Andere 9-5 inlaat spruitstuk

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Rens69
Geregistreerd lid

Andere 9-5 inlaat spruitstuk

Bericht door Rens69 » do 05 jun, 2014 12:51

Goedenmiddag,

Ik heb een Saab 9-5 2.0T
Nu moet ik een ander inlaatspruitstuk kopen omdat ik nu de rood/grijze injectoren heb nu is me auto aangepast naar e85 en wil ik graag grote injectoren dus die passen niet.
Nu heb ik een andere inlaat (1deel) met bruine injectoren nu is mijn vraag kan ik dit oude inlaat spruitstuk zo over bouwen met injectoren en al (bruine)?? Of moet hier de software voor aangepast worden?

Met Vriendelijke Groeten Rens :O:

tanisha
Geregistreerd lid

Re: Andere 9-5 inlaat spruitstuk

Bericht door tanisha » do 05 jun, 2014 13:01

het verschil tussen de rode injectoren die je nu hebt en de bruine is 20cc dat is niet echt de moeite waard om te wisselen

wat wel de moeite waard is ombouw naar het nieuwe type kabelboom met alle bijbehorende delen omdat de nieuwere software 1000 keer mooier loopt

Rens69
Geregistreerd lid

Bericht door Rens69 » do 05 jun, 2014 13:05

Daar gaat het in mijn geval niet om ik wil graag siemens deka's 875 cc injectoren monteren omdat ik rond de 300 pk wil rijden
Nu wou ik eerst siemens deka 630 kopen maar nu schijnen de 875 cc injectoren beter te lopen onder lage last en modernere constructie vandaar en die krijg ik niet in deze inlaat

Groete

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » do 05 jun, 2014 13:18

dan moet je even op zoek naar een tussen type inlaat zoals gemonteerd op de '89, '99 en '00 viggen en de eerste normale t7 9-3 die zijn te herkennen aan het zelfde type sensor wat jij nu op je inlaat hebt zitten

met een nieuw type inlaat zit je met een verkeerde sensor

300pk is niet zo wereld schokkend dat kan je ook prima af met bosch green giants wil je later toch nog meer pk's heb je eerder een andere koppeling nodig dan injectoren

Rens69
Geregistreerd lid

Bericht door Rens69 » do 05 jun, 2014 13:29

Oke ik had er al 1 gevonden maar dat was inderdaad een andere inlaat stekker.
ik heb momenteel al me koppeling vervangen voor een aero koppeling en ik heb liever geen green giants omdat ik ze maar iets goedkoper zijn. Als de 875cc deka en dit is me daily dus imitatie van alibaba is voor mij geen optie.
De setup is als volgt:
Saab 2.0 t7 motor
Garret > Td04 deze om laten bouwen naar 18T
Ik krijg me downpipe binnenkort ( 3inch )
Rood grijze injectoren (binnenkort deka)
Aangepaste software (e85)

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » do 05 jun, 2014 13:51

je kan ook wel goedkoper naar de 300pk met een 4 bar brandstof drukregelaar dan kan je de inlaat en injectoren laten zitten

Rens69
Geregistreerd lid

Bericht door Rens69 » do 05 jun, 2014 13:57

Ik heb ze al besteld.
En zou het wel goed voor de injectoren zijn om 33% meer druk te krijgen?
De deka's doen het op 3.0 bar fpr
En wat is de nieuwe type kabelboom heb jij daar schema's van ?

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » do 05 jun, 2014 14:05

end 2000 kwam er een nieuw type kabelboom met andere sensoren daar horen onder andere ook de bruine injectoren bij

Rens69
Geregistreerd lid

Bericht door Rens69 » do 05 jun, 2014 14:34

Dus als ik het goed begrijp kan ik het beste de inlaat van de eerste serie 9-3 t7 inlaatspruitstuk vind kan ik die erop zetten
Kan ik dan mijn pakking gebruiken (een nieuwe uiteraard)
En kan ik er gewoon mee rijden of moet de software aan de bruine injectoren aangepast worden?

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » do 05 jun, 2014 14:43

het beste ga je even naar elferink en kijkt of die ook een viggen hebben staan en anders is j en d in Vinkeveen ook een goed adres

voor die 20 cc hoef je nog niks aan de software te doen je zal toch wel niet al te lang met die deka's wachten dus voor nood kan het zo wel even!

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » do 05 jun, 2014 19:06

Inlaat spruitstuk kun je gewoon de nieuwste versie's van gebruiken, even je mapsensor opnieuw bedraden. Stekkertje van een de donor auto knippen en de juistje draadjes netjes solderen. Hele kabelboom is totaal nergens goed voor..

875's zijn prima injectoren.

En het is niet alleen "die 20cc"..
Wel al een 3" DP neem ik aan?
tanisha schreef: wat wel de moeite waard is ombouw naar het nieuwe type kabelboom met alle bijbehorende delen omdat de nieuwere software 1000 keer mooier loopt
Nieuwere software mogelijk door een nieuwere kabelboom?

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » do 05 jun, 2014 19:09

Ik krijg me downpipe binnenkort ( 3inch )
Bijna!

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » do 05 jun, 2014 21:08

ja max je kan maar niet zomaar alles er op bouwen!

Rens69
Geregistreerd lid

Bericht door Rens69 » do 05 jun, 2014 23:04

Oke bedankt max dan ga ik toch voor dat nieuwe spruitstuk en dan een stekker ervoor maken. Is voor de rest de aansluiting van de gasklep wel hetzelfde?
Nee ik heb me downpipe besteld is onderweg.

maxmink93
Geregistreerd lid

Bericht door maxmink93 » do 05 jun, 2014 23:16

Goedzo! Je moet van de sloper de sensor mee nemen, en het stekkertje met stukjes draad. Kan je via PB wel helpen aan de juiste draadjes verder. Zijn er maar 3.

Alles past verder gewoon.

Waarschijnlijk heb je nog een aluminium delivery buis? Deze kun je beter vervangen voor een plastic versie.

Plaats reactie