Ik ben vorig jaar een filmpje tegengekomen op internet van de introductie van het trionic systeem, waarbij uitlaatgas van een Saab 96 ?? wordt gebruikt als luchtinlaat voor een Saab 9000 met trionic. Door de samenwerking van de ontsteking, de druk en de inspuiting komt er dan nagenoeg 'schone' lucht uit de Saab 9000 uitlaat. Geweldig vond ik dat en sinds die tijd loop ik met plannen om ook trionic in de classic te bouwen.
Over het systeem is genoeg te vinden op internet, en na het lezen van dat alles heb ik besloten om een trionic 5.5 systeem in te gaan bouwen in mijn Classic Cabrio MY93. Niet zozeer om te tunen maar gewoon omdat het kan.
Vandaar dus de start van dit topic waarin ik de vorderingen kan beschrijven en zo nu en dan om raad kan vragen. Zo loop ik nog rond met de vraag waar in de ECU laat en waar ik het beste vanuit de motorruimte in de cabine kan komen. Maar goed zo ver is het nog niet. Eerst maar eens wat zaken demonteren onder de motorkap zodat ik bij de poelie kan. Volgens mij is het triggerwiel de grootste uitdaging, mede ook omdat ik mijn airco wil behouden. De motor blijft in de auto. Gisterenavond al de eerste stap gezet: een blok hardhout onder voorwielen zodat ik beter onder de auto pas.