Saab motor in "vreemde" auto
-
johnb52
- Donateur (7x)

Re: Saab motor in "vreemde" auto
JeroenGSI en Baas2.3 doen volgens mij aan autocross, je kunt hun een PB sturen.
-
tanisha
- Geregistreerd lid
J en D in Vinkeveen kan jou verder helpen!
-
johnb52
- Donateur (7x)

-
ZSR
- Donateur (3x)

Ze zeggen dat het baasje op het saabje lijkt...
Of was dat nu met honden
Of was dat nu met honden
-
Krizzie
- Donateur (3x)

-
tanisha
- Geregistreerd lid
dat buizenframe zoals jij het noemt is een verdomt knappe mix van allerlei saab modellen
-
Krizzie
- Donateur (3x)

Dat weet ik.. Stond er zelf naast toen die op de bank ging.. 
-
baas 2.3
- Geregistreerd lid
hoi ,
ik ben er nog niet aan toe gekomen om een T5 in een van de cross 9-3s te leggen.
hoofdreden is eigenlijk dat de itjes niet kapot te krijgen zijn.
dit snelheidsignaal dient volgens mij voornamelijk voor het automatisch gas geven bij het overschakelen.
er zit verschil in die computers. ik gebruik alleen ECU uit de 900 , die hebben dat hele gemeuk met het alarm niet. maar ik weet niet of dit voor een turbo ook geld.
zal dit stukje wel gaan volgen idd. enigste waar ik bang voor ben met een T5 is de olietemperatuur.
ik vermoed dat je maar een paar draden hoeft aaan te sluiten. paar massas en wat voedingen.
ik zou idd jeroengsi eens een PB sturen die was naar mij ook heel behulpzaam toe.
gr swen
ik ben er nog niet aan toe gekomen om een T5 in een van de cross 9-3s te leggen.
hoofdreden is eigenlijk dat de itjes niet kapot te krijgen zijn.
dit snelheidsignaal dient volgens mij voornamelijk voor het automatisch gas geven bij het overschakelen.
er zit verschil in die computers. ik gebruik alleen ECU uit de 900 , die hebben dat hele gemeuk met het alarm niet. maar ik weet niet of dit voor een turbo ook geld.
zal dit stukje wel gaan volgen idd. enigste waar ik bang voor ben met een T5 is de olietemperatuur.
ik vermoed dat je maar een paar draden hoeft aaan te sluiten. paar massas en wat voedingen.
ik zou idd jeroengsi eens een PB sturen die was naar mij ook heel behulpzaam toe.
gr swen
-
giuliettaevo
- Geregistreerd lid
Snelheidssignaal wordt vooral gebruikt voor koppelbegrenzing in de lagere versnellingen om de bak te sparen. 
-
jeroengsi
- Geregistreerd lid
Wat leuk wij zijn hier ook een aan het bouwen voor de zelfde klasse
Wij gebruiken ook een 2.3 turbo uit een 9000
Alleen hebben wij er een turbo en inlaat van een 900 er op zitten
Ook de kabelboom van een 900 ng gebruiken wij
Wij gebruiken ook een 2.3 turbo uit een 9000
Alleen hebben wij er een turbo en inlaat van een 900 er op zitten
Ook de kabelboom van een 900 ng gebruiken wij
-
ReinO
- Donateur (2x)

waar in de buurt zoek je die spullen: ik kan een tip geven maar om nu heel nederland door te crossen voor een dp... .
-
baas 2.3
- Geregistreerd lid
heeeel moooi ...
zou jij mij misschien kunnen vertellen welke draden ik op plus en welke ik op min moet aansluiten van de ECU?
van een itje weet ik dit maar we willen toch wel eens een turbo gaan proberen.
hoe heb jij de intercooler zitten? gewoon voorop of met lange buizen binnen?
en ook extra oliekoeling?
succes en cross ze
gr swen baeten
zou jij mij misschien kunnen vertellen welke draden ik op plus en welke ik op min moet aansluiten van de ECU?
van een itje weet ik dit maar we willen toch wel eens een turbo gaan proberen.
hoe heb jij de intercooler zitten? gewoon voorop of met lange buizen binnen?
en ook extra oliekoeling?
succes en cross ze
gr swen baeten
-
gydomatra
- Geregistreerd lid
Erik, zou je mij misschien ook de elektrische schema's kunnen mailen? Ik ben al een tijdje bezig met de inbouw van een saab 9000 aero motor in een matra murena. Helaas gaat het niet zo snel als gehoopt, maar de plannen zijn om hem draaiende te hebben komend najaar. Waar ik dus erg tegen op zie is de motorkabelboom aansluiten op de rest van de auto. Heb er simpel weg gewoon te weinig ervaring mee.EW_53 schreef:Ik heb de kabelboom naar de ECU gelaten voor wat die was. Toen heb ik van een mede-forummer een elektrisch schema gekregen en op internet een ander elektrisch schema gevonden. Ook bij de handleiding van T5 suite staat nog een verklaring wat de pins doen op de ECU. Die drie heb ik gecombineerd om uit te vinden welke draden van de stekker die uit de motor kabelboom komt moeten worden aangesloten (Zegmaar de stekker die de kabelboom van de motor verbindt met de kabelboom van het interieur) Dat waren in totaal 5 draden denk ik waar een plus op moest en 1 waar een min op moest. In de originele auto zit die stekker achter de radio tegen het schutbord.
Ik wil je het elektrisch schema van internet wel emailen, moet je even je email adres pb-en dan kun je het zelf uitzoeken. Dat is opzich goed te doen want ik redde het ook.
Maar misschien dat ik er met de schema's wat wijzer van word.
Leuk project van je om te volgen!