Tja, wat kan ik hier nu verder aan toevoegen. Ben geen techneut en motoren, meer verschil dan de grootte en turbo of geen turbo en vermogen wat ik kan lezen weet ik niet.
Wat ik wel weet is dat ik een 7 jaar geleden aan mijn nieuwe leven begon met een 900i 16v classic.
Een HEERLIJKE auto en geweldig om mee te rijden. Zonder noemenswaardige problemen heen en weer Parijs en echt een zalige auto waarmee je na een hele lange afsluitende dag in Disney om 11 uur in de avond in de auto stapt en dan heerlijke genietend de nacht in de gaat om naar huis te rijden.
Ja ik mis de 900 classic nog iedere dag en ooit als we in onze goede jaren komen, komt er waarschijnlijk nog wel 1 voor terug naast de 9-5 SE 2.0 turbo estate automaat uit 1999 die we nu rijden.
We hebben deze dus nu een ruim jaartje gekocht, min of meer gedwongen omdat de 9-3 se uit 1998 wat problemen begon te krijgen en mijn linkerknie die toch wel belangrijk is om te schakelen steeds verder achteruit ging en min of meer versleten is en ik dus toe was aan een automaat als ik langer zonder problemen wilde blijven rijden. Deze automaat rijd gewoon heel erg soepel en makkelijk, mede door de W en S stand kan je kiezen hoe je wilt en kan rijden als je een keer niet de normale stand wil kiezen. Verbruik pfff nee, rijd helaas te vaak kleine stukken waardoor stads verbruik om te janken is 1 op 8, maar maken we weleens een langere rit en dat komt wel regelmatig voor al is dat soms alleen voor het plezier van het rijden dan wil er na een kilometer of 100 nog weleens een stand komen die we nog kunnen rijden van meer dan 1.050 km dus dan kom je toch boven de 1 op 15, wel met cruise control aan en niets meer aan doen.
Ook vergelijk van kofferbak met 900 kan ik maken en ja de 9-5 kan je zeker meer in kwijt ondanks de grot aan de achterzijde van de 900 heb je bij de 9-5 een recht toe recht aan grote vierkante bak waar je veel in kwijt kan.
Als je dan ook kan kiezen voor een 9-5 estate en je meisje heeft toch wat problemen met schakelen, ga dan echt voor een 9-5 die technisch goed is, want dan wil je in mijn ogen nooit meer iets anders, hooguit dan misschien ooit een 9-5ng Estate
Succes met je speurtocht en je keuze