Ultiem banden topic!

2002-2012
Plaats reactie
ZSR
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Re: Ultiem banden topic!

Bericht door ZSR » di 05 mar, 2013 20:12

Nou ja ze zaten onder een turbo x :-) als wintervelg en band. Blijkbaar is 215-50-17 een wintermaat voor die auto's waarbij dit toch eerder rond de 215-55-16 of smaller voor de "standaard" 9-3 wordt vermeld.

evolver86
Geregistreerd lid

Bericht door evolver86 » do 07 mar, 2013 17:22

neet01 schreef:Ik heb nu de keuze tussen een Conti Sportcontact 5 en een Michelin Primacy 3 (beide nieuw type banden, dus nieuwe ronde nieuwe kansen. Beide in een 94 W versie.
Ik neig ook naar de Primacy 3 in maat 235/45/17 (op de 7.5J velg). De enkele korte testen zijn positief.
Nu gemonteerd zijn 2 Bridgestone potenza's en 2 Pirelli P-zero. De bridgestones zijn op (en scheef afgesleten), dus die gaan er af. De P-zero's zijn licht gecupt en gaan van achter naar voren, de nieuwe primacy's gaan dan achterop. Ik verwacht na een seizoen afscheid te nemen van de p-zero's en heb dan 4 gelijke banden rondom.

gfgf
Donateur (2x)
Donateur (2x)

Bericht door gfgf » do 07 mar, 2013 17:33

Hoop dat ze beter zijn geworden. Ik had de eerste primacy's en die waren echt legendarisch slechter dan slecht. Keihard, sprongetjes over richels en al en erg lawaaiig. Eén voordeel: ze sleten niet (helaas), dus ik heb ze met 4 à 5 mm profiel vervangen en via marktplaats verkocht. Sindsdien ben ik wel genezen van Michelin: veel te veel geld voor de kwaliteit die je krijgt.

V6Aero
Donateur (4x)
Donateur (4x)

Bericht door V6Aero » do 07 mar, 2013 18:00

Wanneer vervangen jullie eigenlijk de zomerbanden, rond de 3 mm profiel?

evolver86
Geregistreerd lid

Bericht door evolver86 » do 07 mar, 2013 18:08

gfgf schreef:Hoop dat ze beter zijn geworden. Ik had de eerste primacy's en die waren echt legendarisch slechter dan slecht. Keihard, sprongetjes over richels en al en erg lawaaiig. Eén voordeel: ze sleten niet (helaas), dus ik heb ze met 4 à 5 mm profiel vervangen en via marktplaats verkocht. Sindsdien ben ik wel genezen van Michelin: veel te veel geld voor de kwaliteit die je krijgt.
Ik heb op de 900 Primacy's gehad (niet de HP) en die vond ik best prettig eigenlijk. (205/55/16). Ik heb 1,5 sets primacy's versleten (lagen ook nog Sava's op toen ik de auto kocht)/ Daarnaast een set Alpin A3, en op de motor 1 sets pilot power, 1 x pilot road, en ben nu begonnen aan een nieuwe set pilot road 3 en alpin A4. kortom, ik heb mn gevoel nogal bij michelin liggen. Een deel van de perceptie van prestaties ligt toch in de psyche denk ik ook.

evolver86
Geregistreerd lid

Bericht door evolver86 » do 07 mar, 2013 19:36

Het schoot me nog te binnen dat de primacy 3 de enige band is in die maat een a heeft bij regenprestaties en dan niet een e bij brandstof, voor wat die labels waard zijn....

kdv
Geregistreerd lid

Bericht door kdv » ma 11 mar, 2013 11:15

Ls,

Binnenkort moet ik een paar nieuwe zomerbanden.
De huidige liggen nog in de opslag (nu winterbanden) in de maat - naar ik meen - 225/45/r17.
De winterbanden hebben stoeprandbescherming en dat bevalt me heel goed.
Helaas tref ik al goochelend amper zomerbanden aan in mijn maat met velgrandbescherming.
Heeft iemand een suggestie voor een zomerband (225/45/r17) met velgrandbescherming?

vriendelijke groet,

kdv

millerman
Donateur (3x)
Donateur (3x)

Bericht door millerman » ma 11 mar, 2013 11:59

Er zijn er genoeg, maar iedere fabrikant heeft er een eigen aanduiding voor. Bij de Goodyear Eagle F1 is het geloof ik 'MFS' of iets dergelijks.

AeroR
Geregistreerd lid

Bericht door AeroR » ma 11 mar, 2013 16:02

@kdv:
Kijk eens op popgom.nl, zoekt ook makkelijk op maat. Ik heb daar 2 weken gelee 2 x conti sportcontact5 225/45/17 gekocht met velgrandje (heet FR bij conti), incl montage bij een lokaal gerenomeerd bedrijf voor €258 en centen. Montage was incl balanceren, 2 nieuwe ventielen en een extra toeslag voor lichtmetaal. Banden zijn uit 02-'13, dus geen oude voorraad zoals vaak geroepen wordt bij lage prijzen. Voordat ik bestelde heb ik eerst 2 offertes opgevraagd (waarvan 1 bij het bedrijf waar ik montage heb laten uitvoeren zo bleek) en die zaten beiden op €320. Best een goedkoop gevoel betrok me toen ik daar eenmaal stond moet ik toegeven, maar uiteindelijk toch liever die 60 euro in mijn zak dan die van hun, dan maar goedkoop gevoel :D
Volgens anwb en adac de no1 zomerband 2013, zelf kan ik er nog niets over zeggen want ze liggen nog in de schuur, maar ik heb ze vooral gekozen omdat ze in de tests uitblonken op nat, daar ontbrak het de Michelin's (Pilot Sport 3) aan wat mij betreft, zeker toen ze wat gesleten waren. Ik laat nog wel even hoe de Conti's bevallen als ze er onder zitten.

kdv
Geregistreerd lid

Bericht door kdv » di 12 mar, 2013 10:04

Merci AeroR: voor de tip.

Lijkt me ook wat. Welke heb je genomen: de 91V of 94V (of Y?).
Benieuwd naar je rijervaring.

groet,

KdV

kdv
Geregistreerd lid

Bericht door kdv » di 12 mar, 2013 10:25

Ls,

Kon dit toch niet laten:
Barum Bravuris 2 225/45 ZR17 91W Zomerbanden personenwagen
Prijs p.st. € 86,50

Het schijnt volgens verschillende forums waaronder veel saabliefhebbers, een uitstekende band te zijn (afkomstig van continental?): http://www.tyrereviews.co.uk/Tyre/Barum/Bravuris-2.htm" onclick="window.open(this.href);return false;, en nogal goedkoop.

Hmmm.

groet,

KdV

RemcoD
Geregistreerd lid

Bericht door RemcoD » di 12 mar, 2013 12:37

evolver86 schreef:
neet01 schreef:Ik heb nu de keuze tussen een Conti Sportcontact 5 en een Michelin Primacy 3 (beide nieuw type banden, dus nieuwe ronde nieuwe kansen. Beide in een 94 W versie.
Ik neig ook naar de Primacy 3 in maat 235/45/17 (op de 7.5J velg). De enkele korte testen zijn positief.
Nu gemonteerd zijn 2 Bridgestone potenza's en 2 Pirelli P-zero. De bridgestones zijn op (en scheef afgesleten), dus die gaan er af. De P-zero's zijn licht gecupt en gaan van achter naar voren, de nieuwe primacy's gaan dan achterop. Ik verwacht na een seizoen afscheid te nemen van de p-zero's en heb dan 4 gelijke banden rondom.
here here,
Ik heb ook een neiging richting Michelin's. Rijd nu M winterbanden, deze presteren echt fantastisch.
De zomerbanden waren GY's en daar ben ik toch minder enthousiast over.
Vorige auto, V40, had ik het laatst Bridgestone, maar die vond ik weinig grip hebben bij licht vochtig weer in combi met wat strakker bochtenwerk.
Jammer want op een van onze motoren zit n Bstone achter en die is écht goed..
Daarvoor reden we een italiaan met Vredesteins (Sporttrac als ik het goed heb) en die bevielen ook heel erg goed, ook in de bochten :D

Blijft toch ook een persoonlijke keuze in combi met je eigen gevoel en rijstijl. Ik hou nogal van bochtenwerk.
Ben nu zelf op zoek naar 17 of 18 inch, dus lees met belangstelling jullie posts

AeroR
Geregistreerd lid

Bericht door AeroR » di 12 mar, 2013 12:45

kdv schreef:Welke heb je genomen: de 91V of 94V (of Y?)
91Y net zoals de vorige banden.
Ben blij dat ik ze er nog niet op heb liggen, spookte vanmorgen goed op de weg, lijkt wel of ze alle zoutstrooiers op wintersport hebben gestuurd.

evolver86
Geregistreerd lid

Bericht door evolver86 » di 12 mar, 2013 13:03

RemcoD schreef: Jammer want op een van onze motoren zit n Bstone achter en die is écht goed..
Ik kan uit ervaring spreken dat de prestaties van motorbanden en autobanden per merk niet te vergelijken zijn. (en overigens heb ik niet al te beste ervaring met bt021's, maar dat terzijde, dit is een autoforum :O: )

JKappen
Geregistreerd lid

Bericht door JKappen » wo 13 mar, 2013 11:24

Deze week eindelijke de nieuwe Michelin Pilot Sport 3's onder de auto gelegd.

Bandenmaat: 225-40-18

Moet toch eerlijk zeggen, wat een verschil met de (versleten) primacy's welke eronder zaten.
Veel rustiger in bochten en tijdens het aan remmen, en dat terwijl ik van 17'' naar 18'' ben gegaan.

Toch direct maar even een Pro kit van Eibach opgehaald, en deze komt er vrijdag onder. 8)
Vind dat er voor te veel ruimte tussen de band en wielkast zit, achter is hij precies goed.

Dus overweer nu alleen voor te doen, verstandig?

Plaats reactie