Instructie en rijden op Zandvoort

Op dit forum kun je alles lezen over meetings die door Saabforumleden worden georganiseerd.
Plaats reactie
millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Instructie en rijden op Zandvoort

Bericht door millerman » wo 05 jun, 2013 23:57

Op 27 juli organiseert Driving Fun een dagje op Zandvoort. Dankzij de goede contacten van forummer Blindstra hebben we een optie op de ochtend om deze met beperkte groep in te kunnen richten, speciaal voor de bestuurders die nog wat instructie kunnen gebruiken.

Wanneer?
27 juli van 9:00 tot 13:00

Wat is het programma?
Eerste 2 uur in colonne van 5-6 auto's de baan op, waarbij de instructeur ieder rondje met een ander meerijdt voorop. Zo leer je de baan en lijnen langzaam goed kennen in een gecontroleerde omgeving. Daarna hebben we nog 2 uur vrij rijden.

Wie kunnen meedoen?
- Iedere auto kan meedoen, met of zonder kenteken. Uiteraard wel in goede staat van onderhoud: geen lekkage van olie of andere vloeistoffen. De auto mag geen gevaar zijn voor bestuurder en andere auto’s die op het circuit zijn. Geen losse onderdelen/spullen in de auto, wel goede stoelen en goede veiligheidsgordels.
- Bestuurders moeten minimaal 18 jaar zijn en in bezit van rijbewijs, per auto maximaal 1 bijrijder van minimaal 16 jaar
- Bestuurders en bijrijders moeten een helm dragen

Wat gaat het kosten?
€250 voor deze ochtendsessie. Daarna kun je voor €150 in de middag vrij rijden. Iedere 2e bestuurder betaalt €10 extra, dus dan kom je op €130 per persoon voor de instructiesessie in de ochtend!

Wat moet je nog meer weten?
Dit aanbod gaat alleen door als we 40 auto's bij elkaar krijgen. Omdat we verwachten dat we dit niet met alleen Saabs redden, nodigen we ook Porscherijders uit via liefhebbersfora. Ken je anderen die geïnteresseerd zijn? Zetten we die ook gewoon op de lijst! Als we over de 40 heen gaan, hebben Saab en Porscherijders wel voorrang. In de middag mag wel iedereen meedoen.

Tot nu toe geïnteresseerd:
1. Blindstra
2. Millerman
3. Turbobakk
4. Sturgis
5. AeroR
6. Sebusta
7. G-Ice
8. Spatje
9. Nairua
10. Hans N. (Porsche)
11. Geronimo1
12. Evo
13. Bram

HET GAAT DOOR!

Wat moet je doen?
Schrijf je hier in: http://www.dftrackdays.nl/circuit/track ... _27072013/" onclick="window.open(this.href);return false;

Na inschrijving ontvang je een factuur per e-mail. Je betaling kan via ideal of bank. De factuur kan ook op naam van de zaak.

Blindstra
Geregistreerd lid

Re: Instructie en rijden op Zandvoort

Bericht door Blindstra » do 06 jun, 2013 14:17

Niet allemaal tegelijk mannen :!:

Ik kan hier niet zo heel veel aan toevoegen. De ochtend is dus speciaal gereserveerd voor eigenaren van Saab en Porsche die erg zuinig op hun auto zijn en nog niet eerder zelf op een echt circuit hebben gereden. Ik heb inmiddels de nodige circuit ervaring en weet dat een eerste keer een bepaalde spanning met zich mee brengt. En dan met name inzake hoe anderen zich zullen gedragen.

Daarom is het zo prettig dat dit soort dagen er zijn. Met gelijkgestemden, onder begeleiding het circuit op. Rustig de baan verkennen achter een andere auto die je de lijnen laat zien. Langzaam het tempo opbouwen. En vooraf natuurlijk een duidelijke mondelinge instructie en uitleg van de huisregels op een circuit.

Dit duurt dus ongeveer 2 uur. Daarna is er 2 uur vrij rijden wat wil zeggen dat je met dezelfde mensen je eigen rondjes mag rijden. Eventueel nog onder begeleiding als je dat wenst. In de (totaal) 4 uur dat je dan gereden hebt heb je meestal voldoende 'gevoel' gekregen om te beslissen of je de middag ook de baan op wilt. Dan komen er ook ervaren bestuurders op de baan. Verschil in snelheid is geen probleem en heel normaal. Ik zie al jaren bestuurders die echt voor de lol een aantal 'trackday's doen in hun eigen tempo zich nergens iets van aantrekkend. Snelle rijders is geleerd hier rekening mee te houden.

Ik heb voorgesteld om de ochtend ook te helpen en instructie te geven op de baan. In de middag zal ik zelf de baan opgaan en degenen die dat willen mogen een rondje met mij meerijden in de GT3. ( en wellicht ook met andere Porsches als je dat even vraagt)

Heb je vragen; stel ze gerust. Vrees alleen voor een super leuke dag op CPZ want ik heb nog nooit iemand na afloop gesproken die geen fantastische dag heeft meegemaakt. :D :O:

Turbobakk
Donateur (8x)
Donateur (8x)

Bericht door Turbobakk » do 06 jun, 2013 14:36

Ja, ik doe mee. Ben twee keer eerder met de 900 op Zandvoort geweest. Is super.

sturgis
Geregistreerd lid

Bericht door sturgis » do 06 jun, 2013 15:10

verrek... het is dat ik Zandvoort nou zo een een beu circuit vind om rijden ( maar dat ligt wrs aan mijn matige track kennis daar :p)... maar dit klinkt wel een erg verzorgde voormiddag, zekers met betrekking tot de instructeurs!

Ik rij al een jaar of 8 competitie op simulators (nee, geen gran tursimo of playstation gebeun :p ) maar heb het nog niet aangedurfd om "in het echt" het circuit op te gaan... grotendeels omdat mijn Volvo (MY97) al wat aan de oude kant was en ik het niet echt verantwoord vond om op die veren/dempers/remmen op circuit te gaan peren, nu niet dat die dingen op het punt stonden eraf te vallen, maar als je op circuit MET andere mensen zit, moet je gewoon veilig en verantwoordelijk zijn, punt. Zeker op een circuit als bvb Zolder, dat zeer zwaar voor de remmen is.

Sinds ik de Saab heb, wil ik dolgraag eens op de ring gaan, maar herejesus, als je op die touristenfahren videos op youtube wat zit te kijken, slaat de twijfel toch iedere keer weer hard toe... Als ik een simrace rij, ben ik normaal vrij gerust in het feit dat iedereen waar je de track mee deelt, weet hoe je je op een circuit moet gedragen...

Deze voormiddag klinkt dan juist wel als "just the ticket!" , gecontroleerde groep, ervaren instructeur bij je in de wagen, EN oog op die, die voor het eerst een track op gaan... HMMM hier moet ik eens stevig over nadenken!! klink erg aanlokkelijk :D

Misschien moet ik maar es wat virtuele rondjes daar gaan draaien om wat meer gevoel voor de baan te krijgen :)

Oh, en een rondje als passagier in je GT3 (bedoel je dan de "stock/retail" GT3, of een heuse "GT3 FIA Spec."?) klinkt wel eeeeeerg leuk! :D

Krizzie
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door Krizzie » do 06 jun, 2013 17:28

Lijkt mij erg gaaf om eens mee te maken!

Die 200,- geldt dus voor de eerste 4 uur?

Ik ga er eens over denken! Heb altijd al eens het circuit op gewild met mijn scheurijzer! :mrgreen:

Edit:

Moet je zelf voor een helm zorgen trouwens???

AeroR
Geregistreerd lid

Bericht door AeroR » do 06 jun, 2013 17:40

Intresting! Sluit me aan bij het verhaal van sturgis over de ring op gaan en dat deze doelgroep en setup een stuk beter aan voelt dan "gewoon doen".
/me gaat rooster checken en er ook nog eens goed over nadenken. Zou wel een "droom" zijn die uit komt en volgens mij kleurt mijn blauwe helm aardig bij het cosmic blue :D

Sabriolet
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sabriolet » do 06 jun, 2013 19:24

Klinkt erg goed. Helaas niet echt iets voor een Cabrio daar op Zandvoort, maar ja,wel circuit wel....
Als ik even kan probeer ik er wel bij te zijn, al is het maar als publiek.
Ik houd dit topic in de gaten.
grt
Sabriolet 8)

John
Geregistreerd lid

Bericht door John » do 06 jun, 2013 22:54

Dat is leuk! (en niet duur) Ik heb dit laatst met BMW gedaan (nieuwe M5 :twisted: )
Helaas ben ik dan verhinderd.....terwijl ik geloof dat ik wel een geschikte auto heb :P

Blindstra
Geregistreerd lid

Bericht door Blindstra » zo 09 jun, 2013 18:01

Sabriolet schreef:Klinkt erg goed. Helaas niet echt iets voor een Cabrio daar op Zandvoort, maar ja,wel circuit wel....
Als ik even kan probeer ik er wel bij te zijn, al is het maar als publiek.
Ik houd dit topic in de gaten.
grt
Sabriolet 8)

Meeste (echte) race auto's zijn cabrio's...... Laat je dat dus niet weerhouden. Zelfs onze ex 900 T 16 cabrio deed het goed op Zandvoort ooit.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » zo 09 jun, 2013 18:18

hoe gaat dat 2 personen ?
€210 is voor 2 personen in de ochtend sessie?

€200 voor deze ochtendsessie. Daarna kun je voor €150 in de middag vrij rijden. Iedere 2e bestuurder betaalt €10 extra, dus dan kom je op €105 per persoon!

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » zo 09 jun, 2013 19:06

Je kunt dan met 2 mensen afwisselend de baan op in dezelfde auto. En inderdaad, de €210 geldt dan voor de ochtend (€200 voor auto met bestuurder en €10 voor de 2e bestuurder). Je bepaalt zelf wanneer je wisselt met rijden.

Sebusta
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door Sebusta » zo 09 jun, 2013 21:59

Super vet om een keertje met mijn eigen caab de baan op te gaan.
Wss zit de 6-point brace er dan al op. En hopelijk ook een paar nieuwe achterremmen.
Krizzie schreef: Moet je zelf voor een helm zorgen trouwens???
Hoe zit het met de helm? Moet je deze zelf meenemen of verlenen hun er eentje? En moet deze nog aan eisen voldoen?

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

arnemuiden
Geregistreerd lid

Bericht door arnemuiden » zo 09 jun, 2013 22:02

helm is sws verplicht op zandvoort! met goedkeuring uiteraard! (meeste van 5 tientjes hebben die al)
of je kan huren weet ik niet. bij ons met de sprint kan je bij de organisatie huren. of dat bij vrij rijden ook kan ?

Blindstra
Geregistreerd lid

Bericht door Blindstra » ma 10 jun, 2013 14:55

Helm doen ze verder niet zo heel moeilijk over in de praktijk. Men gaat er ook vanuit dat je niet zo stom bent om een onveilig ding uit de seventies op je hoofd te zetten waar een gerafeld bandje aan zit etc.

Helm huren is mij niet bekend.

turbopilot
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door turbopilot » ma 10 jun, 2013 16:50

het is voor mij wel vakantietijd en heb eigenlijk wel zin om met mijn zoon te komen.

wanneer sluit de inschrijving ?
kun je eigenlijk tanken op het circuit? en is dit dan 98+ benzine

Plaats reactie