Help! Mijn auto is gesloopt in de garage...

Dit forum is bedoeld voor auto gerelateerde onderwerpen die NIET over Saab gaan.
Plaats reactie
RoelandV
Geregistreerd lid

Help! Mijn auto is gesloopt in de garage...

Bericht door RoelandV » wo 07 aug, 2013 20:21

Afbeelding
Nederlanders, opgepast! Als je je SLR in Hongarije of Bulgarije voor een kleinigheid naar de garage brengt, dan kan het zomaar zijn dat je hem met een Dacia-motor, versleten banden en Chinese imitatie-onderdelen terugkrijgt.
Bovenstaande is wellicht wat gechargeerd, maar in de twee genoemde MOE-landen schijnt de zogeheten garagefraude in opkomst te zijn, zo waarschuwt Allianz Global Assistance (AGA) althans.

Zo kan bij slechts een klein probleem een veel ruimere ‘reparatie’ voorgesteld worden, iets dat in Nederland natuurlijk nóóit gebeurt… Ook schijnen tijdens het garageverblijf nog wel eens goede onderdelen uit de auto gejat te worden, en eventueel vervangen te worden door versleten exemplaren.

Het is onduidelijk in hoeveel gevallen deze garagefraude voorkomt, maar AGA meldt in ieder geval dat de praktijken toenemen. Pas dus even op als u deze dagen naar Sziget afreist, en de Heilige Koe het daar begeeft. Of vermijd landen die op ‘garije’ eindigen, maar dat is misschien een beetje overtrokken. Een waarschuwing betekent nog niet dat gelijk een heel land niet te goeder trouw is.
Bron: Autoblog.nl

tanisha
Geregistreerd lid

Re: Help! Mijn auto is gesloopt in de garage...

Bericht door tanisha » do 08 aug, 2013 0:41

dat komt hier in nederland ook veel vaker voor dan je zou denken en wat je hier vooral veel gebeurt is het onnodig vervangen van onderdelen!

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » do 08 aug, 2013 0:58

Beetje kort door de bocht tanisha. Je zou ook kunnen zeggen dat veel garages een onderdeel vervangen wat misschien ook goedkoper had gekund maar dat puur om juridische redenen niet doen. Bijv. remklauw niet reviseren maar nieuwe monteren (=duurder) of een compleet nieuwe aircopomp ipv alleen de koppeling. Niet omdat het nodig is maar omdat ze geen gezeik willen. Mensen worden steeds mondiger en ook als de garage niets fout doet krijgen zij al snel de schuld en met de gemiddelde know-how van een niet-technisch persoon is het dan erg lastig bewijzen dat het om iets anders gaat dan het gerepareerde. Ik zou me als garage ook zoveel mogelijk behoeden voor dit soort lui (die je überhaupt liever niet als klant hebt in veel gevallen maarja de kachel moet ook branden).

Want er zijn altijd 2 kanten aan een verhaal! En er zijn gelukkig ook een heleboel goede en eerlijke garages!

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » do 08 aug, 2013 1:12

dat kort door de bocht valt wel mee ik kan me er nog steeds over verbazen hoe bont sommige het maken!

johnb52
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door johnb52 » do 08 aug, 2013 1:36

tanisha schreef:dat komt hier in nederland ook veel vaker voor dan je zou denken en wat je hier vooral veel gebeurt is het onnodig vervangen van onderdelen!

De kwik fit is hier ook nogal goed,in hoorde ik vandaag.

Nieuwe uitlaat en nieuwe remschijven en blokken gemonteerd zonder dat t echt nodig was :P :roll:

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » do 08 aug, 2013 1:56

tanisha schreef:dat kort door de bocht valt wel mee ik kan me er nog steeds over verbazen hoe bont sommige het maken!
Je zegt het zelf al: sommige! Sommige == de minderheid. Het ligt er natuurlijk ook net aan naar welke garages je kijkt. Ik kan een paar hele slechte noemen maar ook genoeg hele goeie! Doe ik overigens niet hier. Ook de kwikfit is iets dat vaak over één kam wordt geschoren... zitten veel franchisers bij, sommige heel vakkundig, andere heel slecht (waar kwikfit haar imago aan te danken heeft). Overigens schaar ik fastfitters als de kwikfit niet onder "garages" want dat zijn ze feitelijk niet, ze doen namelijk lang niet alles.

levensnevel
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door levensnevel » do 08 aug, 2013 2:44

enigszins :offtopic:
de kwikfit's van deze wereld.
Was een paar weken terug een programma op auntie Beeb wat een aardig inkijkje gaf in de wereld van kwikfit.
Vestigingen worden geacht dagelijks een bepaalde minimum omzet te draaien.
Dus met die wetenschap in je achterhoofd is het onnodig vervangen van onderdelen daar een logische invulling van.
Weet die goedgelovige klant veel ...

Mooi voorbeeld van wat ik zelf meegemaakt heb.
In de dagen dat ik in een 'bullitproof' Corolla 's lands wegen onveilig maakte hield ik een 'my review' bij op de website van AW.
Dat was in de tijd dat ik trouw het serviceboekje volgde en elke 2 maanden/ 10.000km voor onderhoud naar de garage ging
In een van de comments kreeg ik het volgende wijze advies
qte...
Kijk met deze lage auto uit voor stoepjes, een carterpan is voor de 2C diesel erg kostbaar
...unqte
en guess what?
bij een van de daarop volgende beurten kreeg ik van de garagist te horen dat m'n carterpan 'lekte' :shock:
Nou reed ik voor mijn corollator dagen vijf jaar lang in een nog veel lagere Volvo 480 zonder enig malheur over de speedbumps en andere snelheidsvertragende middelen in ons dorp dus ....
Maar alla, betaalde de rekening. De maat was echter vol toen hij bij volgende beurten begon te goochelen met de motorolie. Verschillende literprijzen voor krek dezelfde olie en verschillende hoeveelheden.
Toen erg gauw een andere garagist gezocht en gevonden.
Want als het vertrouwen weg is ...

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » do 08 aug, 2013 7:34

tanisha schreef:dat komt hier in nederland ook veel vaker voor dan je zou denken en wat je hier vooral veel gebeurt is het onnodig vervangen van onderdelen!
daarom kom ik daar ook niet :wink:

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » do 08 aug, 2013 10:40

laat me raden je doet het zelf of je gaat naar je broer?

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » do 08 aug, 2013 10:57

johnb52 schreef:

De kwik fit is hier ook nogal goed,in hoorde ik vandaag.

Nieuwe uitlaat en nieuwe remschijven en blokken gemonteerd zonder dat t echt nodig was :P :roll:
er zitten bij de kwikfit ook vakmensen ik heb in zwolle mijn 9-5 laten uitlijnen op een een of ander manier schijnen ze het hier in de buurt niet te kunnen met saab en staat je stuur altijd scheef en ik weet nu ook waarom door die vakman

wat wel weer jammer was meteen beginnen over mijn banden (zat nog half profiel op) vervolgens zegt er een achter de balie dat mijn apk verlopen was terwijl mijn apk 5 maanden geleden al gedaan was

ivo 71
In memoriam †

Bericht door ivo 71 » do 08 aug, 2013 12:24

Vast ook zo eentje die denkt dat vrouwen alles geloven wat men ze over autotechniek aanpraat. Ik mag aannemen dat je de man uit de droom hebt geholpen :-P+ ?

Ivo

tanisha
Geregistreerd lid

Bericht door tanisha » do 08 aug, 2013 12:45

die lui schijnen het gewoon niet te willen snappen dat je alleen voor uitlijnen komt en niks anders! :roll:

Plaats reactie