enigszins
de kwikfit's van deze wereld.
Was een paar weken terug een programma op auntie Beeb wat een aardig inkijkje gaf in de wereld van kwikfit.
Vestigingen worden geacht dagelijks een bepaalde minimum omzet te draaien.
Dus met die wetenschap in je achterhoofd is het onnodig vervangen van onderdelen daar een logische invulling van.
Weet die goedgelovige klant veel ...
Mooi voorbeeld van wat ik zelf meegemaakt heb.
In de dagen dat ik in een 'bullitproof' Corolla 's lands wegen onveilig maakte hield ik een 'my review' bij op de website van AW.
Dat was in de tijd dat ik trouw het serviceboekje volgde en elke 2 maanden/ 10.000km voor onderhoud naar de garage ging
In een van de comments kreeg ik het volgende wijze advies
qte...
Kijk met deze lage auto uit voor stoepjes, een carterpan is voor de 2C diesel erg kostbaar
...unqte
en guess what?
bij een van de daarop volgende beurten kreeg ik van de garagist te horen dat m'n carterpan 'lekte'
Nou reed ik voor mijn corollator dagen vijf jaar lang in een nog veel lagere Volvo 480 zonder enig malheur over de speedbumps en andere snelheidsvertragende middelen in ons dorp dus ....
Maar alla, betaalde de rekening. De maat was echter vol toen hij bij volgende beurten begon te goochelen met de motorolie. Verschillende literprijzen voor krek dezelfde olie en verschillende hoeveelheden.
Toen erg gauw een andere garagist gezocht en gevonden.
Want als het vertrouwen weg is ...