Addertje? --> nee, wel een Vector Exclusiv (foto's)

2010-2012
N207
Donateur
Donateur

Re: Addertje?

Bericht door N207 » zo 24 mar, 2013 15:57

Ik blijf het in de gaten houden. Overigens heb ik me nog niet erg in de 9-5NG verdiept, maar ik begrijp dus dat een eventueel ingebouwde navigatie alleen nuttig is als het een Europese auto is en geen U.S.
Dan is een losse tomtom o.i.d. waarschijnlijk nuttiger?

Redaero
Geregistreerd lid

Bericht door Redaero » zo 24 mar, 2013 22:48

Niersteenvergruizer is uiteraard wat overdreven, wel ik heb destijds bij de aankoop verschillende auto's getest van diverse dealers: 2l. benzine 17 inch zonder DriveSense, 18 inch met en zonder DS, 19 inch zonder DS, diesel met 17 inch zonder DS. Mijn vrouw werd misselijk van het gestuiter in de auto met 19 inch zonder DS. Zonder DS zou ik dus eerder voor 17 inch wielen gaan. Maar zoals je leest: het is ook een kwestie van persoonlijke voorkeur, dus testen het devies!

Voor die navi moet je misschien nog eens Venza bellen, wellicht kunnen zij uitleggen wat zij hieraan doen met hun US Saabs. Ik zou zelf hoe dan ook proberen een uitvoering met navigatie te nemen. Ook als je de navi niet (meer) gebruikt, houd je er tenminste nog een mooi kleurenscherm voor je radio aan over met vermelding van de temperatuur e.d.
Zonder navi krijg je een kleinere display met ouderwetse groene graphics en een plastic omhulsel met extra knoppen. Lelijk, als je het mij vraagt. Hazet in Ochten heeft dat goed in beeld gebracht bij een grijze 9-5 die ze uit de boedel kochten. Op Saabsunited is over het betreffende onderwerp ook al het een en ander geschreven.

Zou leuk zijn als je ons op de hoogte houdt van de speurtocht!

Style&Co
Moderator + Donateur
Moderator + Donateur

Bericht door Style&Co » ma 25 mar, 2013 12:58

ik heb een originele europese navi voor een ng 9-5 liggen (nieuw = ongebruikt) dus mocht de USA versie niet werken dan kan dat een optie zijn

tecks
Geregistreerd lid

Bericht door tecks » ma 25 mar, 2013 20:51

@Style&Co Bedoel je dat je een unit hebt liggen of heb je software?

N207
Donateur
Donateur

Re: Addertje? --> nee, wel een Vector Exclusiv

Bericht door N207 » za 13 apr, 2013 9:23

Zometeen onze aankoop ophalen: 9-5 NG 2.0T Vector Exclusive.

Wordt vervolgd (met pics).

gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » za 13 apr, 2013 12:52

Haha weer een durver erbij ! Je gaat er geen spijt van krijgen :-)

tecks
Geregistreerd lid

Bericht door tecks » za 13 apr, 2013 16:08

Kannie wachten tot ik de pics zie. Automaatje? Hud? Wat zit er op en aan?

N207
Donateur
Donateur

Bericht door N207 » za 13 apr, 2013 18:23

Nog geen tijd gehad om foto's te maken, maar dit is het zo'n beetje:

9-5 NG 2.0T Vector Exclusiv automaat in de kleur Fjord Blue
18" ALU 102 (Carve)
Leather seat pack (zwart)
Head-up display
Sight Pack

Vanmiddag een rondje gereden, heerlijk!

oh... ook mijn onderschrift en avatar nog aanpassen...
:D

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » za 13 apr, 2013 18:27

Gefeliciteerd! Het is erg jammer dat ik de 9-5NG hier praktisch niet tegenkom.

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » za 13 apr, 2013 18:33

Gefeliciteerd! Jaloers met de hoofdletter Q!

Enne...
Afbeelding

gj900
Donateur (9x)
Donateur (9x)

Bericht door gj900 » za 13 apr, 2013 19:07

Voorproefje:

Afbeelding

gudmundje
Donateur
Donateur

Bericht door gudmundje » ma 15 apr, 2013 21:43

Erg mooi hoor ! geniet ervan :O:

Edwin mtb
Geregistreerd lid

Bericht door Edwin mtb » di 16 apr, 2013 8:03

Mooi!
Heeft de 9-3 ss het veld moeten ruimen?

N207
Donateur
Donateur

Bericht door N207 » di 16 apr, 2013 13:52

@ Edwin mtb: Ja de 9-3 ss is ingeruild op de 9-5 NG ("Niet dat ik zelf van de Viggen af wil, maar als ik dat had gedaan had ik ruzie met vrouw en zoon (17 jaar en mag rijden onder begeleiding).

Nog geen tijd gehad om foto's te maken, maar na enkele dagen sturen even een update over de eerste indrukken:

PLUS
- Stuurt duidelijk strakker dan de 9-3 ss. Dit heeft waarschijnlijk niet alleen met het onderstel te maken maar ook met de 18"wielen (onder de 9-3 ss zaten 16" wielen). Er zit geen Drive-sense op, maar ik heb niet het idee dat ik dat mis. Tijdens het rijden heb je niet het idee dat je met zo'n grote auto rijdt
- Vooral op langere ritten is het een fenomenale reiswagen. We hebben de auto bewust (nog) niet "gehirscht" omdat we eerst wilden kijken of dit überhaupt iets toevoegt. We hebben nu al besloten om hem dan ook niet te tunen, de 220 pk is meer dan voldoende om in het verkeer mee te komen. Wel is de 9-5 NG minder fel op het gas dan de 9-3 ss, die wel getuned was (195 pk). Heeft waarschijnlijk te maken dat dat een handgeschakelde auto was en dit een automaat. Maar ook heb je in de 9-5 NG veel minder gevoel van snelheid. De km-teller verraad hem dan...
- HUD; we willen niet meer zonder. Vooral bij navigatie zijn de instructies in de HUD een welkome aanvulling
- Infotainment werkt zeer gemakkelijk en is nagenoeg impulsief te bedienen. Aanvankelijk leek er iets mis en kon ik de vorige bestemmingen en het adresboek niet "deleten" (de auto is als demo- en directieauto gebruikt bij een Saabdealer). Pas nadat ik mijn telefoon uit het systeem had verwijderd kon ik de HDD leegmaken. Vervolgens weer de telefoons gekoppeld en nu werkt alles naar behoren. Ook lekker is de 10GB HDD voor muziek. Dat scheelt een hoop snoertjes en pluggen.
- Ruimte; zowel voorin, achterin als de kofferruimte zijn groot. De kofferruimte is wel relatief smal en diep, dus het zal wel even puzzelen worden voor de vakantie.
- Parkeersensoren voor en achter. De motorkap is vrij bol waardoor de lengte van de auto aan voorkant van de auto moeilijk in te schatten is. Geldt trouwens ook voor de kofferbak.

MIN
- Onze oprit is wat aan de korte kant 8)

Sapphire
Donateur (7x)
Donateur (7x)

Bericht door Sapphire » di 16 apr, 2013 14:19

Hoppa, van harte gefeliciteerd ! Wat een super aanwinst in de mooiste kleur! Er ontbreekt maar 1 optie: de moonroof (alleen '11 leverbaar vernam ik)

Overigens van het weekend in een 9-5 NG met 19" zonder Drivesense gezeten en het "niersteenvergruizend harde" onderstel valt echt reuze mee!

Plaats reactie