Een feit is een feit, hoe groot mijn Saab liefde ook is, gisteren kwam oudste zoon met zijn net aangeschafte V70 langs (heeft hiervoor een 9.3 FPT "Aniversery" gehad)en natuurlijk proefritje gemaakt.
Interieursfeer is een pak moderner dan de 9.5, maar dat is kwestie van smaak, wel zijn alle nieuwe "goodies" standaard zoals USB aan sluiting voor muziek, handsfree telefoon enz.(geen stoelverwarming).
Maar dan rijden......man, man wat rijdt dit zalig zo'n 5 cylinder met automaat, fantastische motor die D3 !!!!
Denk dat hij een goede zaak gedaan heeft Volvo is net 2 jaar oud en slechts 60.000 Km.
Blijf grote Saab liefhebber, maar als ze in de toekomst niet met een alternatief voor onze 9.5 op de markt komen, zal ik waarschijnlijk ook overstappen naar die andere Zweed.
Volvo V 70 D3
-
millerman
- Donateur (3x)

Re: Volvo V 70 D3
Tja, 2004 en 2011 zijn ook lastig te vergelijken. Voor de beeldvorming: in 2004 bestonden de volgende zaken nog niet: YouTube, iPhones, Facebook (maart 2004), Twitter, Android... Snap je mijn punt? 
-
maxmink93
- Geregistreerd lid
Volvo V 70 D3
En dan te bedenken dat de 9-5 al in 1997 van de band rolden..
Betrap mezelf ook wellis op de denkwijze, oo, mooi een dikke 9-5 aero uit 2004, nog een jong ding, wacht.. Al 9 jaar oud.
Nu zegt de leeftijd niet zoveel over de auto technisch gezien, maar wel over het design en de gedachte gang tijdens de productie..
BTW, in de moderne Volvo hoef je je niet te schamen, neem wel s60 polestar, 508PK 575NM... En dat uit een 6-lijn!
Betrap mezelf ook wellis op de denkwijze, oo, mooi een dikke 9-5 aero uit 2004, nog een jong ding, wacht.. Al 9 jaar oud.
Nu zegt de leeftijd niet zoveel over de auto technisch gezien, maar wel over het design en de gedachte gang tijdens de productie..
BTW, in de moderne Volvo hoef je je niet te schamen, neem wel s60 polestar, 508PK 575NM... En dat uit een 6-lijn!
-
djairo
- Geregistreerd lid
Re: Volvo V 70 D3
Snap jouw punt volledig, weet ook dat ik een Saab uit 2005( die dan al 8 jaar in productie was) vergelijk met een Volvo van 2011.millerman schreef:Tja, 2004 en 2011 zijn ook lastig te vergelijken. Voor de beeldvorming: in 2004 bestonden de volgende zaken nog niet: YouTube, iPhones, Facebook (maart 2004), Twitter, Android... Snap je mijn punt?
Ben Saabist sinds jaar en dag, had m'n éérste Saab in '90 en sindsdien haast niet zonder geweest, en alhoewel mijn 9.5 2.2TiD een fijne auto is, moet ik zeggen dat die D3 motor van Volvo een pareltje is qua souplesse en vermogen zeker in combinatie met de 6 bak automaat.
Over deze motor had ik overal al lovende woorden gelezen, wel ik kan het beamen, is één van mijn fijnste rijervaring geweest met een dieselmotor.
Dus als Saab terug op de markt komt in 2014 hoop ik dat ze snel een 9.5 Estate opvolger uitbrengen, die kan concurreren met de V70.
Ondertussen"kachel" ik tevreden verder in mijn 9.5 Estate 2.2TiD, met slechts 170.000 Km, dus kan nog een tijdje verder.