je bij t7 ook een 3 bar map sensor nodig?
-
evo
- Donateur (2x)

Maar MAF, trionic 7 gebruikt echter wel je MAP. Oa bij grotere veranderingen in MAF, waarvoor je LMM eigenlijk te traag is. Dan grijpt ie terug op de data van je MAP sensor. Bij het draaien van andere turbo's en hogere drukken dan stock is het dus ook gewenst die maps te updaten. Anders kun je ook last krijgen van "overshoots".
Trionic documentatie, boeken over efi tuning icm turbochargers, een of meerdere bins in T7Suite map voor map doornemen en dan valt het op zijn plaats. ...
Trionic documentatie, boeken over efi tuning icm turbochargers, een of meerdere bins in T7Suite map voor map doornemen en dan valt het op zijn plaats. ...