Stoute schoenen aan en MBC BleedValve gemonteerd..

voor de liefhebbers van het tunen van hun Saab.
Plaats reactie
arnemuiden
Geregistreerd lid

Stoute schoenen aan en MBC BleedValve gemonteerd..

Bericht door arnemuiden » za 01 jun, 2013 14:00

Voorwoord: ik weet dat dit niet de manier is en hoe er door sommige over word gedacht hier.. reacties als gewoon t5 suite erop zetten, en dat soort dingen vraag ik hier niet om :) dus graag alleen serieuze reacties danku!

vanmorgen op zolder een Manual Boost Controller gevonden (universele meuk van MP)
ff de stoute schoenen aangetrokken en de boel gemonteerd 8)
(zoals sommige miss weten is mijn apc meter stuk)
en kon zodoende niet zien wat ik zou gaan doen..
daarom even naar de tuningshop gereden en een nieuwe Boost Gauge gehaald :mrgreen:

nu het volgende. ik begrijp dat de originele ecu een fuelcut geeft bij 1,15 bar, en de mapsensor er bij 1,5 wel een beetje klaar mee is :shock:
dus ik nu aan het proberen de boel netjes op 1.0 bar af te stellen..

maar helaas krijg ik dankzij boostcreep de boost niet hoger dan 0,7 constant bij WOT
als ik volgas geef gaat de druk nu eerst naar 1,15 (fuelcut) en bouwt af tot circa 0,7 constant (bij voorzichting proberen)

wat is de max druk die de garrett kan handelen / geven ?
en is er een manier (zonder t5 suite) om de fuelcut te verlaten ? (mits de garrett het aankan)

alvast bedankt :O:

baas 2.3
Geregistreerd lid

Re: Stoute schoenen aan en MBC BleedValve gemonteerd..

Bericht door baas 2.3 » za 01 jun, 2013 15:59

ik heb hier waardes van 1.5 bar voorbij zien komen voor een garret....

gr swen

arnemuiden
Geregistreerd lid

Re: Stoute schoenen aan en MBC BleedValve gemonteerd..

Bericht door arnemuiden » za 01 jun, 2013 16:33

kijk bedankt! rond de 1,5 is ook wat ik her en der kan vinden idd. dus dat zal ik dan ook als uiterste grens aanhouden!

nu nog verzinnen hoe ik de fuelcut kan verlaten/omzeilen naar 1,4 1,5 bar :) dan kan ik de druk op een stabiele 1 bar zetten voorlopig.

Plaats reactie