tunen
-
atovenaar
- Geregistreerd lid
tunen
Hoi, ik heb wel interesse in een 9_3 turbo, een 200 pk exemplaar. Maar deze heeft een normaal verbruik van 1 op 10. Nu ben ik meer geinteresseerd in prettig rijden ( en dat doet hij) dan in racen. Valt hier nog wat aan te tunen! Zodat hij wel dat vermogen heeft, maar wat efficienter omspringt met de brandstof? Dus bij gewoon cruisen wat zuiniger.
-
DeKaasboer
- Geregistreerd lid
Re: tunen
Je rechtervoet doet het hem
Met de tips die hier staan http://ecomodder.com/forum/EM-hypermili ... riving.php" onclick="window.open(this.href);return false; lukt het me zelfs om 1:16 te halen met de Saab. Dat rijd echter wel vermoeiend. 1:12 is normaal voor mij.
Als je zuinig wil rijden zit je simpelweg niet goed in een Saab :p Tenzij je op Diesel of LPG gaat rijden.
Als je zuinig wil rijden zit je simpelweg niet goed in een Saab :p Tenzij je op Diesel of LPG gaat rijden.
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Als je zuinig wilt rijden moe je geen saab kopen. Zuinig zijn ze echt niet. Ik denk dat het gemiddeld tussen de 1 op 10 a 1 op 12 zit op benzine.
Is erg afhankelijk van je reistijl en welke brandstof je rijd (ethanol, benzine, lpg). Ethanol en lpg zullen altijd meer verbruiken. Echter zijn beide goedkoper dan benzine per liter.
Ook tuning maakt een auto vaak in praktijk niet zuiniger omdat je het extra vermogen toch zo nu en dan aanspreekt.
Ik droom nogsteeds van een verbruik van 1 op 10. Tegenwoordig staat hij gemiddeld op 1 op 7 :-/...
Is erg afhankelijk van je reistijl en welke brandstof je rijd (ethanol, benzine, lpg). Ethanol en lpg zullen altijd meer verbruiken. Echter zijn beide goedkoper dan benzine per liter.
Ook tuning maakt een auto vaak in praktijk niet zuiniger omdat je het extra vermogen toch zo nu en dan aanspreekt.
Ik droom nogsteeds van een verbruik van 1 op 10. Tegenwoordig staat hij gemiddeld op 1 op 7 :-/...
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Dat is een van de redenen voor de puch, ook wil ik het blok sparen door geen korte afstanden met de auto te doen. Koud starts met ethanol verbruiken belachelijk veel en het op warm traject is erg lang met E85, dus dat versterkt elkaar..
En een puch is natuurlijk super vet

In de stijl van mijn 9-5..
En een puch is natuurlijk super vet

-
JWF_Peters
- Geregistreerd lid
Descendent schreef:Van tunen wordt een Saab over t algemeen niet minder zuinig; eerder het tegenovergestelde. Motor loopt er net ff iets soepeler door.
Veel hangt af van je beruchte rechtervoet. Als je normaal rijdt met zo'n auto moet je makkelijk 1 op 12 kunnen halen.
Lange stukken ja, korte stukken kom ik niet verder als 450km op een tank ongeveer (10/15km per rit) hou daar even rekening mee
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Helaas niet z'n zelfde blokje als ik er nu in heb liggenturbopilot schreef:ik heb nog wel een blokje voor je liggenmaxmink93 schreef:Dat is een van de redenen voor de puch, En een puch is natuurlijk super vet
Stock onderblokken hebben we zelf nog genoeg liggen..