Van stage 1 naar 3 BSR inc Abbott 3" uitlaat
-
JWF_Peters
- Geregistreerd lid
Van stage 1 naar 3 BSR inc Abbott 3" uitlaat
Goed
Ik heb nu een volledige Abbott uitlaat met donwpipe dus en nu wou ik mijn stage 1 naar stage 3 upgraden maar begreep dat ik dat ik kans op CE zou hebben omdat de BSR kat anders is dan Abbott kat. Komt deze melding als ie komt dan van de 2de lamda sensor?
Ofwel wat is wijs om te doen en is stage 3 uberhaupt de moeite?
Trouwens met BSR stage 1 en Abbott geen CE etc
Alvast bedankt!
Ik heb nu een volledige Abbott uitlaat met donwpipe dus en nu wou ik mijn stage 1 naar stage 3 upgraden maar begreep dat ik dat ik kans op CE zou hebben omdat de BSR kat anders is dan Abbott kat. Komt deze melding als ie komt dan van de 2de lamda sensor?
Ofwel wat is wijs om te doen en is stage 3 uberhaupt de moeite?
Trouwens met BSR stage 1 en Abbott geen CE etc
Alvast bedankt!
-
tanisha
- Geregistreerd lid
Re: Van stage 1 naar 3 BSR inc Abbott 3" uitlaat
de tweede lambda wordt normalerwijze uitgezet zodat je geen fout codes krijgt!
-
Krizzie
- Donateur (3x)

Je software moet aangepast worden vanwege de betere doorstroming van de uitlaat. Een eventuele "storing" van de tweede lambda kan dan ook omzeilt/gefixt worden.
-
JWF_Peters
- Geregistreerd lid
Vertel vertel? Geeft dat geen problemen?
-
johnb52
- Donateur (7x)

Aha nu snap ik m 
Zoals al eerder gezegd, zou ik eerst in het onderstel investeren, voordat je nog meer vermogen neemt. Want wat heb je daaraan als je het niet onder controle kan houden omdat je rubbers dempers veren enz al 12 jaar oud zijn?
Vergeet je remmen ook niet he!
Zoals al eerder gezegd, zou ik eerst in het onderstel investeren, voordat je nog meer vermogen neemt. Want wat heb je daaraan als je het niet onder controle kan houden omdat je rubbers dempers veren enz al 12 jaar oud zijn?
Vergeet je remmen ook niet he!
-
johnb52
- Donateur (7x)

JWF_Peters schreef:Vertel vertel? Geeft dat geen problemen?
Uitzetten? Nee dat geeft geen problemen.
-
JWF_Peters
- Geregistreerd lid
Okay, nou probeer het wel en dan zien we wel wat het lampje doet en wie de 2 de lambda voor me wil uitzetten.....
-
baas 2.3
- Geregistreerd lid
dit kan degene die je de software schrijft ook doen ..
en heb je dan ook een grotere turbo? met de GT1752 zal de vermogenwinst allerzins meevallen...
gr swen
en heb je dan ook een grotere turbo? met de GT1752 zal de vermogenwinst allerzins meevallen...
gr swen
-
JWF_Peters
- Geregistreerd lid
Bij BSR werkt dat net even anders en daar komt bij dat die niks aan software voor mij veranderen natuurlijk want ik heb immers een Abbott uitlaat en geen BSR. Overstappen naar Abbott kan ook maar dan ben ik weer een ton kwijt aan tuning software. En heb met BSR juist een goede ervaring.... dus liever niet overstappen wederom heb al veel te veel geld uit gegeven aan software als je het mij vraagt....
Grotere turbo? Waarom zou ik? Er is gewoon een stage 3 voor mijn auto met deze turbo die gekoppeld wordt aan een downpipe. Het vermogen gaat dan van 221pk/350nm naar 241pk/380nm dus toch weer een leuke toename! Of je het merkt? We gaan het meemaken
Zit nu te wachten op J&D dan 125,- overmaken PDC aansluiten en gaaaaaan........
Grotere turbo? Waarom zou ik? Er is gewoon een stage 3 voor mijn auto met deze turbo die gekoppeld wordt aan een downpipe. Het vermogen gaat dan van 221pk/350nm naar 241pk/380nm dus toch weer een leuke toename! Of je het merkt? We gaan het meemaken
-
J-P de Waal
- Geregistreerd lid
Gewoonweg een simpele vraag van een simpele ziel:
waarom investeer je in een extra vermogens-winst als je je onderstel en je koppeling daar nog niet op heb aangepast?
Je overbrenging gaat behoorlijk op z`n donder krijgen en na zo`n upgrade vinden je schokbrekers (en vering) het ook niet zo fijn meer. Dit resulteert in niet zulk fijn stuur- en weggedrag. ( spreek uit ervaring)
Groeten,
waarom investeer je in een extra vermogens-winst als je je onderstel en je koppeling daar nog niet op heb aangepast?
Je overbrenging gaat behoorlijk op z`n donder krijgen en na zo`n upgrade vinden je schokbrekers (en vering) het ook niet zo fijn meer. Dit resulteert in niet zulk fijn stuur- en weggedrag. ( spreek uit ervaring)
Groeten,
-
JWF_Peters
- Geregistreerd lid
Ach tis maar net hoe je er mee omgaat komt allemaal wel goed. Ik investeer er nu in omdat de downpipe erop zit en de stage 3 daar voor aangepast is tegenover stage 1. Dus ik wou daar gewoon niet mee wachten.
De koppeling kreeg bij stage 1/2 ook al op zijn donder en hij wordt er echt niet zoveel sneller van. Het zit er nu in en het reageert wat sneller en trekt wat beter door.
Next up zijn de remmen vervangen (voorakant Viggin maat) en dan ergens volgend jaar het onderstel. Dus het komt allemaal goed. Koppeling ga ik niet vervangen voordat hij slecht wordt. Tot nu toe gaat het prima.
Ben geen miljonair dus het komt allemaal goed uiteindelijk!
De koppeling kreeg bij stage 1/2 ook al op zijn donder en hij wordt er echt niet zoveel sneller van. Het zit er nu in en het reageert wat sneller en trekt wat beter door.
Next up zijn de remmen vervangen (voorakant Viggin maat) en dan ergens volgend jaar het onderstel. Dus het komt allemaal goed. Koppeling ga ik niet vervangen voordat hij slecht wordt. Tot nu toe gaat het prima.
Ben geen miljonair dus het komt allemaal goed uiteindelijk!
-
JWF_Peters
- Geregistreerd lid
En nog steeds geen lampje dus het zit wel goed!
Zag wel dat de downpipe wel heel dicht langs de motor komt!
Zag wel dat de downpipe wel heel dicht langs de motor komt!